Spørgsmål vedr. Hæk.
Fra : Permoje

Dato : 11-05-02 21:21

Jeg har lige plantet liguster som hæk.

Jeg har bemærket at der er enorm forskel på vores to naboers hække.
Den ene er meget tæt, og flot, hvorimd den adnen har meget kraftige
grene og virker meget volsom i det, når de klipper den er der slet ingen
blade tilbage, kun det kraftige "skelet"

Har det noget at gøre med hvordan man klipper den under opvæksten?
Hvordan får man den pæneste liguster?

Mvh. Permoje

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-05-02 08:53

On Sat, 11 May 2002 22:21:13 +0200, "Permoje" <Permoje@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>blade tilbage, kun det kraftige "skelet"
>
>Har det noget at gøre med hvordan man klipper den under opvæksten?

Det har da helt sikkert noget at sige, men så voldsom en forskel, så
tror jeg nærmere at dine naboer har hver sin sort af liguster. Og måske
ham med den kraftigste giver sin gødning mens den anden ikke gør?

>Hvordan får man den pæneste liguster?

Sørg for at klippe den i siderne allerede fra starten, også selv om den
måske endnu ikke er så bred som den skal ende med at være.
Og hvis den for lidt at leve af, så hjælper det nok også.

http://www.gartneriet.dk