Muslimsk bilist
Fra : Flemming H

Dato : 11-05-02 15:59

Hvis man nu forestiller sig at en muslimsk kvinde, helt dækket af slør osv.,
kommer til at køre ind i min bil, kan jeg så godt forlange at hun tager
hovedbeklædningen
af så jeg kan se det er hende der er på kørekortet ?

MVH FH

Fra : N/A

Dato : 11-05-02 17:14

Fra : N/A

Dato : 11-05-02 17:14

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-05-02 17:14

"Flemming H" <fhe_32@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor dog det ?? Hvad har det med sagen at gøre ? Jeg har jo ikke sagt
at
> det ikke var en hvid muslim vel ?
> Det er simpelthen bare et teoretisk spørgsmål hverken mere eller mindre.
>
> MVH FH

Tror du at det er fordi at det er et "fashion statement" at muslimske
kvinder bærer sløret? Så hvis du vil se hende in natura så kan du bare hende
om det?

Lad os antage at du kunne kræve at en sikh eller muslimsk kvinde eller en
anden person der bærer et klæde der kan sløre ansigtet eller dele deraf.
Hvad ville du gøre hvis vedkommende nægtede? Foretage en civil anholdelse?
Det er et tåbeligt spørsmål teoretisk eller ej!

//Jesper

Fra : Flemming H

Dato : 11-05-02 17:25

> [...]
> Hvad ville du gøre hvis vedkommende nægtede? Foretage en civil anholdelse?
> Det er et tåbeligt spørsmål teoretisk eller ej!

Okay jeg troede bare man havde ret til at se dokumentation på at folk var
dem de udgav sig for i forbindelse med trafikulykker. Det har man så ikke
kan jeg forstå. Men jeg spurgte jo fordi jeg ikke var sikker og det er vel
også det newsgroups er til for. Så kald det tåbeligt eller ej. Jeg synes det
er mere tåbeligt at rakke ned på andres indlæg end at stille et tåbeligt
spørgsmål. Men sådan er vi jo så forskellige.

MVH FH

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 18-05-02 21:49

"Flemming H" <fhe_32@hotmail.com> skrev i

> Okay jeg troede bare man havde ret til at se dokumentation på
> at folk var dem de udgav sig for i forbindelse med
> trafikulykker.

Som andre har nævnt, har implicerede pligt til at opgive navn og
adresse. Tror du ikke på hvad du får at vide af modparten, må du
evt. få politiet til at fastslå hendes identitet.

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-05-02 17:28

"Jesper Nielsen" <jesper.nielsen@ledigejobs.dk> writes:

> [...]

> Det er da også noget racistist pjat at spørge om! Må jeg bede dig tage
> bukserne af så jeg kan se om du rent faktisk ER en tøsedreng!

Det er da et interessant spørgsmål. På de fotos der skal bruges til
pas og kørekort, skal man jo vise begge øjne og det ene øre. På et
buskort skal man også kunne genkende personen, og ingen af delene kan
lade sig gøre hvis man bærer det slør som flertallet af muslimske
kvinder her i Århus bruger.

Jeg mener at der var en sag om det med bybusserne i Aalborg, og jeg
mener at løsningen var at kvinder der insisterer på at bære slør, der
dækker så meget at man ikke kan se begge øjne og et øre, må købe et
kort eller en billet.

Men er der ikke en jurist der kan svare på om kvinder med slør kan få
pas og kørekort, hvis de ikke vil tage det af?

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 11-05-02 21:44

In <u3cwyk5sv.fsf@trinekc.dk> Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> [...]
>buskort skal man også kunne genkende personen, og ingen af delene kan
>lade sig gøre hvis man bærer det slør som flertallet af muslimske

Vroevl. Flertallet af muslimske kvinder i Aarhus bruger ikke sloer, plus at et evt.
sloer normalt kun daekker haaret og ikke resten af ansigtet.

/Martin

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-05-02 21:48

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>buskort skal man også kunne genkende personen, og ingen af delene kan
>lade sig gøre hvis man bærer det slør som flertallet af muslimske

På en måde er sagen faktisk højaktuel. Det kunne i dag læses i
JP, at saudiarabiske kvinder netop har fået lov at få id-kort,
hvilket indtil nu ikke har været muligt pga. foto-problemet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henning

Dato : 12-05-02 09:15

> [...]
>buskort skal man også kunne genkende personen, og ingen af delene kan
>lade sig gøre hvis man bærer det slør som flertallet af muslimske

I lufthavne og andre steder, er der specielle rum til disse
konfrontationer. En kvindelig betjent går med ind i rummet, og checker
personen uden slør.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 11-05-02 19:31

"Jesper Nielsen" <jesper.nielsen@ledigejobs.dk> wrote in message

> [...]

> Det er da også noget racistist pjat at spørge om! Må jeg bede dig tage
> bukserne af så jeg kan se om du rent faktisk ER en tøsedreng!

Gyldendals om 'racisme': "...en etnisk gruppes egocentriske tro på egen
overlegenhed og medfødte ret til at herske og en dermed følgende foragt
for andre etniske grupper."

Hvori ser du det racistiske af det Flemming H skrev Nielsen?

Dit svar er i øvrigt så off topic som det kan blive og kan på ingen måde
hænge sammen med denne gruppes fundats. Brug email til et sådan imbecilt
reply næste gang!

...//Arcane

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-05-02 19:47

"Arcane Mysteria" <arcane@digitalessex.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for andre etniske grupper."
>
> Hvori ser du det racistiske af det Flemming H skrev Nielsen?

Der er jo nogle der ser "racisme" overalt, hvis man tillader sig at stille et
interessant/kritisk spørgsmål, hvori der er muhamedanere/muhamedanisme involveret.

NoTrabajo

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-05-02 22:53

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> [...]
et
> interessant/kritisk spørgsmål, hvori der er muhamedanere/muhamedanisme

Bare alene det at du kalder det for muhammedanisme viser din uvidenhed,
ignorant!
No Trabajo skal nok få dig langt frem.....

//Jesper

Fra : Lars Christensen

Dato : 12-05-02 00:10

On Sat, 11 May 2002 23:52:43 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesper.nielsen@ledigejobs.dk> wrote:

>Bare alene det at du kalder det for muhammedanisme viser din uvidenhed,
>ignorant!
>No Trabajo skal nok få dig langt frem.....

Du skal se det er nok en af Mogens diciple - en af de få udvalgte :))

Lars

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-05-02 12:33

"Jesper Nielsen" <jesper.nielsen@ledigejobs.dk> skrev i en meddelelse

> Bare alene det at du kalder det for muhammedanisme viser din uvidenhed,
> ignorant!

Det hed det, da jeg lærte at tale.

> No Trabajo skal nok få dig langt frem.....

Estoy en paro. Trabajo mi no gusta.

NoTrabajo

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 11-05-02 21:48

I <8e6f95bb3c797eb3d6d59b8a1b815297.92124@mygate.mailgate.org>
Racisten: "Arcane Mysteria" <arcane@digitalessex.com> skrev:

> [...]
>for andre etniske grupper."

>Hvori ser du det racistiske af det Flemming H skrev Nielsen?

Nudansk ordbog:
racisme: teori om, at en nations racerenhed boer bevares; tro paa en bestemt races
ovenlegenhed.

/Martin

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-05-02 22:00

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) wrote:

>racisme: teori om, at en nations racerenhed boer bevares; tro paa en bestemt races
>ovenlegenhed.

Tilhører muslimer en bestemt race?

Derudover burde I jo nok begge holde jer til lovgivningens
definition på racisme, så længe I boltrer jer her i gruppen.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 12-05-02 16:13

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Racisten: "Arcane Mysteria" <arcane@digitalessex.com> skrev:

Du er da den største idiot jeg længe har stiftet bekendtskab med! Som
den gode Erhard Jakobsen udtrykte det i sin tid: "de røde lejesvende".

> Nudansk ordbog:
> racisme: teori om, at en nations racerenhed boer bevares; tro paa en bestemt races
> ovenlegenhed.

Jaså. Qued erat demonstrantum; Nudansk ordbog og Fremmedordbog'en
definerer
'racisme' på to (mindre) forskellige måder.
Endnu en racisme definition affejer nu ikke min nysgerrighed mht. hvori
det racistiske i det Flemming H skrev i initierende post.

...//Arcane

Fra : Ink

Dato : 11-05-02 19:33

>"Flemming H" <fhe_32@hotmail.com> wrote in message
>osv.,

On Sat, 11 May 2002 17:06:13 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesper.nielsen@ledigejobs.dk> wrote:

>Det er da også noget racistist pjat at spørge om! Må jeg bede dig tage
>bukserne af så jeg kan se om du rent faktisk ER en tøsedreng!
>
>//Jesper

Jeg tror du skal ind på diverse gay sites, hvis du har hang til tissemænd...

Desuden tror jeg ikke, de får lov til at låne Bimmern ; D
--
Henrik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 11-05-02 19:54

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

> Men er der ikke en jurist der kan svare på om kvinder med slør kan få
> pas og kørekort, hvis de ikke vil tage det af?

De muslimske kvinder, der bærer så tildækkende klæder, hvor der kun er
en lille åbning til øjnene får desværre nok ikke lov til at få kørekort
og lignende og det har ikke noget med juraen at gøre.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-05-02 20:02

In article <Xns920BD482762EA.miljokemi.dk@172.16.16.111>, Morten Bjergstrøm wrote:

> De muslimske kvinder, der bærer så tildækkende klæder, hvor der kun er
> en lille åbning til øjnene får desværre nok ikke lov til at få kørekort
> og lignende og det har ikke noget med juraen at gøre.

Må de overhoveet køre bil så tilknappede som de er ??

JonB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-02 06:40

Morten Bjergstrøm skrev:

>De muslimske kvinder, der bærer så tildækkende klæder, hvor der kun er
>en lille åbning til øjnene får desværre nok ikke lov til at få kørekort

Jeg siger nu heldigvis. Jeg ville ikke være tryg ved en bilist
med skyklapper på.

--
Bertel

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 11-05-02 19:24

> [...]

> hovedbeklædningen
> af så jeg kan se det er hende der er på kørekortet ?

Interessant spørgsmål. Hvad med hvis en tilsløret person ryger
i en fotofartfælde? Hvordan fastslåes førerens identitet da?

...//Arcane

Fra : Peden

Dato : 12-05-02 00:21

> [...]
> hovedbeklædningen
> af så jeg kan se det er hende der er på kørekortet ?
Hele problematikken er faktisk interessant.
Indtil for få år siden skulle man ikke medbringe ID til køreprøven (dvs. pas
i mit tilfælde) men på grund af nogle tilfælde hvor nogle asiater, der
lignede hinanden, havde _en_ person til at tage køreprøver for dem alle
sammen, indførtes nævnte regel.

Ved ikke om det er en skrøne min kørerlærer sagde for at prøve at være
morsom, men det samme problem må jo gælde her ?

mvh
Peter

Fra : Henning

Dato : 12-05-02 09:13

On Sat, 11 May 2002 16:58:58 +0200, "Flemming H" <fhe_32@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hovedbeklædningen
>af så jeg kan se det er hende der er på kørekortet ?

Du skal hverken se kørekort eller andet. Noter nummeret på bilen, det
er nok. Under alle omstændigheder er bilens og ikke personens
forsikring der involveres.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Morten Larsen

Dato : 12-05-02 09:44

> Du skal hverken se kørekort eller andet. Noter nummeret på bilen, det
> er nok. Under alle omstændigheder er bilens og ikke personens
> forsikring der involveres.

Vil der blive problemer, hvis den tilslørede muslimske
kvinde havde stjålet bilen, som ejeren bare havde
stillet fra sig med nøglerne i ? eller dækker forsikringen alligevel ?
(jeg tænker stadig på id af føreren)

Morten

---

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-02 10:28

Morten Larsen skrev:

>Vil der blive problemer, hvis den tilslørede muslimske
>kvinde havde stjålet bilen, som ejeren bare havde
>stillet fra sig med nøglerne i ?

Det vil ikke være anderledes end hvis en utilsløret (!) person
når at stikke af fra uheldet.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 12-05-02 11:59

>Vil der blive problemer, hvis den tilslørede muslimske
>kvinde havde stjålet bilen, som ejeren bare havde
>stillet fra sig med nøglerne i ? eller dækker forsikringen alligevel ?
>(jeg tænker stadig på id af føreren)

Stjæles din bil, og efterfølgende forårsager skade, er det bilens
forsikring og ikke tyvens, der dækker

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Morten Larsen

Dato : 12-05-02 12:25

> Stjæles din bil, og efterfølgende forårsager skade, er det bilens
> forsikring og ikke tyvens, der dækker

ok - men vil ejeren, som i denne tænkte situation, handlede
groft uagsomt, ved at lade nøglerne sidde i bilen, så blive afkrævet
erstatning af sit forsikringsselvskab.?

Jeg mener, at hvis jeg havde mulighed for at få oplysninger om den
muslimske biltyv, måske kunne stævne denne for de penge, som
er udestånde ? (bilens ejer)

Jeg har intet imod muslimer, men er mest forundret over, at man
ikke i forbindelse med et uheld feks. kan kræve at få
at vide hvem der er skyld i det ( ud over hvilken bil der er tale om)

Vil det sige, at selv om der er tale om en tilsyneladende alm hr. nielsen
der ødelægger min bil i et uheld, kan jeg kun kræve at få mandens adresse
og navn, samt hans reg.nummer på vognen, men i øvrigt ikke forlange at se
et billed-id ? der bekræfter hvad han siger ? der er jo ikke en sk.. værd ?
Manden kan jo stå med feks en stålet bil, eller bare stjålne nr. plader, og
grine af mig, for hvis ingen er kommet til skade, kommer politet ikke.

(jeg kunne selvfølgelig pande ham een, så er der en tilskadekommen

Morten

---

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-02 12:44

Morten Larsen skrev:

>Manden kan jo stå med feks en stålet bil, eller bare stjålne nr. plader, og
>grine af mig, for hvis ingen er kommet til skade, kommer politet ikke.

Du kan da bare ringe efter dem selv - og de kan altså ikke lugte
om nogen er kommet til skade.

I øvrigt kom jeg til at tænke på: Falder muslimske kvinders
tørklæde ikke ind under hætteforbudet hvis det skjuler alt andet
end øjnene?

--
Bertel

Fra : Khawk

Dato : 12-05-02 15:56

Hvad går hætteforbuddet ud på? Hvor kan jeg evt. læse om det?
Jeg blev lidt nysgerrig da jeg her i vinters havde dækket så meget af
hovedet som muligt med hue, halstørklæde og høj krave når jeg cyklede i
sneen.

Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-02 16:01

Khawk skrev:

>Hvad går hætteforbuddet ud på?

Læs Mortens svar.

--
Bertel

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 12-05-02 13:06

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> I øvrigt kom jeg til at tænke på: Falder muslimske kvinders
> tørklæde ikke ind under hætteforbudet hvis det skjuler alt andet
> end øjnene?

Som udgangspunkt nej. (Og så skal vi nok undgå at komme ind på de
tvivlsomme elementer i maskeforbudet)

§ 134 b. Den, der i forbindelse med møder, forsamlinger, optog eller
lignende på offentligt sted færdes med ansigtet helt eller delvis
tildækket med hætte, maske, bemaling eller lignende på en måde, der er
egnet til at hindre identifikation, straffes med bøde eller fængsel
indtil 6 måneder.

Stk. 2. På samme måde straffes den, som på offentligt sted besidder
genstande, der må anses for bestemt til tildækning af ansigtet under de
i stk. 1 nævnte omstændigheder.

Stk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte forbud gælder ikke for tildækning
af ansigtet, der foretages for at beskytte mod vejrliget, eller som
tjener andet anerkendelsesværdigt formål.

Fra : Onix

Dato : 12-05-02 13:01

Hvorfor spørger du om sådan noget ?? men okay du skal da ha et svar
.................På kørerkortet kan du alligevel muligvis kun se hende
afbilledet med slør, eneste krav til muslimer ved pas og kørekort er et
højre øre/kind skal kunne ses på billedet med hovedbeklædning, så derfor er
der muligvis intet formål i at bede nogle smide tørklædet.

Det eneste ulempe ved at de kører med hovedbeklædning er at det muligvis
giver "rat-slør" *GG*