Isoleriing omkring skorsten...
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 11-05-02 22:52

Hej igen,

Som sagt skal vi lave garagen om til to værelser og heri er der en skorsten.
Skorstenen vil vi gerne have isoleret for at gøre den mere støjsvag, da den
larmer når oliefyret går i gang. I følge brandmyndighederne så må man gerne
isolere skorstenen men den skal være let at tage af i tilfælde af
skorstensbrand. Vi har tænkt os at bruge brandbats og sidde i et skelet og
hængslet på væggen. Men hvad så med fodpaneler/loftslister i tilfælde af når
man skal kunne åbne for inspektion. Er der andre gode ideer ?

Mvh.

Søren og Karen

Fra : arkitekten

Dato : 14-05-02 16:02

"Karen Aggerholm" skrev d. 11-05-02 22:52 dette indlæg :
> [...]
af når
> man skal kunne åbne for inspektion. Er der andre gode ideer ?

Er I sikre på at problemet er løst allene ved at isolere skorstenen.
Oliefyret selv larmer vel også og så er det hele vægen der skal
isoleres. Jeg ville hæfte 20 mm Rockwool og derefter mure 10 cm
Lecablokke rundt omkring. Det er egentligt et job for en murer, da det
er vigtigt med forbindelsen til det eksisterende via strittere der bores
ind. Væggen skal op igennem det nedhængte loft, så I må tage nogle af
loftspladerne ned under arbejdet.
Hilsen Per

http://www.kandu.dk/