Kalde en metode med et objekt og få objekt~
Fra : Peter

Dato : 11-05-02 17:09

Hej igen NG
Et nyt problem.

Jeg har endnu et problem.

jeg har en klasse med denne metode:

public boolean modify(Point p){
double x = p.getX();
double y = p.getY();
double xFinal = Math.pow(x, 2);
double yFinal = Math.pow(y, 2);

p.setX(xFinal);
p.setY(yFinal);

return (xFinal > 2);
}

Jeg kalder denne metode fra en anden klasse hvor jeg har oprettet et
objekt convert.
Her ser koden således ud:

public Point p = new Point(2,2);
boolean mod = convert.modify(p);

Her ville jeg så gerne have at Point p nu havde værdien (4,4), men
dette er ikke tilfældet, faktisk får den nogle gange værdien NaN som
jo ikke er meningen.
Hvordan kan man løse problemet?

Venlig hilsen
Peter

Fra : Lars Dam

Dato : 11-05-02 20:04

On Sat, 11 May 2002 18:09:18 +0200, Peter <anskjaer_remove@omk.dk>
wrote:

> [...]
>
>Her ville jeg så gerne have at Point p nu havde værdien (4,4), men
>dette er ikke tilfældet, faktisk får den nogle gange værdien NaN som

Det lyder suspekt - resultatet skulle gerne være det samme hver gang -
er det tilfældige resultat værdier du får, når du fyrer 2,2 af, eller
bruger du forskelllige input værdier? - hvis det er den samme konstant
du bruger og får forskelligt output, så er der noget alvorligt galt.

Ellers vil pow() funktionen godt resultere i at du får NaN, hvis input
er en for høj værdi. Check pow() funktionen for at se hvilke
kombinationer der giver NaN, og check om dine inputværdier opfylder
een af disse situationer.

>Hvordan kan man løse problemet?

Check dine input parameter, debug dem?

vh. ld

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-02 07:21

Peter skrev:

>jeg har en klasse med denne metode:

Jeg forstår ikke hvordan dine klasser, objekter og metoder hænger
sammen. Kan du ikke udvide beskrivelsen med klasser, ca. sådan
her:

class A {
   public boolean modify(Point p)
}

class B {
A convert = new A();
}

eller hvordan det nu hænger sammen.

--
Bertel

Fra : Anders Lund Olsen

Dato : 19-05-02 00:14

Peter wrote:

> Hej igen NG
> Et nyt problem.
>
> Jeg har endnu et problem.
>
> jeg har en klasse med denne metode:
>
> public boolean modify(Point p){

Skaber du ikke en lokal variabel her, der forsvinder,
når du går ud af metoden?

Hvis du allerede har en public P skal du vel bruge den?

> double x = p.getX();
> double y = p.getY();
> double xFinal = Math.pow(x, 2);
> double yFinal = Math.pow(y, 2);
>
> p.setX(xFinal);
> p.setY(yFinal);
>
> return (xFinal > 2);
> }
>
> Jeg kalder denne metode fra en anden klasse hvor jeg har oprettet et
> objekt convert.
> Her ser koden således ud:

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv her