Andet multimedie
bentjuul 3670
udskrive billeder "thumbnail"
Fra : René Petersen

Dato : 06-02-01 16:26

Hej med jer

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg bruger et digitalt camera på
mit arbejde så jeg kunne godt tænke mig et program hvor jeg kunne skrive en
A4 side ud med en masse små billeder på,
uden at jeg skal bruge en masse tid på hver enkelt billede. Jeg skal
samtidig have mulighed for at skrive lidt tekst neden under billederne.
Jeg har prøvet at gøre det i word, det tager bare en utrolig tid ved hver
enkelt billede.
Jeg vil være superglad for nogle foreslag.

Med venlig hilsen

René Petersen

Fra : Thomas

Dato : 06-02-01 17:15

"René Petersen" <heidi-pind@gvd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> enkelt billede.
> Jeg vil være superglad for nogle foreslag.

Adobe Photoshop kan automatisk sætte en masse billeder op på en side, og du
kan så selv tilføje tekst under, hvis du har lyst. Det er det, jeg ville
gøre.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : René Petersen

Dato : 06-02-01 19:12

>Adobe Photoshop kan automatisk sætte en masse billeder op på en side

Det lyder ret spændende, men hvordan gør jeg det ??

René Petersen

Fra : Thomas

Dato : 06-02-01 22:46

> Det lyder ret spændende, men hvordan gør jeg det ??

Det ligger under "file" menuen, jeg mener det er under automate -> contact
sheet.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Jan Langholm

Dato : 06-02-01 19:43

Irfan View er programmet til det og det er gratis!

Gå ind på
http://www.all4you.dk/freeware/ENGELSKEGrafik.html
scroll ned til Irfan View og download programmet!

Læg de billeder du vil have på din udprint i en mappe for sig selv!

Åbn Irfan View og tryk "T" og der kommer et Thumbnailprogram frem.

Åbn mappen med dine billeder og du har thumbnails!
Gem som HTMLside og print den ud!

Så let!......

Med venlig hilsen
Jan Langholm
www.all4you.dk (dansk og engelsk freeware)

Fra : René Petersen

Dato : 06-02-01 19:48

>Irfan View er programmet til det og det er gratis

Sidder faktisk i skrivende stund og leger med det program, jeg kan bare ikke
selv bestemme hvor jeg vil have billederne placeret, og hvis jeg vil skrive
en kommentar til billederne skal det være i et andet program evt. frontpage.
ville helst at det hele kunne foregå i samme program. Er jeg vanskelig eller
hva ??

René Petersen

Fra : Jan Langholm

Dato : 06-02-01 20:14

Nej det er du vel ikke!.....
....der er et andet program som jeg dog ikke har prøvet!
http://home1.photoisland.com/photosharing/pprinterLE.html

NB: Det er også gratis!

Iøvrigt er programmets hjemmeside lidt at et eventyr hvad FOTO angår!..her
er linket direkte til hjemmesiden!
http://home1.photoisland.com

Fra : Jan Langholm

Dato : 06-02-01 20:16

Iøvrigt kan du bare gemme hver enkelt billede som "single Image" i IrfanView
og du kan gøre hvad du vil med thumbnails'ne!

Fra : René Petersen

Dato : 06-02-01 21:53

> Iøvrigt kan du bare gemme hver enkelt billede som "single Image" i
IrfanView

Den med single image i Irfan View var et rigtig godt tip, nu er det nemt at
overføre dem på et dokument i word.
Takker meget for hjælpen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-02-01 07:35

Jasc Media Center Plus kan det du søger, det er et ret billigt program, ca.
750 kr. du kan læse mere her http://www.jasc.com/product.asp?pf%5Fid=002
klik også på knappen more.

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-02-01 08:06

Hej igen

Jeg kom til at skrive at programmet koster 750.- kr, det passer ikke, det
koster knap 500.- kr.

http://www.pro-soft.dk/htdocs/shop/price_mediacenter.htm

Kim Larsen

Fra : René Petersen

Dato : 07-02-01 20:24

Takker for hjælpen nu har jeg fået redskaber nok til at løse mine opgaver.

Med venlig hilsen

René Petersen