Hvordan bruger man et pælebor?
Fra : Nick

Dato : 11-05-02 09:59

Jeg har fået mig sådan et manuelt pælebor.

Nu har jeg rendt rundt og drejet det ned i jorden en del steder, men jeg
troede at det ligesom "skovlede" jorden op når man drejede det ned, sådan et
man endte med et fint rundt hul.

Det eneste der sker er bare, at det drejer ned i jorden og sidder fast...

Hvordan gør man?

--

Mvh / Best Regards

Nick

Fra : Jytte Thrane

Dato : 11-05-02 10:41

Nick <nick@keller.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:abimja$g54$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> man endte med et fint rundt hul.
>
> Det eneste der sker er bare, at det drejer ned i jorden og sidder fast...

Hullet bliver også fint og rundt, hvis du undervejs og mens du endnu kan
trækker det op og tømmer det jord af som sidder i boret. Dette gentages til
hullet er dybt nok. Desværre hopper alt det løse jord ikke op af sig selv.

hilsen Jytte Thrane

Fra : John R Bennetzen

Dato : 11-05-02 16:27

Hej Nick.
Når du er nået et stykke ned så trækker du boret op! Kan du ikke trække det
op, skal du enten bruge mere tid i motionscenteret, eller køre boret tilbage
til du kan trække det op!!!

Fra : Nick

Dato : 11-05-02 16:35

"John R Bennetzen" <bennetzen@5750.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> op, skal du enten bruge mere tid i motionscenteret, eller køre boret

Tak for dit og Jyttes svar!

Nu har jeg faktisk gang i et HELT hul!

Det er nemt og ikke så ungt som jeg troede, og det vigtigste er, at jeg ikke
skal ned at leje et motordrevet bor hver gang...

/Nick

Fra : Lars Lautrup

Dato : 11-05-02 19:05

> Det er nemt og ikke så ungt som jeg troede, og det vigtigste er, at jeg
ikke
> skal ned at leje et motordrevet bor hver gang...

Lige et tip.. Hvis du støder på ler nede i hullet, som ikke er til at bore
igennem, så fyld hullet med vand. Lad det eventuelt stå en kaffepauses tid.
Herefter kan du bore. Hvis der stadig er vand i hullet gør det ikke noget -
boret glider igennem som var det smør.

Et motordrevet bor er ganske udemærket, men hvis du støder på ler/store sten
med sådan et, så vil jeg bare give et råd: GIV SLIP!!
Mange store mænd har fået en flyvetur på den bekostning *g*

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.netstjernen.dk - Danmarks bedst opdaterede søgemaskine!

Fra : Finn

Dato : 11-05-02 20:31

"Lars Lautrup" <lars@lautrup-nowhere-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med sådan et, så vil jeg bare give et råd: GIV SLIP!!
> Mange store mænd har fået en flyvetur på den bekostning *g*

Ellers køb et med en kobling som tager skraldet, den vi har på jobbet
stopper hvis den møder
en sten og lign. Så giver vi fuld anna og ofte smadrer skæret murbrokkerne
og jeg har med stor succes klippet en vandledning, den var dog af plastic.

Mvh. Finn

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-05-02 21:40

"Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:

>en sten og lign. Så giver vi fuld anna og ofte smadrer skæret murbrokkerne
>og jeg har med stor succes klippet en vandledning, den var dog af plastic.

Skal vi lige have din definition på "succes"?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Finn

Dato : 12-05-02 04:16

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi lige have din definition på "succes"?

Det er når noget er lykkedes med et godt resultat

Planterne i nærheden fik masser af vand i den tørre periode og bliktuden fik
noget at lave.

Mvh. Finn

Fra : Calle.

Dato : 14-05-02 14:26

Nick wrote:
> "John R Bennetzen" <bennetzen@5750.dk> skrev i en meddelelse
> det
> tilbage
>
> Tak for dit og Jyttes svar!
>
> Nu har jeg faktisk gang i et HELT hul!

Undskyld, men hvordan ville du lave et HALVT hul?. bare du er begyndt, er
det vel et hul.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Nick

Dato : 14-05-02 19:30

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld, men hvordan ville du lave et HALVT hul?. bare du er begyndt, er
> det vel et hul.

Nixen, for et HELT hul består af 2 halvdele: Forventningen om et hul + det
fysiske hul.

Hvis forventningen ikke bliver opfyldt tilfredsstillende, er der jo tale om
et halvt hul - hvis man bruger ovenstående definition. Og så kan man
forresten godt sende lærlingen ud at grave et halvt hul... Efter han/hun
har hentet en spand kørnerprikker

/Nick

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 15-05-02 13:36

> et halvt hul - hvis man bruger ovenstående definition. Og så kan man
> forresten godt sende lærlingen ud at grave et halvt hul... Efter
han/hun

Eller hele 3 meter hul - til nedløbsrøret!

(-: Kim