PGO Big Max EU 45 sløv optræk
Fra : Onix

Dato : 12-05-02 11:50

Hej NG !

Jeg har en pgo big max årgang 95, eu 45 knallert. Den er blevet utrolig sløv
i optrækket i gennem længere tid, vil det hjælpe at få skifter de såkalde
"ruller" ? Ved i hvad det koster at få dem skifter incl. delene? Topfart
fejlrer ikke noget, den render 70km/t, og tager fra ved 40km/t så er det
ligesom om den accelerer kraftigt op til den næster 70 km/t (ikke tunet)

Mvh
Onix

Fra : Kasper Hauge

Dato : 12-05-02 21:31

det afhænger af hvor du for det gjordt henne! En pakke ruller koster normalt
70-100 kr. Hvis du vil have det gjort hos en forhandler tar de sikkert en
timeløn (ca. 300 kr. -400 med ruller, men du kan jo være heldig at
møde/kende en der kan gøre det for dig......evt. gratis
God fornøjelse!

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-05-02 22:00

> [...]
> fejlrer ikke noget, den render 70km/t, og tager fra ved 40km/t så er det
> ligesom om den accelerer kraftigt op til den næster 70 km/t (ikke tunet)

¨Det kan måske hjælpe. Det kan også være at dit udstødning efterhånden
trænger til at blive udskiftet, da det nok er fyldt med skidt og møg. Min
knallert var også blevet rigtigt sløv, og det var som at få en ny knallert
da jeg skiftede udstødningen.

Fra : Kenneth Rotbøll

Dato : 17-05-02 23:59

Jeg har selv haft det samme problem og sendte den til den Cykelsmed jeg har
købt den ved for 4 år siden, det fik et eftersyn med ny Kilrem og nye Ruller
og i mit tilfælde hjalp det helt utroligt, det var som at få en ny knallert
igen. Hele eftersynet og reservedele kostede næsten 600, men det var det
værd. De kloge siger at de Ruller skal skiftes ved hver 4-5000 km. hvis det
skal være helt rigtigt.