Hvad sker der for min cykel?
Fra : Erland Jensen

Dato : 10-05-02 21:26

Jeg har lige taget cyklen frem, efter den har stået stille i et stykke tid,
og jeg får opladet batteriet og kommer ud at køre.
Maskinen kører skam også glimrende de første 30 kilometer, men efter havde
sat de fra mig i 5 min. Så vil maskinen ikke starte igen, først ser det ud
til at batteriet næste er løbet tør, da der er meget svar belysning på
panelet. Og hvis jeg prøver starteren så klikker den over, akkurat ligesom
når den er ved at løbe tør for strøm. Jeg skubber den så igang, og den
starter fint, men derefter bliver panelet og selve lygten ekstrem svage, og
når jeg bruger bagbremsen, så kommer lys i panlet og lygten igen, men den
slippes så forsvinder det igen.
Og når jeg kommer til et vis punkt når gashåndtaget drejes, så er det
ligesom cyklen dør, ligesom når man løber tør for benzin, hvis jeg så
slipper gassen lidt igen så kører den fint igen. Jeg har prøvet at kører på
reserve tank, det hjalp ikke. Men hvis jeg trækker koblingen eller sætter
den i frigear, så kan jeg vride håndtaget uden med den dør.

Nogen der har en idé, hvad måske kan være problemet? Jeg tror, det er
el-systemet, med hensyn til lyset, men kan de også skabe de motor problemer
jeg oplever??

Hilsen Henrik

Fra : Jimmi

Dato : 10-05-02 21:50

Mit bedste bud er at der er opstået en forbindelse mellem plus og stel.
Det samme gjorde min gamle golf, indtil jeg fandt den forbistrede ledning
der havde minus isolering tilbage.

/Jimmi

Fra : Armand

Dato : 11-05-02 15:10

Erland Jensen <erland.jensen@mail.dk> skrev i en
> [...]
> Nogen der har en idé, hvad måske kan være problemet? Jeg tror, det er
> el-systemet, med hensyn til lyset, men kan de også skabe de motor

Det er helt sikkert strømmangel, og eftersom at du (givetvis) har
batteritænding vil dén også blive kvalt af strømmangelen.
Mon ikke at det blot er akkumulatoren der er løbet tør for syre eller i
det hele taget klappet sammen efter den lange stilstandsperiode uden
vedligeholdelses-ladning :-/
Test evt. ved at få starthjælp fra en bil og se om ikke
spændings-stigningen fra bilens akumulator er nok til at den kan starte
ved hjælp af selvstarteren!

Er din akkumulator død er det om at hælde en ny på snarligst, så du ikke
trækker maximalt på genaratoren over længere tid og derved risikerer at
den tillige går sig en tur (= flerfold dyrere end en akkumulator!).
Er det en Suzuki(*) det drejer sig om, er der så meget desto mere grund
til
at passe på ladesystemet, da det traditionelt er meget skrøbeligt =

(*):
Generelt er det en god ide at nævne hvilken model at sorgerne drejer sig
om!

--
Armand.

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 12-05-02 19:54

> Erland Jensen <erland.jensen@mail.dk> skrev i en
..
> [...]
> trækker maximalt på genaratoren over længere tid og derved risikerer at
> den tillige går sig en tur (= flerfold dyrere end en akkumulator!).

Jeg hælder mere til at det er en stelforbindelse der mangler/fejler...
grundet at
der kommer lys i kontrollamper når bremsepedal aktiveres, og forsvinder
igen...
Det lyder som den får sin "STEL" igen igennem bremsekontakten/bremse-pære.
( kendt fænomen fra baglygter i bilens bagagerum...når den mangler stel til
baglygter )

Jon Iversen.

Fra : Armand

Dato : 13-05-02 16:24

BLACK MAGIC Top Fuel Racing - Jon Iversen <Jon@NOSPAMblackmagic.dk>
skrev i en news:3cdeb9ab$0$18609$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg hælder mere til at det er en stelforbindelse der mangler/fejler...
> grundet at der kommer lys i kontrollamper når bremsepedal aktiveres,

Ups!

Dén detalje med bremsepedalen havde jeg lige misset

Jeg istemmer denneher med stelforbindelsen!

Armand.
( der engang oplevede en XS 650 riste sit koblingskabel en søndag morgen
førend at vi skulle hjemad efter træf-weekend i Holland.)

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 14-05-02 13:14

> [...]
> ( der engang oplevede en XS 650 riste sit koblingskabel en søndag morgen
> førend at vi skulle hjemad efter træf-weekend i Holland.)

Jeg har prøvet det samme med et speederkabel i en bil med V8 ( indendørs
på værkstedet ) hvor speederen satte sig fast ved halv gas
så finder man LYNHURTIGT tændingsnøglen!!

For at vende tilbage til denne tråd.... er der noget der "lugter
brændt/svedent" når du forsøger at starte MC'en?

Jon Iversen.