/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bagenden skrider ud !??
Fra : D@lby


Dato : 11-05-02 23:59

Hej NG!

Jeg har et lille problem.
Jeg synes at bagenden på min MC skrider lidt en gang imellem, når jeg er ude
at cruise lidt på de danske snogede småveje.
Det sker i kurver, asfaltskift, på de hvide striber og hvis der er passager
på.. Det er ikke videre behageligt!
Er det luftmangel? Bagsvingeren? eller hva'?

Er der nogen der kan fortælle mig hvad lufttrykket skal være i mit bagdæk?
Det er 130 bredt.

--
-=D@lby=-
GS500E



 
 
Gundersen (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 12-05-02 00:24

Hejsa

> Er det luftmangel? Bagsvingeren? eller hva'?
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad lufttrykket skal være i mit bagdæk?
> Det er 130 bredt.


Tja... Jeg havde samme problem med banditen.....


Det forsvandt efter jeg skiftede bagdæk.....
Det gamle var nede omkring 1-1,5mm.

Tjek lige hvor meget du har tilbage!


Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit


D@lby (12-05-2002)
Kommentar
Fra : D@lby


Dato : 12-05-02 00:29


> Det forsvandt efter jeg skiftede bagdæk.....
> Det gamle var nede omkring 1-1,5mm.
>
> Tjek lige hvor meget du har tilbage

Det er faktisk næsten nyt! Masser af slidbane...

--
-=D@lby=-
GS500E





Fatal Fat (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Fatal Fat


Dato : 12-05-02 03:43

"D@lby" <larsdalby@hotmail.com> wrote in message
news:COhD8.118$E81.3711@news.get2net.dk

Jeg har læst om mcer som skrider ud fordi bagende-fjederen er for slap,
så man skulle sætte fjederen 1 hak op.
Jeg er ny på GS500 oxo, prøv dig lidt frem.


>
> > Det forsvandt efter jeg skiftede bagdæk.....
> > Det gamle var nede omkring 1-1,5mm.
> >
> > Tjek lige hvor meget du har tilbage
>
> Det er faktisk næsten nyt! Masser af slidbane...
>
> --
> -=D@lby=-
> GS500E




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

SA (12-05-2002)
Kommentar
Fra : SA


Dato : 12-05-02 04:45

Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke kræfter til
at skride ud i tørvejr!!!!

Bare sådan en tanke fra mig...
og undskyld hvis den støder nogen.

/mig

"Fatal Fat" <fatal@del33t.dk> wrote in message
news:f112cde82e8309ac7258d9650f285354.92382@mygate.mailgate.org...
> "D@lby" <larsdalby@hotmail.com> wrote in message
> news:COhD8.118$E81.3711@news.get2net.dk
>
> Jeg har læst om mcer som skrider ud fordi bagende-fjederen er for slap,
> så man skulle sætte fjederen 1 hak op.
> Jeg er ny på GS500 oxo, prøv dig lidt frem.
>
>
> >
> > > Det forsvandt efter jeg skiftede bagdæk.....
> > > Det gamle var nede omkring 1-1,5mm.
> > >
> > > Tjek lige hvor meget du har tilbage
> >
> > Det er faktisk næsten nyt! Masser af slidbane...
> >
> > --
> > -=D@lby=-
> > GS500E
>
>
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



-[ F e r ]- (12-05-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 12-05-02 08:04


"SA" <ups_sasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk...
> Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke kræfter til
> at skride ud i tørvejr!!!!
>
> Bare sådan en tanke fra mig...
> og undskyld hvis den støder nogen.
>
> /mig

Fjols.... bare min tanke..

mvh Tommy Fer



Kenneth S (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 12-05-02 09:59


"SA" <ups_sasa@hotmail.com> wrote in message news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk...
> Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke kræfter til
> at skride ud i tørvejr!!!!
>
> Bare sådan en tanke fra mig...
> og undskyld hvis den støder nogen.
>
> /mig
>

Har du hørt om nedlægningsvinkler? ..verden er jo større, end blot at vinde
ved et lyskryds.

...tæt på *ploink*

Kenneth
R1



Armand (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-05-02 20:40


Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en
news:ablapc$e16$1@tux.netsite.dk...
>
> "SA" <ups_sasa@hotmail.com> wrote in message
news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk...
> > Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke
> > kræfter til at skride ud i tørvejr!!!!
> > Bare sådan en tanke fra mig... og undskyld hvis den støder nogen.
> Har du hørt om nedlægningsvinkler? ..verden er jo større, end blot at
> vinde ved et lyskryds.

Hæ!
Jeg oplever ugentligt 9 Hk's Yamaha 80'ere dobbeltdrifte rundt i
kurverne, så en GS500 skulle vel også kunne dreje baghjulet igennem
under nedlægning :-/

Men har D@lby da overhovedet nævnt noget om størrelsen af sine
nedlægnings-vinkler?

Jeg kunne også fint forestille mig at problemet var at bagdækket var
firekantet p.g.a. nedslidning; men det er det jo ikke!
Hvis dækket til gengæld så er så nyt at D@lby for første gang og
pludseligt er kommet ud på ubenyttet slidbane der kan være glat p.g.a.
form-silicone, kunne man så finde forklaringen deri. Men så nyt er det
tilsyneladende heller ikke.

For at svare direkte på spørgsmålet omkring dæktrykket, så vil dækket
ikke decideret skride, men "kun" føles upræcist styrende hvis der er for
lidt luft i - men så skal det være så fladt at man kan fornemme at man
kan træde det ud af form når modellen står på sidestøtteben
Faktisk gavner mindre luft at dækket bliver varmere p.g.a. vulkningen
under kørslen, og varmere dæk holder bedre ved asfalten

Er modellen ikke længere helt ny (=> slidt bagstøddæmper), er fjedrene
spændt hårdt op og dækket forøvrigt hårdt pumpet, vil hårde ujævnheder i
en kurve derimod få dækket til at "drible" sideværts som en anden bold!
Ergo: Det kan være et spørgsmål om en ny dæmper! :-/
Her taler vi så om en udgift til lige under 3.000,- kr for en uoriginal
Hagon-dæmper ved Max's MC Import og ca. 500,- kr billigere syd for
grænsen (v: "de tre store")

Men lad os nu lige høre fra D@lby hvor meget af dækbredden han har været
ude på førend at vi dømmer noget/nogen!!

--
Armand.





Kenneth S (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 13-05-02 17:17


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:abojv7$1cap$2@news.cybercity.dk...
>
> Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en
> news:ablapc$e16$1@tux.netsite.dk...
> >
> > "SA" <ups_sasa@hotmail.com> wrote in message
> news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk...
> > > Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke
> > > kræfter til at skride ud i tørvejr!!!!
> > > Bare sådan en tanke fra mig... og undskyld hvis den støder nogen.
> > Har du hørt om nedlægningsvinkler? ..verden er jo større, end blot at
> > vinde ved et lyskryds.
>
> Hæ!

-sniip-

>
> Men lad os nu lige høre fra D@lby hvor meget af dækbredden han har været
> ude på førend at vi dømmer noget/nogen!!
>
> --
> Armand.
>

Det var såmænd ikke D@lby jeg henvendte mig til, D stillede et ganske
legitimt spørgsmål.

Det var mere idi.. øh SA der bagefter påstod at D@lby's cykel ikke havde
kræfter nok.

Kenneth





Armand (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-02 23:31


Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en
news:abr132$r6r$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:abojv7$1cap$2@news.cybercity.dk...
> >
> > Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en
> > news:ablapc$e16$1@tux.netsite.dk...
> > >
> > > "SA" <ups_sasa@hotmail.com> wrote in message
> > news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk...
> > > > Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke
> > > > kræfter til at skride ud i tørvejr!!!!
> > > Har du hørt om nedlægningsvinkler?
> > .............................Men lad os nu lige høre fra D@lby hvor
> > meget af dækbredden han har været ude på førend at vi dømmer
> > noget/nogen!!
> Det var såmænd ikke D@lby jeg henvendte mig til, D stillede et ganske
> legitimt spørgsmål.
> Det var mere idi.. øh SA der bagefter påstod at D@lby's cykel ikke
> havde kræfter nok.

Nu ikke så paranoya

Jeg fandt blot at din hhv. S.A.'s kommentarer var fine at qoute til mit
svar !!

--
Armand.
(der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i debatten
om det er blevet forældet!)










Kenneth Sørensen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 20-06-02 13:28

> > Det var mere idi.. øh SA der bagefter påstod at D@lby's cykel ikke
> > havde kræfter nok.
>
> Nu ikke så paranoya
>
> Jeg fandt blot at din hhv. S.A.'s kommentarer var fine at qoute til mit
> svar !!
>
> --
> Armand.
> (der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i debatten
> om det er blevet forældet!)
>
>

Jah, jeg er sq nok lidt noya, men ikke nok til at blive indlagt

...mine indslag tit blevet lidt 'skarpere' end ment, jeg arbejder på det.



Kenneth S (Selvom man er paranoid, kan de jo stadigvæk godt være efter en





D@lby (20-06-2002)
Kommentar
Fra : D@lby


Dato : 20-06-02 21:35



Suzuki GS500E '98
> > > > > Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke
> > > > > kræfter til at skride ud i tørvejr!!!!
> > > > Har du hørt om nedlægningsvinkler?
> > > .............................Men lad os nu lige høre fra D@lby hvor
> > > meget af dækbredden han har været ude på førend at vi dømmer
> > > noget/nogen!!
> > Det var såmænd ikke D@lby jeg henvendte mig til, D stillede et ganske
> > legitimt spørgsmål.
> > Det var mere idi.. øh SA der bagefter påstod at D@lby's cykel ikke
> > havde kræfter nok.
>
> Nu ikke så paranoya
>
> Jeg fandt blot at din hhv. S.A.'s kommentarer var fine at qoute til mit
> svar !!
>
> --
> Armand.
> (der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i debatten
> om det er blevet forældet!)
>

Nej, hvor er det hyggeligt at man stadig diskutere mit gamle indlæg.
Lige nu kan jeg ikke fortælle hvilken størrelse dæk der er på, da GS500'en
er hos mekkeren, pga af et lille uheld hjemme i haven.
Der skulle komme gæster, og maskinen stod på terassen, så bad konen mig om
at flytte den, og det gjorde jeg så.! ........ hen på græsplænen!!! Skal
jeg sige mere?

Spejl knækkede, og kåbedel flækket!

Dumme mig!
--
-=D@lby=-




Claus Rittig (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 12-05-02 11:07

"SA" <ups_sasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk...
> Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke kræfter til
> at skride ud i tørvejr!!!!

> /mig

Hvem er du?
Det kunne da være sjovt at få sat navn på.

Rittig



Steen Schmidt (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-05-02 04:50

> Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke kræfter til
> at skride ud i tørvejr!!!!

Selvfølgelig har den det.

Mvh
Steen



molnit (13-05-2002)
Kommentar
Fra : molnit


Dato : 13-05-02 10:27


"SA" <ups_sasa@hotmail.com> wrote in message news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk...
> Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke kræfter til
> at skride ud i tørvejr!!!!

Døøø, det vil sige du påstår den er svagere end en MZ ETZ 251, og en GT
380 L ???? det er sgu da årets joke, eller også har du aldrig prøvet andet
end at køre ligeud...

>
> Bare sådan en tanke fra mig...
> og undskyld hvis den støder nogen.

Støder ikke, men siger nok mest noget om dig ;)

>
> /mig

Ja, man kan jo se den udtalelse var du selv klar over ikke holder stik,
så du tør ikke engang bruge dit eget navn.

VH
Lars Molnit




Niels Jørgensen (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Niels Jørgensen


Dato : 15-05-02 07:21

"SA" <ups_sasa@hotmail.com> wrote in message
news:abkogu$nh7$1@sunsite.dk

> Det kan altså ikke lade sig gøre på sådan mc, den har sku ikke kræfter til
> at skride ud i tørvejr!!!!

Hæhæææ.. som de andre siger: du er helt galt på den! Udskridning har
ikke så meget med kræfter at gøre - nærmere de "2 balls" som Rigtig
plejer at nævne. Du er måske fodboldspiller??


> Bare sådan en tanke fra mig...
> og undskyld hvis den støder nogen.

Du har højst skudt dig selv i foden.



Niels

-------Til salg------
XS400-SS *kan skride*
---------------------


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

D@lby (12-05-2002)
Kommentar
Fra : D@lby


Dato : 12-05-02 09:24

> Jeg har læst om mcer som skrider ud fordi bagende-fjederen er for slap,
> så man skulle sætte fjederen 1 hak op.
> Jeg er ny på GS500 oxo, prøv dig lidt frem.



Kan det ikke være dæktrykket, da?

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E



Rune \(Bandit600\) (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600\)


Dato : 12-05-02 10:09

Hej

Hvis du kører med en bag på kan du lige så godt sætte affjedring på hårdeste
niveau! (både for og bag)
Det er efter min menig og bedst generelt på GS'eren.
En god ide er og at hæve dæktrykket en anelse, altså når man har en bag på!

--
Venlig hilsen Rune (tidl. glad GS 500e ejer)
http://www.geocities.com/rromdal/
"D@lby" <larsdalby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:uEpD8.28$w_1.526@news.get2net.dk...
> > Jeg har læst om mcer som skrider ud fordi bagende-fjederen er for slap,
> > så man skulle sætte fjederen 1 hak op.
> > Jeg er ny på GS500 oxo, prøv dig lidt frem.
>
>
>
> Kan det ikke være dæktrykket, da?
>
> --
> -=D@lby=-
> Suzuki GS500E
>
>



D@lby (12-05-2002)
Kommentar
Fra : D@lby


Dato : 12-05-02 20:40

Jeg smed lidt mere luft i, og det hjalp da ... lidt!'

Hvordan strammer jeg bagdæmperen på en GS500E?

--
-=D@lby=-
Suzuki GS500E '98
"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3cde311b$0$11940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvis du kører med en bag på kan du lige så godt sætte affjedring på
hårdeste
> niveau! (både for og bag)
> Det er efter min menig og bedst generelt på GS'eren.
> En god ide er og at hæve dæktrykket en anelse, altså når man har en bag
på!
>




Claus Rittig (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-05-02 16:56

"D@lby" <larsdalby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:xyzD8.92$w_1.2784@news.get2net.dk...
> Jeg smed lidt mere luft i, og det hjalp da ... lidt!'
>
> Hvordan strammer jeg bagdæmperen på en GS500E?

Vær venlig at svare undr det du citerer, og skær overflødig citering fra.

Du skal bruge en lille hagenøgle der er med i værktøjssættet, og rillerne
hagenøglen skal trække i, er nederst på dæmperen.
Desværre kan du kun justere fjeder-styrken, men både fjeder og dæmper er
meget blød på en GS500E.

Rittig
GS500E




Jon Larsen (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 12-05-02 19:10


>
>
> Kan det ikke være dæktrykket, da?
>
> --
> -=D@lby=-
> Suzuki GS500E
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
I det tilfælde at det skulle være et evt. for lavt dæktryk.. ville det ikke
øge varmen i dækkene og derved giver en smule bedre greb ?????

Har lagt mærke til at min også er begyndt at "svippe" lidt med bagenden..
dette gør sig dog mest gældende ved mere end normal nedlægning i sving, men
kan det være fordi asfalten generelt er glat????
Eller også er jeg ved at finde den lille models grænser


--
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Steen Schmidt (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-05-02 04:51

> > Det forsvandt efter jeg skiftede bagdæk.....
> > Det gamle var nede omkring 1-1,5mm.
> > Tjek lige hvor meget du har tilbage
>
> Det er faktisk næsten nyt! Masser af slidbane...

Er det HELT nyt (<250 km)? Så kan det jo være fordi dækket stadig er glat
fra fabrikantens side. Jeg er ikke sikker på hvorfor (gider ikke checke
det), men helt nye dæk er skideglatte et stykke tid.

Mvh
Steen



Morten Dahl - (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl -


Dato : 13-05-02 06:50


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ZKGD8.4559$HN.135506@news010.worldonline.dk...
> > > Det forsvandt efter jeg skiftede bagdæk.....
> > > Det gamle var nede omkring 1-1,5mm.
> > > Tjek lige hvor meget du har tilbage
> >
> > Det er faktisk næsten nyt! Masser af slidbane...
>
> Er det HELT nyt (<250 km)? Så kan det jo være fordi dækket stadig er glat
> fra fabrikantens side. Jeg er ikke sikker på hvorfor (gider ikke checke
> det), men helt nye dæk er skideglatte et stykke tid.



Det er fordi dækkene er belagt/coated med noget siliconestads, formodentlig
for de ikke skal svine så meget under opbevaring.

Men ja det er yderst livligt at køre på, dog har jeg aldrig hørt om en
lovsider hvor siliconen udelukkende har haft skylden.

-
Morten Dahl



Mads Lund (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-05-02 12:19

> Det er fordi dækkene er belagt/coated med noget siliconestads,
formodentlig
> for de ikke skal svine så meget under opbevaring.

Slip middel fra støbe formen.

>
> Men ja det er yderst livligt at køre på, dog har jeg aldrig hørt om en
> lovsider hvor siliconen udelukkende har haft skylden.

Tjo, det er jo som man ser på det. Jeg har hørt om en smadret BMW blålygte
ca 30 m fra et mc værksted.

Mads Lund
Ninja9RT



Jon Larsen (13-05-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 13-05-02 12:28


">
>
> Det er fordi dækkene er belagt/coated med noget siliconestads,
formodentlig
> for de ikke skal svine så meget under opbevaring.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tror nærmere det er for at de skal slippe formen nemmere.. Blev selv rådet
til at køre MEGET forsigtigt de første mange km, netop pga at nye dæk er
meget glatte... Men nu er mine dæk heller ikke nye mere,, men de er sq
go'e.. BT 45 hvis nogen vil vde det


--
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Brian Luckow (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 14-05-02 23:47

Det kan vel også tænkes det er dine dæk der ikke er for gode, hvilke kører
du med?

Da jeg kørte GS500E, skiftede jeg fra Metzeler 33/22 til Metzeler M1,
M1'erne var langt bedre.

> Jeg har et lille problem.
> Jeg synes at bagenden på min MC skrider lidt en gang imellem, når jeg er
ude
> at cruise lidt på de danske snogede småveje.
> Det sker i kurver, asfaltskift, på de hvide striber og hvis der er
passager
> på.. Det er ikke videre behageligt!
> Er det luftmangel? Bagsvingeren? eller hva'?
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad lufttrykket skal være i mit bagdæk?
> Det er 130 bredt.


Mvh., Brian Luckow



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste