Så blev det miiiiiiiiin tur :)
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 11-05-02 10:20

*jasgu*

Så fik jeg endelig min motorcykel!!!

Efter et par mislykkede opringninger ud fra den blå avis fandt jeg endelig
en der ville sælge noget til mig (og som ikke allerede havde solgt - de
smutter hurtigt på den her årstid). Jeg tog toget fra Københvan til Århus
(for min nye cykel stod i Randers...) En god ven hentede mig i Århus (på sin
GSX660F) og vi kørte til Randers... Efter en hurtig prøvetur og lidt kiggen,
pillen og sludren var jeg solgt - og det blev cyklen også hurtigt :)

Det var en dejlig og god dag at købe cykel på (selvom det blæste lidt - især
på vej hjem til København over broen)

Så hvis der er nogen der har set en sort CB500 med fuldkåbe drøne rundt i
jydeland i går med et kæmpesmil på - så var det mig :)

Mine prøveplader gælder også i dag... jeg tror liiiiiige jeg skal ud og se
om den stadig kan køre...

--
-Lasse-
CB500 '96 med fuldkåbe

Fra : Morten Juel

Dato : 11-05-02 10:36

Stort tillykke, jeg hilser når jeg kommer imod dog )

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 11-05-02 14:39

"Morten Juel" <mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Stort tillykke, jeg hilser når jeg kommer imod dog )

Jeps.. så mangler jeg kun en indregistrering og en ramme at sætte
nummerpladen i ;)
--
Lasse
CB500 '96 med fuldkåbe

Fra : Mich@el

Dato : 11-05-02 10:47

Hej Lasse.

Lasse Leegaard wrote:

> *jasgu*
>
> Så fik jeg endelig min motorcykel!!!

Tillykke med dyret...

> Det var en dejlig og god dag at købe cykel på (selvom det blæste lidt - især
> på vej hjem til København over broen)

Yeahhh - særlig ved ankerblokkene og pylonerne er det til tider meget spændende
at køre forbi, særlig hvis der er en god sidevind...

> Mine prøveplader gælder også i dag... jeg tror liiiiiige jeg skal ud og se
> om den stadig kan køre...

Jamen så god tur.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

"Nemo me impune lacessit"
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Virago MC Club Danmark # 1101

"Loud pipes saves lives"

Der tages forbehol for tasdefegl
Al makt tel di orblinne

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 11-05-02 14:45

"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> wrote in message
> Tillykke med dyret...

Tark

> Yeahhh - særlig ved ankerblokkene og pylonerne er det til tider meget
spændende
> at køre forbi, særlig hvis der er en god sidevind...

Jotak... jeg brugte det meste af vejbanen omkring pillerne/ankerblokkene
Det er ikke specielt behageligt.... og sikkert endnu værrere hvis der er
trafik (vi kørte over lidt over midnat)

--
-Lasse-
CB500 '96 med fuldkåbe

Fra : Armand

Dato : 11-05-02 15:23

Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en

Broen?
Kom du ikke over mindst fire større broer undervejs?
Vejlefjord-broen der går nord-syd er slem i hård vind/vindstød !!

> Yeahhh - særlig ved ankerblokkene og pylonerne er det til tider meget
> spændende at køre forbi, særlig hvis der er en god sidevind...

Tip, som gælder under alle sidevindsforhold:
Hold øje med trafikken foran dig!
Specielt gamle Skoda'er og kassevogne reagerer hårdt på sidevinds-stød
og ved at holde øje med trafikkenm og især sådanne foran en, vil man få
et tidligt varsel om hvad der måtte komme

I optørrende vådt føre vil man ligefrem kunne se at de tørkørte hjulspor
slår et slag hvor der opstår pludselig sidevind!!!

--
Armand.

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 11-05-02 16:59

> Broen?
> Kom du ikke over mindst fire større broer undervejs?
> Vejlefjord-broen der går nord-syd er slem i hård vind/vindstød !!

Mnjo - men underligt nok var lillebæltsbroen slet ikke slem... og der var
ikke vindstød som sådan - det blæste bare, og så er vejle-fjordbroen ikke så
slem...

> [...]
> og ved at holde øje med trafikkenm og især sådanne foran en, vil man få
> et tidligt varsel om hvad der måtte komme

Yes... ved jeg godt... Man kan alligevel godt blive rykket godt og grundigt
rundt :)

--
-Lasse-
CB500 '96 med fuldkåbe (Der til trods for sit RAndersk'ske ophav allerede er

Fra : Jens U

Dato : 12-05-02 17:37

Armand skrev ...
> Tip, som gælder under alle sidevindsforhold:
> Hold øje med trafikken foran dig!

Skal man da ikke altid gøre dette, Armand ?

> Specielt gamle Skoda'er og kassevogne reagerer hårdt på sidevinds-stød
> og ved at holde øje med trafikkenm og især sådanne foran en, vil man få
> et tidligt varsel om hvad der måtte komme

Kan man holde en Skoda på vejen i kraftig blæst og storm, så er det peanuts
at køre mc under samme forhold.
Er det i modvind, så skal man til gengæld passe på langsomme versioner af
dem.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (og skoda 120L)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 11-05-02 11:00

Tillykke!

Endnu en glad mand på en mc...

> Mine prøveplader gælder også i dag... jeg tror liiiiiige jeg skal ud og se
> om den stadig kan køre...

Ja, man kan jo ikke bare gå rundt i uvished..

Mvh
/Kristoffer

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 11-05-02 14:48

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> Endnu en glad mand på en mc...

Hvordan kan man være andet i det her vejr?

> Ja, man kan jo ikke bare gå rundt i uvished..

Jeg har også hørt noget om at den slet ikke kan tåle at stå stille ret længe
af gangen sådan en.... Noget med at den bliver ked af det og sårn noget....
:)

--
-Lasse-
CB500 '96 med fuldkåbe

Fra : Lars Nielsen

Dato : 11-05-02 15:15

"Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
længe
> af gangen sådan en.... Noget med at den bliver ked af det og sårn

Ååeh.. - Jeg er blevet bildt en historie på ærmet, at motorolien stivner og
bliver lissom asfalt, hvis ikke den er ude og køre hver dag *SS - Eller
bliver nusset om vinteren. Vist nok noget med vitaminernes forhold til de
retvinklede kræfter omkring plejlstængerne... *SS
)

RadioMan - Som har en Bling Date i Vejle med en sygeplejerske... - Jeg tar
da _ikke_ motorcyklen derned..... Neeej, ku aldrig drømme om det... *SSS

Fra : Finn

Dato : 11-05-02 11:38

> Så fik jeg endelig min motorcykel!!!
> --
> -Lasse-
> CB500 '96 med fuldkåbe
> Stadig på prøveplader

Tillykke med køretøjet

Jeg har lige byttet min GS500
med en ny CB500 og har kun
kørt 130 km. på den.

Hilsen Finn

Fra : Armand

Dato : 11-05-02 14:59

> Mine prøveplader gælder også i dag... jeg tror liiiiiige jeg skal ud
og se
> om den stadig kan køre...

Tillykke!

Dine prøveplader gælder også til hjemtransport(!) idag!
Husk lige det hvis du skulle blive stoppet!!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-05-02 16:52

> Dine prøveplader gælder også til hjemtransport(!) idag!
> Husk lige det hvis du skulle blive stoppet!!

Så kræver det bare en extra krølle på historien hvis han bliver stoppet i
det vestgående spor på motorvejen på vej til Vejle

/A

Fra : Kenneth T

Dato : 11-05-02 19:04

> Så kræver det bare en extra krølle på historien hvis han bliver stoppet i
> det vestgående spor på motorvejen på vej til Vejle

Tjaa, enhver kan vel fare vild :)

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-05-02 19:05

">
> Så kræver det bare en extra krølle på historien hvis han bliver stoppet i
> det vestgående spor på motorvejen på vej til Vejle
>
> /A
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Noget i retning af " jeg glemte min tegnebog på tanken.. men heldigvis har
jeg da kortet her i lommen " Eller " jeg skal bare liiiige over og
tanke !?!?!?!? "

Tæløgge mæ den

Jon Larsen ( Med løftet venstrelab )
Gixxer 250 ( host, sprut, Boooaaarbbb)
Odense

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 11-05-02 17:03

> Tillykke!

Tak !

> Dine prøveplader gælder også til hjemtransport(!) idag!
> Husk lige det hvis du skulle blive stoppet!!

Hehe - det var skam planlagt at de også gjaldt i dag :) Jeg har kørt
'hjemtransport' hele dagen... Selvom jeg kom hjem i går aftes ;)

--
-Lasse-
Der skal have strammet sine sidepejle....

Fra : oxford

Dato : 11-05-02 19:54

> Hehe - det var skam planlagt at de også gjaldt i dag :) Jeg har kørt
> 'hjemtransport' hele dagen... Selvom jeg kom hjem i går aftes ;)

Løse prøveskilte:

§ 95.
Til personer, der ikke vedvarende har brug for prøveskilte, kan der
udleveres løse prøveskilte til benyttelse til de formål, der er nævnt i §§
82 og 90.
Stk. 2. Løse prøveskilte kan endvidere udleveres til benyttelse på
køretøjer, der er registreret før den 1. januar 1960, og som udelukkende
skal anvendes af tekniskhistoriske grunde til lejlighedsvis kørsel.
Stk. 3. Køretøj som nævnt i stk. 2 skal forinden udleveringen af prøveskilte
være godkendt af Bilinspektionen i den pågældende ejers ejertid, uden at
dets nummerplader efterfølgende er fjernet af politiet på grund af mangler.
Stk. 4. Hvis køretøj som nævnt i stk. 2 ikke opfylder de i henhold til
færdselsloven fastsatte krav til dets indretning og udstyr mv., kan
Bilinspektionen dog godkende køretøjet, hvis dette må anses for forsvarligt
under hensyn til dets anvendelse som veterankøretøj. Ved godkendelsen kan
Bilinspektionen fastsætte yderligere vilkår.

§ 96.
Løse prøveskilte kan udleveres af ethvert motorkontor. De må kun udleveres
til personer, som er motorkontoret bekendt, eller som kan legitimere sig.
Stk. 2. Ved udleveringen af prøveskiltene skal der udstedes en tidsbegrænset
skriftlig tilladelse med oplysning om formålet med udleveringen og vilkårene
for benyttelsen. Tilladelsen skal medbringes under kørslen og på forlangende
forevises for politiet.
Stk. 3. Motorkontoret tegner ansvarsforsikring for prøveskiltene.
Stk. 4. Efter benyttelsen skal prøveskiltene tilbageleveres til den
myndighed, der har udleveret dem. Prøveskiltene må ikke benyttes efter
udløbet af tilladelsens gyldighed.

§ 97.
Løse prøveskilte kan udleveres i form af selvklæbende plastfolie, hvorpå
prøveskiltenes gyldighedsperiode er angivet. Løse prøveskilte af
selvklæbende plastfolie tilbageleveres ikke.

§ 82.
Hvis der er indgivet bestilling på levering af erstatningsnummerplade(r),
udleverer motorkontoret uden betaling prøveskilt(e) til benyttelse, indtil
erstatningsnummerplade(r) kan leveres. Hvis køretøjet har een brugbar
nummerplade, kan politiet dog i stedet for skriftligt tillade, at køretøjet
fortsat benyttes på vilkår, at den brugbare nummerplade anbringes bagpå
køretøjet. Tilladelsen skal være tidsbegrænset, medbringes under kørsel og
forevises for politiet på forlangende.
Stk. 2. Ved udlevering af ny nummerplade til erstatning for den bortkomne
eller ubrugbare skal de udlånte prøveskilte eller tilladelsen til kørsel med
en enkelt nummerplade tilbageleveres. Endvidere skal den erstattede
nummerplade tilbageleveres, medmindre den er bortkommet. Hvis en bortkommet
nummerplade fremkommer på et senere tidspunkt, skal den straks afleveres til
politiet.

§ 90.
Kørsel med faste prøveskilte må af prøveskilteindehaveren eller ansatte hos
denne foretages til følgende formål:
1)Afprøvning og indstilling af nye køretøjer eller kørselsprøve i anledning
af reparation af køretøjer, men derimod ikke til kørsel af nyeeller
istandsatte køretøjer.
2)Demonstration af køretøjer for forhandlere og disses personale.
3)Demonstration eller prøve af køretøjer i anledning af salg. Demonstrations
og prøvekørsel må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt
tilfælde fra den eventuelle køber af et køretøj af den pågældende type,
medmindre køretøjet er registreringsafgiftspligtigt, og der er betalt
registreringsafgift af køretøjet som for person eller varebil, og
dokumentation herfor medbringes under kørslen.
4)Afhentning eller udbringning af køretøjer i anledning af reparation eller
salg.
5)Kørsel der er nødvendig i forbindelse med registrering eller godkendelse
af køretøjet.
6)Overførsel af køretøjer til anden forhandler, andet udsalgs eller
udstillingssted eller lager. Overførsel til et demonstrationssted, der ikke
benyttes til almindelig færdsel, hvor køretøjet præsenteres for publikum,
f.eks. en væddeløbsbane eller dyrskueplads, sidestilles med overførsel til
et udstillingssted.
7)Kørsel her i landet med et køretøj, der indføres af en person, der har
bopæl her i landet. Sådan kørsel må kun finde sted fra grænsen eller havnen
direkte til det sted, hvor køretøjet skal registreres, eller hvor den, der
indfører køretøjet, har bopæl, forretning eller værksted.
8)Optagelse af fotografier eller film af køretøjet. Sådan kørsel må kun
foretages af fabrikanter eller importører af køretøjer fremstillet i
udlandet og alene for at fremstille reklamemateriale for køretøjet.
9)Kortvarig kørsel i optog i forbindelse med åbning af salg af lodsedler til
velgørende eller almennyttige formål eller i forbindelse med en lokal
børnehjælpsdag, dyrskue og lignende arrangementer. Sådan kørsel må kun
foretages efter tilladelse fra politiet i hvert enkelt tilfælde.

Bare en lille ting i kan hygge jer lidt med.... **GG** Man kan vel også
bare sige man er ude og teste efter en lille reperation. Eller hva?

Fl. Jensen

Fra : Armand

Dato : 12-05-02 00:47

oxford <oxford.1954@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> Stk. 2. Ved udleveringen skal der udstedes en skriftlig tilladelse med
oplysning om formålet med udleveringen og vilkårene
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
godkendelse
> 6).............. & 7)....................
> Man kan vel også bare sige man er ude og teste efter en lille

Egentligt nok; men Lasse har jo nok lånt sin prøveplade under den
forudsætning (§90 pkt.1-5) at han skulle hente et køretøj han havde
købt, og derved kører rundt med gennemslaget af prøveplade-papirerne
hvorpå kun feltet svarende til §90 pkt..4 er afkrydset :-/ Og så er
det for
sent at bruge den til tests uden at genlåne ud fra pkt. 1 !!

Og så den alvorlige del:
Sheriffens mænd har strammet op omkring kontrol af prøveplader, ligesom
Sheriffen selv skriver endda meget store bøder ud for inkorrekt brug.
Dette især omkring u-indregistrerede (á betalt afgift!) køretøjer,
hvilket 500'eren jo ikke er; men derfor kan sådan en ekstra tur godt
ende med at blive dyr alligevel =

--
Armand

Fra : JBH

Dato : 12-05-02 21:29

>Lasse Leegaard skrev i meddelelsen ...

Snip.

> [...]
>jydeland i går med et kæmpesmil på - så var det mig :)
>
>Mine prøveplader gælder også i dag... jeg tror liiiiiige jeg skal ud og se

Hov hov...du må da ikke køre i "udlandet" med prøveplader

mvh
JBH