Operativsystem, Bogholderi.
Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 12-05-02 00:00

Hejsa.

Jeg er ved at starte en lille enkeltmands virksomhed op og går og leder
efter et bogholdnings system / Lagerstyring. Problemet er blot at det
meget gerne skulle køre på en FreeBSD operativ system.

Kan i anbefale nogen programmer/systemer?

/Henrik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-05-02 19:47

"Henrik J. Nielsen" wrote:

> Jeg er ved at starte en lille enkeltmands virksomhed op og går og leder
> efter et bogholdnings system / Lagerstyring. Problemet er blot at det
> meget gerne skulle køre på en FreeBSD operativ system.

Helt ukendt, men kan du ikke prøve en winsim på det ?
Så er der lidt flere ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 14-05-02 19:25

On Mon, 13 May 2002 20:46:52 +0200, Erik G. Christensen wrote:

> Helt ukendt, men kan du ikke prøve en winsim på det ? Så er der lidt
> flere ?

Winsim? - Har jeg aldrig hørt om.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 14-05-02 19:58

"Henrik J. Nielsen" wrote:

> Winsim? - Har jeg aldrig hørt om.

Næ, det mest udbredte hedder Wine, et program til unix, der
simulerer et miljø, så windows programmer kan køre.

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 14-05-02 21:39

On Tue, 14 May 2002 20:57:34 +0200, Erik G. Christensen wrote:

> Næ, det mest udbredte hedder Wine, et program til unix, der simulerer et
> miljø, så windows programmer kan køre.

Wine kender jeg ganske udemærket. Men det kunne nu være ganske dejligt
hvis der nu fandtes et program som aligevel var under GPL/GNU licensen.

(Dvs "Frit")

/Henrik

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 25-05-02 22:28

"Henrik J. Nielsen" wrote:

> [...]
> meget gerne skulle køre på en FreeBSD operativ system.
>
> Kan i anbefale nogen programmer/systemer?

Der er nogen forskelige men de rykker ikke rigtigt.

http://Freemoney.org

http://www.sql-ledger.com

Det mest interessandte synes jeg er det her

http://www.redrocketconsortium.com/zbc/

Men det er nok fordi jeg selv programmerer i GtkAda

--
-
Poul-Erik Andreasen