Hjælp til havedam??
Fra : Britta Madsen

Dato : 12-05-02 07:43

Hejsa...
Da min mand og jeg vil skal have lavet os en havedam i den gamle støbte
grund hvor vores drivhus har stået, søger vi noget hjælp til det hele.....
-Hvordan starter man?
-Hvilke planter/blomster kan man have i og omkring dammen?
-Hvor mange fisk må man have i dammen?
-Må man have andre dyr i dammen som f.eks skildpadder(sump)?
-skal man have dækket sin dam med net for at fiskehejeren ikke tager ens
fisk?
-Hvilke sten vil være gode til at have i og omkring dammen?

Ja så tror jeg ikke lige at jeg havde flere spørgsmål pt. men I det hele
taget mangler vi bare nogle oplysninger til hvordan vi kommer godt igang med
vores projekt havedam, så vi får en dam vi kan nyde i mange år.....så hjælp
os og I er søde...
M.v.h
Britta

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 12-05-02 08:02

"Britta Madsen" <bm_tigerdyr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> vores projekt havedam, så vi får en dam vi kan nyde i mange år.....så

Jeg kan ikke hjælpe med det hele, men fisk og skilpader er lidt en uheldig
sammensætning, mest for fiskene da skilpaderne er rovdyr.
Skilpader skyder en utrolig fart når de er i vand, jeg havde 4 rødøret
terapiner, som gik i mit have bassin, da jeg fik den ide at guldfisk nu ser
søde ud....De er klart kønnest MED finner, og finner bidder skilpaderne af
så de bedre kan fange dem.

Men ellers held og lykke til med projektet.

p.s. hvordan vil i tætne et støbt bassin ??? (tog mig ca. 1½ år at få mit
tæt)
Jeg ente med at bruge Borup vandtæt, efter at det var blevet pudset
meget fint 2-3 gange, det hjalp.

Kenneth Rasmussen

Fra : Aa. Worm

Dato : 12-05-02 10:23

> [...]
med
> vores projekt havedam, så vi får en dam vi kan nyde i mange år.....så

Hej.
Du har så mange relevante spørgsmål, at de ikke lige kan besvares i en NG.
Gå på biblioteket og lån forskellige bøger om vand i haven, havedamme og
lignende. Der kan I få svar på det meste.
Hilsen
Aase

Fra : Frede.k

Dato : 16-05-02 17:29

Hej
Der er mange gode hjemmesider om havebassiner søg evt. under havebassin og
du finder en del.
Du kan evt. prøve. http://www.sitecenter.dk/benn_jette
Mit havebassin kan du se under punktet andre havedamme og vælg allan`s
havedam ,mit er også et støbt bassin