Array med objekter ?
Fra : Simon...

Dato : 11-05-02 17:29

Hejsa,

jeg sidder lige med et Array med nogle objekter i,
disse objekter har nogle værdier der ikke bliver overført til dette vha.
parameteroverførsel.
De bliver til gengæld regnet ud fra nogle af de overførte parametre.

så er mit problem dette:

Jeg skal ændre i nogle af disse værdier i objekterne senere i programmet ved
kald af metode,
og mens jeg sagtens kan regne de værdier ud jeg skal gemme i objektet,
kan jeg ikke gemme dem i nogle objekt variable ved at sige
variabel = ny værdi;
den gør det fint, men glemmer det igen lige så snart metoden er kørt, så
står
den gamle værdi i variablen igen?

-Er det fordi det er i et array at jeg ikke bare kan ændre i værdierne i
objektes variable ?
for jeg kan nemlig godt bruge metoder til at ændre værdier, hvis bare de er
kaldt i constructoren...

Jeg har postet programmet i dk.binaer hvis det kan hjælpe, men det er
garanteret det med arrayet der er problemet, og hvordan kan det så løses ?

det er metoderne "ReducerHøjdeMap" og "ReducerBreddeMap" (de er næsten ens)
i Byer der før havde
---
public int ReducerBreddeMap(double bredde_p)
{
tempGrad = (bredde_p/faktor);
tempGradInt = (int) tempGrad;
bredde_map = tempGradInt;
}
---
hvor der så nu er kommet en return tempGradInt istedet:
---
public int ReducerBreddeMap(double bredde_p)
{
tempGrad = (bredde_p/faktor);
tempGradInt = (int) tempGrad;
return = tempGradInt;
}
---

posten i dk.binaer er "Simon TSP JAVA" 11-05-2002 kl. 18:24

Som midlertidig løsning ville jeg oprette et helt nyt array jeg kunne gemme
de nye og rigtige værdier i..
og så er der lige to spørgsmål mere det er en applet jeg prøver på at lave,
for at kunne tegne nogle prikker med streger imellem, men hvordan får jeg
den størrelse vindue jeg vil ha (500,500)?
jeg har prøvet en masse forskelligt med resize(500,500) og den ene godtog
den (compileren) da også, men den lod stadig mit applet vindue være lille
bitte :/

det andet spørsgmål er, kan jeg slette/nedlægge et array så det ikke optager
plads, hvis jeg ikke skal bruge det mere ?

Mange tak

mvh.Simon

Fra : Simon...

Dato : 11-05-02 17:53

der var lige nogle fejl i de 2 metoder jeg postede, der skulle selvfølgeligt
have stået void istedet for int i den første, og return tempGradInt uden "="
i den anden....

-Simon