Lyd interface til en G4 PowerBook?
Fra : Tina H.

Dato : 11-05-02 23:13

Hejsa

En af mine venner har en G4 PowerBook og skal bruge et prof. lyd interface.
Hun har tænkt sig at bruge Logic 5 som lyd program. Hun har på nuværende
tidspunkt ingen mixer og har derfor osse brug for en phantom mikrofon
indgang.

Hvad vil I anbefale hende at købe.

Jeg har forslået hende et MOTU 828 firewire lyd interface. Er det skudt over
målet.

hilsen Tina

Fra : tom dissing

Dato : 12-05-02 00:45

RME Hammerfall !!!!
Det eller et PMCIA kort der hedder noget i omegnen af VFX eller lignende..
Begge er dybt proffesionelle løsninger der koster omkring 3-5000 .-
Hvis hun allerede har betalt fuld pris for LAP 5.0 er specielt RME kortet
den rigtige løsning, der senere kan kombineres med mere hardware fra samme
firma.
Det er som eksempel muligt at købe en break out box der tager 8 ind 8 ud,
der også virker med et PCI kort, sådan at hun hvis hun skulle vurdere det
nødvendigt kan breakout boxen ( der er ret dyr) på en stationær maskine.
Tom
Link http://www.RME-audio.de

Fra : Tina H.

Dato : 12-05-02 01:38

Hej Tom

Jeg har osse kigget på RME Hammerfall´s Multiface. Så vidt jeg kan se har
den ikke mikrofon indgang og har ingen output regulering, som jeg synes vil
være en fordel, når hun har brug for en phantom indgang. Det har Motu 828
interfacet.

hilsen Tina

Fra : tom dissing

Dato : 12-05-02 12:10

828 var hvad jeg selv ville vælge ( hvis jeg havde råd)
Det havde jeg faktisk glemt i går, da jeg svarede.
Med 828 får du også det hele i "en pakke", mens du med RME både skal købe
PMCIA kort + interface ( der ikke er et 19" rack) ( RME er dog stadigt
billigere at købe end MOTU, desværre)
PS
Skulle i vælge at gå efter RME, så tjek lige op med Mac erfaringer først da
RME primært er skabt til Pc hardware ( der er dog drivere til mac !?)
Tom

PPS
Skal i købe nyt, så køb i tyskland.. Det er som regel 25-35 procent
billigere.

Fra : Tina H.

Dato : 12-05-02 23:54

Hej Tom

Har du evt. et link et en tysk online forretning.

Eller tak for dine råd.

Fra : tom dissing

Dato : 13-05-02 01:03

Mucisians-gear.de
Thoman.de
Og mange flere.

Mucisians er som regel billigst.. Thoman er størst.. Og har somme tider fede
tilbud.
Tom

Fra : Richard Nees

Dato : 13-05-02 01:45

Der er Digidesign Mbox
Den koster $495 og har Focusrite mic-preamps
Men jeg er ikke 100% sikker på at den spiller sammen med Logic.

/Richard

Fra : tom dissing

Dato : 13-05-02 09:51

Det gør den men der er tale om en USB enhed, hvor de to andre er PMCIA eller
Firewire !
Forskellen er hastighed, på alt fra overførsel til latency !
Tom