Macsoup i netværk
Fra : Karen Seiersen

Dato : 11-05-02 18:03

Hej NG

Min mand og jeg har 2 imac's og er forbundet til netværk både lokalt
og på nettet gennem en router + modem og har DSL fra TDC.
Vi har samme mailadr. i opsætningen men hver vores navne.

Når en af os har hentet nyheder i Macsoup og læst disse, har den
anden ingen mulighed for også, at hente de samme nyhedsbreve.
Hvad kan vi gør for at det virker ens på begge Mac'er ??

Dette har jeg erfaret ved at vi har talt om nogle indlæg og den anden
ikke kunne finde dem eller har set dem.

Er der nogen gode svar på dette, modtager jeg dem med "kyshånd"

Villy's iMac:

rev. B
OS 9.2 DK
TCP/IP = DHCP
-------------
Min iMac:

Speciel Edition
OS 9.2 DK
TCP/IP = DHCP

Machilsen

Karen

Fra : Jesper

Dato : 11-05-02 19:58

Karen Seiersen <vise@besked.com> wrote:

> [...]
> ikke kunne finde dem eller har set dem.
>
> Er der nogen gode svar på dette, modtager jeg dem med "kyshånd"

Hvis det er sådan at de 2 maskiner er konstant i AppleShare netværk, så
kan i lægge en henvisning til mapperne "Incoming News", "Incoming Mail",
"Outgoing News" og "Outgoing Mail" fra den ene MacSOUP i den anden
MacSOUPs mappe.
--
Jesper. Email: pinebox [a] myreabox [.] com
"He who is wise should never engage the week for any length of time"

Fra : Karen Seiersen

Dato : 11-05-02 20:47

Jesper <email@in.sig> wrote:

> [...]
> kan i lægge en henvisning til mapperne "Incoming News", "Incoming Mail",
> "Outgoing News" og "Outgoing Mail" fra den ene MacSOUP i den anden

Hej Jesper

Nej det er ikke sådag at vi konstant er i AppleShare netværk...
når vi skal være på netværk forbinder vi først Apple Talk og vores
fællesmappe m.m. så dit råd er nok ikke det vi efterlyser men tak
alligevel.

Machilsen

Karen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-05-02 08:38

> [...]

> Hvad kan vi gør for at det virker ens på begge Mac'er ??
>
> Dette har jeg erfaret ved at vi har talt om nogle indlæg og den anden

Ret den ene email-adresse til f.eks. <vise@FJERN_besked.com>

/Preben

Fra : Karen Seiersen

Dato : 12-05-02 15:18

Preben Bødker Nielsen <gizmo@os.dk> wrote:

> Ret den ene email-adresse til f.eks. <vise@FJERN_besked.com>
>
> /Preben

Hej Preben

Tak for svaret - det ser umiddelbart ud som det virker, så må jeg se om
det i længden kan stå distancen

Machilsen

Karen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 12-05-02 22:04

> [...]

> Hej Preben
>
> Tak for svaret - det ser umiddelbart ud som det virker, så må jeg se om

Hej igen

Ja det var ikke længe distancen stod....... da jeg skulle sende dette
indlæg kunne jeg ikke, en "dialog" fra "suppen så sådan ud:

Newsserveren returnerede en fejl
441 435 Bad message - ID

Da jeg ændrede mail adr. tilbage kunne jeg sende den forrige meddelse.

Hva' gør jeg nu ???

Machilsen Karen