T65 - GPRS - E-mail opsætning
Fra : Jakob

Dato : 11-05-02 15:32

Hej.

Meget er blevet skrevet i gruppen om mailopsætningen i Ericsson telefoner,
jeg har søgt, læst og prøvet mange af de velmente forslag, men min T65 vil
ikke.

Jeg har Mobilbonus med GRPS abonnement hos TDC, og Wap via GPRS kører
perfekt og hurtigt. Jeg har internetkonto hos Get2net, og mine mails skal
således hentes derfra.

Jeg prøver at beskrive:

Opsætning - Datakomm. - Datakonti - Tilføj konto - Kontotype=GPRS -
navn="E-mail" - ANP="Internet" - Gem (Ny datakonti er nu oprettet)

Meddelelser - Indstillinger - e-mail - rediger konto - Tilføj ny -
kontonavn=Get2net" - Tilslut via="E-mail" - POP3-server=Bohr.get2net.dk
eller IP: 130.244.199.200 (Get2nets POP3-server) - POP3-port=110 -
Postkasse=XXXXXX (min e-mail postkasse hos Get2net) - Password=XXXXXXXX (Mit
e-mail password hos Get2net) - Smtp-server=smtp.mail.dk eller IP:
195.41.46.134 (TDCs smtp-server) - SMTP-port=25 - E-mail-adresse="Min mail
adresse hos Get2net"

Derefter ind tilbage til e-mail Send & modtag. Nu skrives der "Finder
server" i ca. 1½ minut og så sker der ikke mere.

Jeg vil meget gerne have noget hjælp, er der nogle der ved hvad der er galt.

På forhånd tak

Jakob

Fra : jk

Dato : 11-05-02 18:41

"Jakob" <cjb.vl@get2net.dk> wrote in message
> Meget er blevet skrevet i gruppen om mailopsætningen i Ericsson telefoner,
> jeg har søgt, læst og prøvet mange af de velmente forslag, men min T65 vil
> ikke.

[snip]

Jeg har (desværre) intet svar på spørgsmålet... jeg vil bare (også) meget
gerne have en løsning på problemet - for jeg har nøjagtig samme "sympton" på
min Ericsson T39m

-> er det her et generelt "problem" med Ericsson ??!!

/JK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-05-02 23:23

"Jakob" <cjb.vl@get2net.dk> wrote in message

> Derefter ind tilbage til e-mail Send & modtag. Nu skrives der "Finder
> server" i ca. 1½ minut og så sker der ikke mere.

Hvilken software er det?

Jeg fik også opgraderet til nyeste software.. Derefter virkede det heller
ikke, om samme som du fortæller om her.

Så gik jeg tilbage og brokkede mig. Der var også kommet mærkelig tegn i data
menuerne... De resat telefonen, og skrev at det var min opsætning der var
galt med yeh right, (havde ikke rørt noget efter) Men nu er jeg tilbage til
den opriglige software.. Og hvad står man så med? En telefon der går kold,
bare man kopiere numre fra Sim-kort til telefon.

Fra : Jakob

Dato : 12-05-02 07:55

Jeg er ikke klar over hvilken version software det er. Hvordan kontrolleres
dette.

Der er iøvrigt ikke andre problemer med telefonen

mvh
Jakob

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 12-05-02 10:42

Ja.... det ser jo ud til du har fået styr på opsætningen !!

Men,,,,, der mangler lige EN lille ting for at det virker

Der skal indtastes en DNS adresse til din "Datakonti". Du skal altså ind og
redigere i din "Datakonti" .
Teledanmarks DNS servere har følgende IP adresser :
GPRS Gateway
Primær DNS: 194.239.134.83
Sekundær DNS: 193.162.153.164

Herefter skulle du komme videre fra "Finder server" til "Server fundet" og
endelig "Modtager e-mails".

At du kan få WAP via GPRS til at virke uden DNS indtastet, skyldes
funktioner i TeleDanmarks GPRS gateway.

Håber dette bringer dig tættete på din mail box.........
L@rs

Fra : Jakob

Dato : 12-05-02 12:29

Hej Lars.