Hvorfor får man en bøde for det...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-05-02 20:14

Hvis man har tunet sin knallert på en-eller-anden måde, ikke så den kører
100km/t men en meget let tuning, ala 50km/t. Det kører de jo i sverige på de
nøjagtigt samme knallerter.
Hvis man så kommer kørende med 30km/t og bliver stoppet i fx en rutine
kontrol, hvor de finder at man har pillet ved den, så får man stadig en
bøde.... hvorfor det? Man har jo ikke kørt for stærkt, og bremserne virker
lige godt på en tunet knallert som de gøre på en standard knallert, så længe
man kører med samme fart.
Det er sgu en af de ting i loven jeg ikke fatter....

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-05-02 20:24

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cdd6dca$0$10915$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> bøde.... hvorfor det? Man har jo ikke kørt for stærkt, og bremserne virker
> lige godt på en tunet knallert som de gøre på en standard knallert, så

Du har lavet en konstruktiv ændring, så knallerten ikke længere kan leve op
til den typegodkendelse den har fået i Danmark.