energimangel efter løbetur
Fra : logicus@tiscali.dk

Dato : 12-05-02 15:35

Hej med jer.

Jeg er en 38 årig gut som for anden gang i sit liv ( første gang var
da jeg var 19) har besluttet mig til at tabe den ølvom som kommer
efter for meget stillesiddende arbejde og afslapning.
Og det er osse gået ok indtil videre.
Jeg løber en 8. km hveranden dag og spiser grøntsager og kød.
Droppet alkoholen og alle mellemmåltiderne.
Har mærket betydelig fremgang hver gang jeg har taget en løbetur.
Det har jeg gjort nu i en 3 uger.
Men så idag efter løbeturen var det nærmest som om energien blev suget
ud af mig.
Kunne overhovedet ikke gøre andet end at ligge på sofaen og slappe af
?
Hvordan kan det nu være ?

Nogen ideer ?

hilsen

Peter

Fra : Peter

Dato : 12-05-02 17:48

> [...]
> ud af mig.
> Kunne overhovedet ikke gøre andet end at ligge på sofaen og slappe af

Jeg løber også meget og nogle gange har man bare off days.

Forleden oplevede jeg efter blot 5 kilometer langsomt løb at jeg var ved at
falde om da det sortnede for øjnene.

Sådan er det - nogle gange er man bare bedre gearet til at løbe end andre
gange.

Du kan få færre off days hvis du sørger for at have rigeligt væske i kroppen
både før og efter turen samt spise noget kulhydrat efter løbeturen i form af
bananer.
Under turen kan du evt. drikke væske med druesukker i, så du får energi.

Hilsen Peter

Fra : Peter Nielsen

Dato : 13-05-02 08:42

Tak for hjælpen !

hilsen

Peter

Fra : Christian Holm

Dato : 13-05-02 11:48

Husker du at få nok vitaminer og mineraler?

Godt at høre om dit "projekt". Jeg håber at interessen for et sundt liv
forbliver!

Mvh.
Christian

Fra : Tolau

Dato : 15-05-02 21:32

Jeg tror alle der løber, oplever det du nu også har oplevet ind imellem. Har
du tænkt på, om du faktisk løber lidt for ofte, hvis du ikke bliver
restitueret godt nok, kan du opleve, at du løber dig dårligere og dårligere.

På hjemmesiden www.run4fun,dk kan du læse meget mere om det at løbe, og
muligheden for få gode råd fra andre løbere er meget god.

Hilsen fra en pt. skadet løber.

Tonny

Fra : Tolau

Dato : 15-05-02 23:25