/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor skal udluftningslangen ende?
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~


Dato : 11-05-02 08:18

Der er monteret en 1,20 m lang slange fra gearkassen på min Kawa z900. Den
er ført langs cyklen og ender bag nummerpladen.

For det første vil jeg vælte hvis den smider olien fordi det vil ende under
bagdækket, for det andet har jeg den lange slange mistænkt for at være
hovedårsagen til "mayonaise" i motoren, fordi kondensvandet ikke kan slippe
ud af den lange slange. Det afkøles på vejen og løber tilbage i motoren!

Hvor skal slangen ende hvis jeg forkorter den? Jeg har set nogle lægge en
coladåse under sædet og lade den ende i den. Er der nogen der har erfaring
med det?

Jeg mener at den førhen endte i luftfilterkassen. Dels er den originale
kasse væk og dels har jeg svært ved at se fordelen i at evt. olie ender i
luftfilteret..

mvh

Hans



 
 
¤ (11-05-2002)
Kommentar
Fra : ¤


Dato : 11-05-02 09:19

On Sat, 11 May 2002 09:17:47 +0200, "HANS LYNGBÆK BALDRIAN"
<baldrian@get2net.dk> wrote:


dels har jeg svært ved at se fordelen i at evt. olie ender i
>luftfilteret..
>
>mvh
>
>Hans
>


Kan du ikke se at det er godt at få oliedampen brændt af i stedet for
at lukke den ud til fuglene ?
Det er et spørgsmål om forurening.

HANS LYNGBÆK BALDRIA~ (11-05-2002)
Kommentar
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~


Dato : 11-05-02 13:02


"¤" <¤@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:eskpdu0eemppj2ivhats6us4lmk98vkt1o@4ax.com...
> On Sat, 11 May 2002 09:17:47 +0200, "HANS LYNGBÆK BALDRIAN"
> <baldrian@get2net.dk> wrote:
>
>
> dels har jeg svært ved at se fordelen i at evt. olie ender i
> >luftfilteret..
> >
> >mvh
> >
> >Hans
> >
>
>
> Kan du ikke se at det er godt at få oliedampen brændt af i stedet for
> at lukke den ud til fuglene ?
> Det er et spørgsmål om forurening.


Øhhhhh....???? ;-( Og det betyder..at?

mvh

Hans



Lasse Petersen (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Petersen


Dato : 11-05-02 15:14

> >
> >
> > Kan du ikke se at det er godt at få oliedampen brændt af i stedet for
> > at lukke den ud til fuglene ?
> > Det er et spørgsmål om forurening.
>
>
> Øhhhhh....???? ;-( Og det betyder..at?
du skal føre slangen ind i luftfilterkassen, for at motoren brænder
dampene af når du kører..(-:
Lasse



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Lars Nielsen (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 11-05-02 15:19


"HANS LYNGBÆK BALDRIAN" <baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:eL7D8.46$E81.1686@news.get2net.dk...
>
> "¤" <¤@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:eskpdu0eemppj2ivhats6us4lmk98vkt1o@4ax.com...
> > On Sat, 11 May 2002 09:17:47 +0200, "HANS LYNGBÆK BALDRIAN"
> > <baldrian@get2net.dk> wrote:
> >
> >
> > Kan du ikke se at det er godt at få oliedampen brændt af i stedet for
> > at lukke den ud til fuglene ?
> > Det er et spørgsmål om forurening.
>
>
> Øhhhhh....???? ;-( Og det betyder..at?

- I miljøet's hellige tegn fører man uliedampudluftningen fra oliesumpen og
gearkassen op i indsugningen, således at de slemme oliedampe kommer ind
gennem motoren og bliver brændt af, istedet for og blive lukket ud til de
småpipfugle i den fri luft.
På visse biler bliver dampee fra både motorolie og benzintank / åndetør til
tank ledt igennem et aktiv-kul-filter, og derefter op i insugningen, for at
skåne miljøet.

RadioMan

>
> mvh
>
> Hans
>
>



Armand (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-05-02 00:49


Lars Nielsen <dsl8938@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:abj95f$1blh$1@news.cybercity.dk...
>
> På visse biler bliver dampene fra både motorolie og benzintank /
> åndetør til tank ledt igennem et aktiv-kul-filter, og derefter op i
insugningen,
> for at skåne miljøet.

Er det for bensintanken ikke et enten(kulfilter)/eller(indsugning) ??

Og omkring det med at det går ud over luftfilteret kan forklares, at
det er på indersiden af filteret (= efter!) at tilslutningen foregår
(derved at
disse gasser ikke er forurenet med slibende materiale (á støv)!).

--
Armand.





Armand (11-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-02 15:20


¤ <¤@gmx.net> skrev i en
news:eskpdu0eemppj2ivhats6us4lmk98vkt1o@4ax.com...
> On Sat, 11 May 2002 09:17:47 +0200, "HANS LYNGBÆK BALDRIAN"
> <baldrian@get2net.dk> wrote:
>
>
> dels har jeg svært ved at se fordelen i at evt. olie ender i
> >luftfilteret..
> Kan du ikke se at det er godt at få oliedampen brændt af i stedet for
> at lukke den ud til fuglene ?
> Det er et spørgsmål om forurening.

Jeg er af den opfattelse at det hovdesagligt er grundet kulbrinter fra
det "blow-by" der foregår ved stempelringene, samt de der ligeledes
måtte opstå de steder hvor olien bliver påvirket af den voldsomste varme
(udstødningsventilerne og ub´nderside af stempler) :-/

Jeg anbefaler en isolieret slange og en luftkølet metalbeholder til
udkondensering, samt en montering der gør at snasket ikke løber tilbage
hhv. stopper slangen og at beholderen let kan afmomteres for rensning!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste