støbning i et eksisterende rum
Fra : Karen Aggerholm

Dato : 11-05-02 08:39

Hej!

Vi står og skal lave vores murede garage om til to værelser. Vi skal snart
igang med støbning af beton i rummet. Men hvordan søren laver vi en
markering langs væggen hele vejen rundt, hvor meget beton der skal i. Vi har
fået at vide at brug af vaterpas er en dårlig ide, da det ikke er særlig
præcis. Hvad gør vi så ?

Mvh Søren og Karen

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 11-05-02 09:33

"Karen Aggerholm" <quinde@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> fået at vide at brug af vaterpas er en dårlig ide, da det ikke er særlig

En slange med vand i. Kan ikke være mere præcist. Det brugte de bla. til da
de byggede Storebæltsbroen.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-05-02 10:00

> [...]
har
> fået at vide at brug af vaterpas er en dårlig ide, da det ikke er særlig

I kan købe en rotationslaser i Harald nyborg den koster 698,- (er på tilbud
netop nu) bestillings nummer: 7875, men vandslangen er billigere og virker
lige så godt.

Hvad angår mængder og blandingsforhold kan i finde en mængdeberegner på
www.aalborg-portland.dk under "brugerservice" => "Gør det selv" hvor der
også kan findes vejledninger til støbning af mange forskellige opgaver.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Jan Nissen

Dato : 11-05-02 10:12

On Sat, 11 May 2002 09:38:37 +0200, "Karen Aggerholm"
<quinde@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>fået at vide at brug af vaterpas er en dårlig ide, da det ikke er særlig

Prøv www.aalborg-portland.dk der er en mængdeberegner på hvor meget
beton der skal bruges, samt blandingsforhold.

mvh Jan

Fra : HotRod#01 \( Morten ~

Dato : 11-05-02 17:34

Øhhh er der ikke gulv i garagen ?

Hvis det drejer sig om en opretning af et skævt gulv ville jeg til en hver
tid bruge Flydemørtel ( evt. ABS 148 )
Træk nogle snore på kryds og tværs således der bliver kvadrater på ca 1,5 x
3 meter. Disse niveleres ud med en laser (kan lejes) Bor nogle 6 mm huller
og put en trædyvel i og der efter et søm som sener kan bankes helt ned under
færdig højde. Hvis du er meget omhyggelig kan der direkte oven på lægges
tæppe eller parket.
Jeg kan evt. give jer et tilbud

Mvh

"GuvManden"

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 11-05-02 20:35

"HotRod#01 ( Morten G. Jensen )" <XXbuggy@sport.dkXX> skrev i en meddelelse

> Træk nogle snore på kryds og tværs således der bliver kvadrater på ca 1,5
> 3 meter. Disse niveleres ud med en laser (kan lejes)

Noget billigere og lettere med en slange med vand i.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc