Honda Shadow VT 700
Fra : Jørgen Wittendorff

Dato : 12-05-02 10:17

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med
specifikationerne på Honda Shadow VT 700

og er der nogen der kan hjælpe med hvad nyprisen var i 1986

mvh
Jørgen w.

Fra : Ole Baun

Dato : 12-05-02 19:00

"Jørgen Wittendorff" <witten@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der kan hjælpe med
> specifikationerne på Honda Shadow VT 700
>
> og er der nogen der kan hjælpe med hvad nyprisen var i 1986

Hej Jørgen

Ville da gerne hjælpe, så jeg kiggede lige i MC Revyen fra 1986, (og 1985 og
1987), men uden held.

Så hvis dine oplysninger er korrekte er den nok ikke importeret til DK.
Eller også er det MC Revyen den er gal med. Hvis jeg må citere Rittig, så er
det sidste måske ikke helt utænkeligt: "MC-revyen er den største samling
faktuelle fejl der nogensinde er udgivet på tryk"

Ole Baun

Fra : Jørgen Wittendorff

Dato : 13-05-02 07:12

Hej ole

Du skal have tak, fordi du tjekkede det

mvh
jørgen w.

Fra : james

Dato : 16-05-02 09:53

Hvad er det du vil vide om maskinen? Jeg har ikke prisen i DK, da den ikke
blev importeret som ny. Maskinen var et svar på en importtold af udenlandske
MCer i USA for at beskytte H-D i en periode med store problemer. Det virkede,
H-D overlevede og trives økonomisk igen. Honda var nød til så at eksportere en
maskine som var under told-tariffen's grænse af.....ca 750cc...husker ikke
helt.

Nå, men Shadow, som den hedder, i disse årgange er en lidt interessant MC, da
den er "fabriks-chopper" (altså ikke "cruiser" som de nuværende Shadows) og er
meget sporty for denne type maskine. Den har 2 bremser foran, kardang,
luftassisterede gafler, 3 ventiler og 2 tændrør i hver cylinder. Som
betegnelsen siger: V formet 2 cylinder.

Kirsten har sin fra 1983 og den har været pålidelig (tøm svømmerhuset hvis den
har stået mere end 5 dage...under alle omstændigheder, starter den ikke med
det samme, tøm svømmerhuset...så starter den! ...ellers er der noget mere
alvorlig).

Den er behagelig (16 timer på 1 dag i sadlen sidste sommer, uden problemer
komfort-mæssig), vi var på langtur til Italian sidste sommer og Kirsten
klagede aldrig over ømme muskler eller balder. Den har ikke den bedste
svingmulighed til venstre, da støttebenet kommer i asfalten, men ellers kan
man køre den rimelig sporty. Min bror har en BMW 900 og han kan slet ikke
følge med. Også mht sammenligningen, mærker man tydeligt BMW'ens kardang, mens
Shadowen's kardang påvirker ikke kørselen overhovedet.

Den lyder rigtig godt!

Den kører godt på Dunlop dæk, men den nye Conti....hvad hedder den.....et
eller andet med "stone" ....er bare suværen godt på den. Sidste sommers 5600
kilometer kan næsten ikke ses og de var gode i regnvejr.

Hvad mere vil du vide om den? Vil du prøve én? (Thisted)

Kan man lide stilen og typen, er den til at anbefale, mht pålidelighed,
ydelsen, driftsøkonomi og faktisk også lidt sjæl...selvom den er en japser.
Det sker at jeg tager den når jeg bare skal til byen, da kørestillingen er så
afslappet og behagelig og den vækker faktisk en del opmærksomhed. (eller er
det bare vores datter bagpå....det er ikke til at vide)

-james