Fordele ved Dankort/VISA ved køb af musik ~
Fra : Invisible Man

Dato : 11-05-02 23:08

Hejsa

Når man køber musik fra nettet (fx. CDon, Loud, Streetdance etc.) ved brug af
Dankort/VISA hvor mange penge er der så at spare..?

_________
i.m.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-02 10:26

Spare i forhold til fona, 2tal, ect. ?

Jeg tror ikke du spare noget, men det er meget lettere og de kan tit skaffe
mere end fona og co.

Hvis du mener i forhold til eks. efterkrav, så er der da noget at spare...

Fra : Invisible Man

Dato : 12-05-02 10:40

"peet_dk" <nope> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere end fona og co.
>
> Hvis du mener i forhold til eks. efterkrav, så er der da noget at spare...

ja, undskyld den lidt mangelfulde formulering... det var selvfølgelig set i
forhold til efterkrav, jeg mente... slipper man fx. helt for at betale de 29
kr. på CDon?? Når man bestiller fra fx. Streetdance eller Loud bliver der jo
smidt 40 kr oveni for porto - ville man også slippe for den?

_________
i.m.

Fra : Soulfood

Dato : 12-05-02 16:58

Hej,

Prøv engang at kigge på www.phonoteket.dk
Der kan du bestille med giro betaling, og du betaler kun for cd´erne og
porto.

MVH

Brian/

De har ca. 30.000 titler på lager, så alt det du ikke kan finde på deres
site kan du maile og bestille.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-05-02 10:55

"Invisible Man" <invisible_man@post.cybercity.dk>
> Når man køber musik fra nettet (fx. CDon, Loud, Streetdance etc.) ved brug af
> Dankort/VISA hvor mange penge er der så at spare..?

Der er vel ikke i sig selv noget at spare ved at betale med kort
i forhold til at betale med andre betalingsmidler, men der er
mange steder, som man kun kan købe fra, hvis man bruger kort.
Det primære ved at anvende internetbutikker er for mig at se
ikke så meget prisen, men udvalg og i en vis grad nemhed.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-05-02 11:17

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Der er vel ikke i sig selv noget at spare ved at betale med
> kort i forhold til at betale med andre betalingsmidler, [...]

Dog kan man spare sig selv for mange ærgrelser ved at bruge betalingskort på
nettet. Forbrugerbeskyttelsen er helt i top.

--
Mvh. Peter
"Marge, don't discourage the boy! Weaseling out of things is important to

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 12-05-02 22:47

On Sun, 12 May 2002 12:17:23 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<peter@filmsvar.dk> wrote:

>Dog kan man spare sig selv for mange ærgrelser ved at bruge betalingskort på
>nettet. Forbrugerbeskyttelsen er helt i top.

Men da skiverne tit ligger på 129,- fremfor 149,- ender man med at
give det samme, og nogen gange lidt mindre. Men det er nemmere og
udvalget større. Derfor bruger jeg meget ofte nettet.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-05-02 10:40

Invisible Man wrote:

> Hejsa
>
> Når man køber musik fra nettet (fx. CDon, Loud, Streetdance etc.) ved brug af
> Dankort/VISA hvor mange penge er der så at spare..?

   Pris i DK
-   Pris i udland
-   fragt
=   Besparelse

Der er som regel ikke det helt store at spare med mindre du køber stort
ind af gangen.
Derudover skal du være opmærksom på hvilket firma du køber i og om det
er inden for EU eller udenfor.
Køber du fra et firma inden for EU skal du være opmærksom på om du skal
betale moms i DK eller i landet butikken holder til i.
I større butikker (som f.eks. Amazon) skal du betale dansk moms da de
har et salg til Danmark på over 280.000kr/året og derfor er
momsregistrerede i DK.
Køber du udenfor EU skal du foruden moms også betale told af varen.

Prøv evt. at søge efter emnet i dk.forbruger. Der har det været oppe og
vende et par gange.

/Robert