Fjerne maling fra beton
Fra : Klaus Rytved

Dato : 10-05-02 21:11

Hej,
Nogen der har et godt råd til at fjerne facademaling fra en udendørs
betonmur ? Har prøvet med brun sæbe under film i et par dage - no luck. Er
der nogen der kender til et trick der kan klare malingen eller er der kun
knofedt tilbage ?

Bedste hilsener,
Klaus
klaus@rytved.dk / www.rytved.dk

Fra : Morten Flø Jørgensen

Dato : 12-05-02 20:50

Hvis ikke brun sæbe hjælper, tror jeg kun at der er knofedt tilbage.
Beklager.

Hilsen Morten

Fra : John Vedsegaard

Dato : 13-05-02 04:44

Hej Klaus Rytved

Normalt vil man sandblæse når det er beton.
Hvorfor skal det tages af?

Malermester
John Vedsegaard

Fra : Klaus Rytved

Dato : 13-05-02 22:24

Jeg har problemer med små revner i muren hvor der trækker fugt ind så jeg
havde tænkt mig at fjerne så som muligt af malingen, reparere betonen og
male det tilsidst. Sandblæsning har jeg desværre ikke mulighed for.

Bedste hilsener,
Klaus

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 22:04

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in
news:3cdf366a$0$97319$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner dette

> Hej Klaus Rytved
>
> Normalt vil man sandblæse når det er beton.

Det vil være mere skånsom at starte med en
højtryksrenser, evt. med påmonteret en af
de roterende hoveder.