Toast 5.1.3 siger fejl 3
Fra : Tina H.

Dato : 11-05-02 22:31

Hejsa

Min veninde har problemer med Toast 5.1.3. Den slutter uventet med en fejl
3.

Hvad er problemet.

Hun kører Mac OS 9.2.2 på en G4 450 dual. Brænderen er en SCSI x 4 med et
Sony drev.

hilsen Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 22:47

In article <B9035A2A.F0F1%tvlyd@worldonline.dk>,
"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hvad er problemet.

Har hun været så fjollet at tildele Toast mere RAM?

Fra : Tina H.

Dato : 11-05-02 23:05

Hej Martin

Er fejl 3 kun et RAM problem. Så er det jo nemt nok. Tak skal du have.

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-05-02 02:03

In article <B9036212.F0FA%tvlyd@worldonline.dk>,
"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Er fejl 3 kun et RAM problem. Så er det jo nemt nok.

Det *kan* være årsagen. Toast er ikke glad for at få tildelt mere RAM
end det anbefalede.

> Tak skal du have.

Nu får vi se om det er det der er problemet...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-05-02 03:07

Hej Tina

"Tina H." wrote:

> Min veninde har problemer med Toast 5.1.3. Den slutter uventet med en
> fejl 3.

Først skal hun gå til mappen 'Indstillinger' og slette 'Toast Preferences'.
Det vil også være en god idé at slå alt, hvad der har med iTunes at gøre fra
i 'Udvidelseskontrol', og manuelt fjerne mappen 'Authoring support' i
udvidelsesmappen. Selvom Adaptec hævder, at Toast 5.1.x er fuldt kompatibelt
med iTunes, så har det gang på gang vist sig, at det er den alligevel ikke.

> Hvad er problemet.

Udover ovennævnte så skal Toast have en hel del mere RAM tildelt. Sæt min.
str. til ca. 17mb og ønsket str. til ca. 34mb.

Desuden kan hun i 'Preferences' sætte RAM cachen op til 16mb. Som minimum
_skal_ hun vælge 'Genorous (speed x 2mb)' Og hun bør vælge Apple CD/DVD
drevet som standrd 'læse' drev. Udv. 'Toast CD Reader' i udv. mappen kan
derfor godt slås fra i Udvidelseskontrol.

NB! RAM cachen _skal_ være mindre end den minimal tildelte RAM i programmet.

> Hun kører Mac OS 9.2.2 på en G4 450 dual. Brænderen er en SCSI x 4 med et
> Sony drev.

Har hun seneste firmware opd. til drevet? - Ellers bør hun kigge efter den på
www.sony.com.

Har hun den seneste update til dual maskinerne? ellers kan hun hente den på
Apples download sider.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,