Info ang. korfu / Moraitika
Fra : Brijan G. Knudsen

Dato : 06-02-01 17:12

Da det er første chartertur jeg skal på kunne jeg godt lide at vide hvad der
er absolut værd at se.
Ligeså vil jeg gerne vide hvordan prislejet er dernede.

--
M.V.H. Brijan
Rom blev ikke til på en dag.

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-02-01 21:11

Hej Brijan.

Prøv at drøne ind forbi www.rejsebeskrivelser.dk - Her har Ærenlund en meget
flot rejsebeskrivelse fra Korfu liggende. Du kan også finde andre
rejsebeskrivelser som fortæller meget om de græske øer.

--
http://www.rejsebeskrivelser.dk er nu igen opdateret med mange spændende
rejsebeskrivelser og rejselinks.

Fra : Bjørn Erik Thomsen

Dato : 06-02-01 21:14

Hej Brijan og gruppen iøvrigt

Andre steder at hente oplysninger om Grækenland er:

Newsgruppen: alt.travel.greece og

Webstedet: www.islandstrolling.com på norsk og engelsk

Jeg kan varmt anbefale begge kilder for den villighed der er til at hjælpe.
Selv har jeg ikke været på Kérkyra (Korfu/Corfu er det tysk/italienske navn)

Bjørn

Fra : Lars Krarup Christen~

Dato : 08-02-01 17:38

Vi var i Moraitika, Korfu august 1995. Korfu er en meget frodig og grøn ø,
og det kan regne en smule, også om sommeren.
Der er mest at se i Korfu by, som er spændende og smuk at bevæge sig rundt
i. Der er bl.a. 2 gamle borge som er værd at se. Ellers er den smukkeste del
af Korfu den vestlige med de bedste strande. Prøv derfor at leje bil og kør
lidt rundt på øen eller tag med på ørundtur med bus.
Vi mener, at prisniveauet generelt er lavere på Korfu end på andre græske
øer. Maden på restaurant koster vel ca. det halve af danske priser. Det
samme med drikkevarerne. Transport med bus og taxa er også meget billig. Da
det er din første charterrejse skal du vide, at Grækenland er et godt valg.
Her er venlige mennesker, ro og godt vejr, og meget at se på, og ikke
kæmpestore hoteller som f.eks Mallorca.

Med venlig hilsen og god rejse

Irene og Lars

Brijan G. Knudsen <brijan@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95p80t$rt8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 09-02-01 00:46

Hej...

"Lars Krarup Christensen" <cfs2085@vip.cybercity.dk> wrote:

>Vi mener, at prisniveauet generelt er lavere på Korfu end på andre græske
>øer. Maden på restaurant koster vel ca. det halve af danske priser

I skal nok, for ikke at blive negativt overraskede, være opmærksom på at
der er sket en ret kraftig stigning på netop de ting turister bruger,
siden 1995, alene fra 1999 til 2000 var stigningen på bla. mad/drikke på
omkring 20 %. - Så selv om det stadig _er_ billigere end i DK, så er
forskellen efterhånden ikke så stor mere...
--
M.v.h. Ole