Iturevet system mappe
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-05-02 21:02

Wow, jeg har lige haft en sjov oplevelse...

En iMac der viser en iturevet system mappe når man tænder.

Man kan sagtens starte den med en system CD men det spændende er hvorfor
den gør det? Det var indstalleret system 10.1 + en classic 9.2'er.

Det er ikke min egen men jeg har brugeren mistænkt for at ha' starte op
i system 9 og måske "kommet" til at fjerne nogle vigtige systemfiler...

--
Mvh Nicolai Brandt

- http://www.robra.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 21:05

In article <1fc1gxh.19qpnk31qjujlsN%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Det er ikke min egen men jeg har brugeren mistænkt for at ha' starte op
> i system 9 og måske "kommet" til at fjerne nogle vigtige systemfiler...

Ganske godt bud. Ikonet kommer op når der er en systemmappe, men ikke en
den nævnte iMac kan starte op på.

Hvad sker der når du holder skiftespor nede under opstart?

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-05-02 21:40

> Ganske godt bud. Ikonet kommer op når der er en systemmappe, men ikke en
> den nævnte iMac kan starte op på.

Jeg har bare aldrig set den før.

> Hvad sker der når du holder skiftespor nede under opstart?

Hm... Absolut ingenting... Jeg sidder og roder med det lige nu. Lige nu
kan den starte på 9.2.2 men ikke på X'eren. Det er i øvrigt en 10.1.2

--
Mvh Nicolai Brandt

- http://www.robra.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 22:46

In article <1fc1i81.wg9sb1j28k06N%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Jeg har bare aldrig set den før.

Jeg så den første gang da jeg prøvede at boote op på disk 2 af
restore-CD'erne til en iMac.

> Hm... Absolut ingenting... Jeg sidder og roder med det lige nu. Lige nu
> kan den starte på 9.2.2 men ikke på X'eren. Det er i øvrigt en 10.1.2

Har ejeren nået at indrømme hvad vedkommende har pillet ved?

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 12-05-02 00:00

> Jeg så den første gang da jeg prøvede at boote op på disk 2 af
> restore-CD'erne til en iMac.

> Har ejeren nået at indrømme hvad vedkommende har pillet ved?

Han påstår hårdnakket at han ikke har pillet ved noget... Altså bortset
fra: "måske har jeg pillet lidt ved det og måske..." Så det... Men nu
har jeg taget en kopi af hans hd (den er jo' ikke på mere end 6Gb) og
overtalt ham til at lave en genindstallering Så ved man da at det
virker...

Men det pusler mig alligevel lidt det der med den system mappe. Måske
har han rent faktisk ikke pillet... Og problemet ligger et helt andet og
mere problematisk sted.

--
Mvh Nicolai Brandt

- http://www.robra.dk