De driver og reklamerer med søren Mossegaa~
Fra : Grethe Juuhl

Dato : 10-05-02 13:43

hei!
først vi jeg be om unnskyldning for å ha sakt at dere er "langt ute på
kartoffeljordet2,litt stygt sagt og ikke i kjærlighet akkurat,men jeg har
vel vendt meg til en litt frisk tone.

vet dere hva en på no.alt frustrasjoener reklamerer for Mosegaards bøker på
net, hvem er han egentlig.det ser ut til boka er blasfemisk.Er den det?

Vennlig hislen
Grethe(Som må lese til ny eksamen)

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 10-05-02 18:16

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> mælte sligt:

>vet dere hva en på no.alt frustrasjoener reklamerer for Mosegaards bøker

Dine indlæg ville blive væsentligt mere forståelige, hvis du ville ulejlige
dig med bare basal tegnsætning, retskrivning og sådan.

>hvem er han egentlig.

En rimelig usympatisk dansk forfatter, der tilsyneladende har et eller andet
korstog kørende mod kristendommen. Det er også ham, der - under forskellige
pseudonymer - hele tiden reklamerer for sin egen bog.

>det ser ut til boka er blasfemisk.Er den det?

Ja. Vi har for længst informeret inkvisitionen med det formål at få ham
kætterdømt, men de er åbenbart travlt optaget andetsteds.

>Vennlig hislen

Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan en hislen kan være venlig.

>Grethe(Som må lese til ny eksamen)

Lykke til. Den slags bliver man klog af.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Europa har altid været provinsiel i sin tankegang. Som en brav købmand i
en lille by har Europæeren dyrket sine egne meninger som verdensvisdom

Fra : Mr. D

Dato : 10-05-02 18:22

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9avnduoutqaviuqis97qk7p0rp82ah8cdt@4ax.com...
> "Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> mælte sligt:
>
> Ja. Vi har for længst informeret inkvisitionen med det formål at få ham
> kætterdømt, men de er åbenbart travlt optaget andetsteds.

Jeg var lige henne i Brugsen.

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-05-02 20:43

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> Jeg var lige henne i Brugsen.

Hvis ikke en af consulerne havde nedlagt Roma Nova kunne man måske
have lokket Pontifex Maximus til at gøre noget.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-05-02 21:18

Således skrev pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul):

> Hvis ikke en af consulerne havde nedlagt Roma Nova kunne man måske
> have lokket Pontifex Maximus til at gøre noget.

Hovhov, jeg fungerer skam stadig. Men iøvrigt har jeg overladt
kristenkulten til Princeps Senatus, så det er vist hans område.

--
"I'm gonna kill them all. That oughta distract them."

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 10-05-02 19:09

:

> Dine indlæg ville blive væsentligt mere forståelige, hvis du ville
ulejlige
> dig med bare basal tegnsætning, retskrivning og sådan.

Jeg skal prøve å ikke skrive så fort, for da blir det heller ikke feil.Har
du problemer med å forstå norsk? :)

> [...]
forskellige
> pseudonymer - hele tiden reklamerer for sin egen bog.

Da er det vel en av hans norske venner som reklamerer for ham her i Norge.

> Ja. Vi har for længst informeret inkvisitionen med det formål at få ham
> kætterdømt, men de er åbenbart travlt optaget andetsteds.

Lykke til! Ellers så står det jo "elsk dine fiender" - så det kan være lurt
å be for ham.
Kanksje han blir en ny Paulus.

> Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan en hislen kan være venlig.

Men den er det, det gikk bare litt fort.

> Lykke til. Den slags bliver man klog af.

Jeg er i grunnen klok, jeg har nemlig Kristi forstand,men Jesus har
selvfølgelig ikke like mange skrivefeil som meg.

> Vennlig hilsen
Grethe

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-05-02 21:19

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskellige
>
> Da er det vel en av hans norske venner som reklamerer for ham her i Norge.

Hvis ikke det er ham selv...

> Lykke til! Ellers så står det jo "elsk dine fiender" - så det kan være
lurt
> å be for ham.
> Kanksje han blir en ny Paulus.

Rasmus var ironisk.

Mosegaard ØNSKER een eller form for forfølgelse.

Efter at have spammet usenet under aliaset "Kirsten Johansen" i et pænt
stykke tid med direkte nazistiske udtalelser, var det tætteste han kom på
det at undertegnede ytrede sin mening om at han burde have en flad...
Dèt fik hans "Kirsten" til at skrive syge "kærlighedserklæringer" til mig,
og dèr skrev du også et indlæg her i gruppen, som jeg svarede ret harskt på,
hvis du husker...

Derefter begik "Kirsten" selvmord, og Mosegaard konstruerede en hjemmeside,
hvor jeg blev hængt ud med fulde navns nævnelse. Herefter har Mosegaard
endelig fået "Verdenspressens" fulde opmærksomhed, idet han og jeg fik en
hel side i lokalavisen Fyens Stiftstidende...

Mosegaards bog er en underlig konspirations-horror-roman med
splatterelementer efter bedste amerikanske snit.

Den handler om at Jesus var en sindssyg, satanisk kannibal som spiste
mandlige kønsdele. Hans skelet findes på en lille græsk ø og herfra går
handlingen så på kampen mellem to fiktive organisationer: En kristen
konspiration ved navn "United Cross" (som skulle være en alliance mellem
katolikker og protestanter og som bedriver tortur på newagefolk, herunder
pokemonspillende børn) og den jødisk ledede "Manhattan (Davidsstjerne)", der
har tænkt sig at afskaffe Kristendommen.
Midt i al dette er dommedag nær i form af to sæt infralyd, som gemmer sig i
"den hvide støj" i elektriske apparater...

MEGET mærkelig bog.
Den er ganske underholdende, men det er bekymrende at forfatteren selv
tillægger den stor reel sandhedsværdi og mener at det er en "encyklopædi
over Kristendommens forbrydelser" og "historiens skarpeste angreb på
Kristendommen" - begge dele er noget værre ævl.

Det absolut eneste seriøse bibelskritik i bogen er nogle små afsnit, hvor en
idiot og en nonne diskuterer uoverensstemmelser i evangelierne. Det fylder
måske 20 sider ud af de 850?

Og Mosegaard har vist aldrig hørt om Friedrich Nietzche, når han selv bilder
sig ind at være seriøs kristendomskritiker...

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 11-05-02 12:36

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> mælte sligt:

>Rasmus var ironisk.

>Mosegaard ØNSKER een eller form for forfølgelse.

Jeg var nok ironisk, men min ironi var nu ikke primært vendt i dén retning.

>[...] "historiens skarpeste angreb på Kristendommen" - begge dele er noget
>værre ævl.

Han lyder næsten til at være mere selvglad, end han er dum, omend det er svært
forståeligt, at det kan være muligt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Rasmus kan nok forstå den latinske tekst. Han levede 250-184 før Kristi
fødsel, og viser altså et tidligt eksempel på kønsforholdene i det

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 11-05-02 16:38

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i melding
> [...]
bilder
> sig ind at være seriøs kristendomskritiker...

Skrekk og gru Anders!Vet du jeg husker at du fortalte meg om dette,etter at
jeg hadde tatt feil og skrevet mitt innlegg om at du måtte være snill.Jeg
visste jo ikke dette, så jeg beklager på det dypeste.

Fælt at du har fått gjennomgå så mye vondt.Håper at dette
skriftstedet kan trøste deg, det har trøstet meg mange ganger.
Romerbrevet 8.?
"Når Gud er for oss hvem er da imot oss?"

Vennlig hilsen
Grethe

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 11-05-02 12:32

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> mælte sligt:

>Jeg skal prøve å ikke skrive så fort, for da blir det heller ikke feil.Har
>du problemer med å forstå norsk? :)

Nei, jeg forstår vanligvis noenlunde norsk, med unntakelse av bestemte
nynorske dialekter, dog. Jeg er bare af den - muligvis pedantiske - mening, at
komma, punktum og retstavning i det hele taget faktisk tjener et formål. Jeg
føler, at det er mangel på respekt over for evt. læsere, hvis man ikke gider
gøre bare det mindste for at gøre sit sprog læseligt.

>Da er det vel en av hans norske venner som reklamerer for ham her i Norge.

Det skulle undre mig, om det ikke var ham selv, blot under et eller andet
alias.

>Jeg er i grunnen klok, jeg har nemlig Kristi forstand,

Der var du heldig ;)

>men Jesus har selvfølgelig ikke like mange skrivefeil som meg.

Well... nu efterlod han sig jo ikke noget skriftligt, så...

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Personligt tror jeg også, der var en såkaldt UFO indblandet,
som måske kan have trukket ham væk fra jorden og fløjet ham væk.

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 11-05-02 16:45

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i melding
> [...]
gider
> gøre bare det mindste for at gøre sit sprog læseligt.

Da håper jeg at dette går bra heretter.

Norge.

> Det skulle undre mig, om det ikke var ham selv, blot under et eller andet
> alias.

Da er jeg glad for at jeg har ligget unna den henvendelsen.Jeg holdt nemlig
på skrive noe mindre pent omham og gå imot ham.Jeg fikk nemlig en mail i fra
ham en gang som jeg ikke svarte på, den slettet jeg bare.

> Der var du heldig ;)

Det har du også,Bibeleb sier at "Vi har Kristi forstand"

> Well... nu efterlod han sig jo ikke noget skriftligt, så...

Og jeg som trodde at han stod bak all verdens rettskrivning siden han er
perfekt.
Noen ganger får han til og med noen til å oppdra meg i rettskrivning.:)

Vennlig hilsen
Grethe

Fra : J.L.

Dato : 10-05-02 22:19

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> Dine indlæg ville blive væsentligt mere forståelige, hvis du ville
ulejlige
> dig med bare basal tegnsætning, retskrivning og sådan.

Ved du hvad du? Jeg tror hun er nordmand....

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 11-05-02 05:22

"J.L." <quadro_jog@hotmail.com> mælte sligt:

>Ved du hvad du? Jeg tror hun er nordmand....

Ha! Den havde jeg luret. Men jeg har ladet mig fortælle, at man også på norsk
bruger både stort begyndelsesbogstav, punktum, komma osv., ja tillige at der
faktisk er grænser for, hvor bizarre stavemåder, man må anvende. De har ganske
vist flere forskellige ortografier, men de har dem dog. Lidt godt fik vi da
bibragt dem ;)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Die Mathematiker sind eine Art von Franzosen:
Redet man zu ihnen, so übersetzen sie es in ihre Sprache,

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-05-02 09:50

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ganske
> vist flere forskellige ortografier, men de har dem dog. Lidt godt fik vi

Pas nu på at du ikke krænker folk, der måske ikke staver så godt, bare fordi
du selv er højt bogligt uddannet..
Jeg går selv - som barn af en dansklærer - personligt meget højt op i den
slags, men man skal heller ikke spille overkorrekt, når folk med
stavevanskeligheder skriver på nettet i stedet for at holde sig tilbage.
Det er ikke en doktordisputats, de skriver, Rasmus og det KUNNE jo være at
de opøvede en bedre stavning ved simpelthen at træne læsning og skrivning,
ikke?
Det andet har en karakter af flueknepperi, undskyld udtrykket.
Så længe budskabet kommer igennem er dèt det vigtigste herinde, ikke om folk
staver korrekt.

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 11-05-02 12:16

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> mælte sligt:

>Pas nu på at du ikke krænker folk, der måske ikke staver så godt, bare fordi
>du selv er højt bogligt uddannet..

Det forsøger jeg skam også at være påpasselig med. Der er selvsagt ikke grund
til kritik, hvis folk er ordblinde eller lignende, det ville jo være
urimeligt. Der smutter da også tit stave- eller kommafejl ind i mine egne
indlæg, når nu jeg skriver så mange. Det jeg harcelerer imod er alene den
manglende vilje til at gøre bare det mindste ud af at gøre sit indlæg
forståeligt for andre.

>[...] man skal heller ikke spille overkorrekt, når folk med
>stavevanskeligheder skriver på nettet i stedet for at holde sig tilbage.

Bestemt. Som sagt, så er der forskel på ikke at kunne og ikke at gide. Det
første ville jeg ikke kritisere; det andet forekommer mig at være at udvise en
total ligegyldighed over for de(n) person(er), man skriver til.

>Det andet har en karakter af flueknepperi, undskyld udtrykket.
>Så længe budskabet kommer igennem er dèt det vigtigste herinde, ikke om folk
>staver korrekt.

Jeg gider ikke til at skrive et helt indlæg med med en egen til lejligheden
opfundet retskrivning, uden kommaer, store bogstaver og punktummer bare for at
illustrere, at dét princip ikke holder alene. Jeg stoler på, at du kan se
formålet i, at vi ikke bare staver som det passer os.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Mammuttræet har aldrig nogen sinde udkonkurrere nogen anden plante art.
Da arten er knyttet til Elefanterne.

Fra : Live4Him

Dato : 13-05-02 19:38

> Det jeg harcelerer imod er alene den
> manglende vilje til at gøre bare det mindste ud af at gøre sit indlæg
> forståeligt for andre.

Der er jo også den mulighed at man er på en eller anden form for medicin.
Jeg har da selv erfaring for at det kan være svært at skrive og stave 100 %
korrekt hvis jeg er på medicin og noget medicin forstyrre retskrivningen og
formuleringsevnen mere end andet. Så længe vi forstår hinanden er der vel
plads til enkelte stavefejl.

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 13-05-02 22:39

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:
>"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote:

>Der er jo også den mulighed at man er på en eller anden form for medicin.

Ja. Det antager jeg dog ikke er tilfældet her. Hvis det ér, så må Grethe
korrigere mig.

> [...]
>formuleringsevnen mere end andet. Så længe vi forstår hinanden er der vel

Joda, det skal der også være plads til. Jeg kunne få lyst til at gengive hele
mit tidligere indlæg igen, men lad mig sige det kort:

Min hensigt er ikke at kritisere folk, der af en eller anden grund, som de
ikke selv har kontrol over, ikke *kan* stave. Jeg kritiserer folk, når de
udmærket *kan*, men ikke *gider* lægge det mindstemål af indsats i deres
indlæg, det er at skrive nogenlunde læseligt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Uden nye guder bliver alle gamle religioner før eller siden kvalt.
De religioner der forbyder nye guder, tager kvælertag på sig selv."

Fra : Live4Him

Dato : 13-05-02 22:58

> [...]
> udmærket *kan*, men ikke *gider* lægge det mindstemål af indsats i deres
> indlæg, det er at skrive nogenlunde læseligt.

Jamen hvornår ved du om folk kan eller ikke kan ?

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 14-05-02 09:01

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Jamen hvornår ved du om folk kan eller ikke kan ?

Det vil i ethvert tilfælde være et kvalificeret gæt. Som hovedregel kan man
sige, at hvis folk normalt skriver ganske læselige indlæg, men så pludselig
producerer ulæselige indlæg, så må det formodes, at det er fordi, de ikke
gider tage sig umagen med at producere noget læseligt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"What's fahrfergnugen?"

Fra : Live4Him

Dato : 14-05-02 10:35

> [...]
> producerer ulæselige indlæg, så må det formodes, at det er fordi, de ikke
> gider tage sig umagen med at producere noget læseligt.

Så det er ikke i orden at skrive ulæseligt lejlighedsvis, men skriver man
ulæseligt hele tiden, så er det i orden. Underlig form for logik.

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 14-05-02 22:46

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Så det er ikke i orden at skrive ulæseligt lejlighedsvis, men skriver man
>ulæseligt hele tiden, så er det i orden. Underlig form for logik.

Der fik jeg dén. Det kan lære mig ikke at spilde min tid med at forsøge at
forklare mig over for folk, der ikke vil forstå.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Is it too fast? Not for normal people!"

Fra : Live4Him

Dato : 14-05-02 23:01

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

> Der fik jeg dén. Det kan lære mig ikke at spilde min tid med at forsøge at
> forklare mig over for folk, der ikke vil forstå.

Jeg vil gerne forstå, jeg synes bare ikke dine argumenter i denne sag holder
vand eller er særlig logiske.

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 14-05-02 23:36

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Jeg vil gerne forstå, jeg synes bare ikke dine argumenter i denne sag holder
>vand eller er særlig logiske.

Ok, så én gang til:

Jeg kritiserer folk, der ikke *gider* gøre sig den lille ulejlighed at gøre
deres indlæg læselige ved i det store og hele at overholde retskrivningen.

Der er forskel på "ikke at gide" og så "ikke at kunde", f.eks. fordi man er
ordblind.

Det er sådan set alt.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ingen kan være uenige i mymum."

Fra : Live4Him

Dato : 14-05-02 23:57

> [...]
>
> Der er forskel på "ikke at gide" og så "ikke at kunde", f.eks. fordi man

Ja, selvfølgelig det er feset ind, men jeg spurgte hvordan DU kan VIDE hvem
der er ordblind og hvem som bare ikke gider ? Hvis en person skriver hvert
eneste indlæg med en masse stavefejl er der 2 muligheder : 1. Enten er
personen ikke i stand til at gøre det bedre eller 2. Enten gider han ikke
stave ordentligt.

Dit argument er at hvis der kun er delvise fejl så er det et bevis på at
personen ikke GIDER. Men du kan da ikke vide om det er fordi personen har en
hjerneskade, er på medivcin, eller kun er delvist ordblind.

Hvoffar veed du om jag osse er gider lige heel, elles ær på sowe-medisin NU
?

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-02 08:13

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Ja, selvfølgelig det er feset ind, men jeg spurgte hvordan DU kan VIDE hvem
>der er ordblind og hvem som bare ikke gider ?

Det kan jeg ikke vide med sikkerhed. Som jeg skrev før, vil det i hvert
> [...]

>muligheder : 1. Enten er personen ikke i stand til at gøre det bedre eller 2.

Ja. Så kan man bede ham skrive mere læseligt. Så kan han svare, at han er
ordblind. Så er den potte ude.

>Dit argument er at hvis der kun er delvise fejl så er det et bevis på at
>personen ikke GIDER.

Det kunne aldrig falde mig ind at påstå. Jeg siger, at det *som hovedregel*
kan siges, at dersom vedkommende har vist, at han fuldt ud er i stand til at
skrive korrekt dansk, og da skriver ulæselige indlæg, da er det en nærliggende
antagelse, at det er mangel på vilje og ikke mangel på evne, da denne
tidligere *er* demonstreret.

>Men du kan da ikke vide om det er fordi personen har en
>hjerneskade, er på medivcin, eller kun er delvist ordblind.

Nej, derfor er det også alene en hovedregel og ikke noget bevis.

Hvad angår "delvis orblindhed", så har jeg svært ved at forestille mig en
ordblindhed, der f.eks. tillader en person at skrive fuldt korrekte indlæg om
tirsdagen, for derefter totalt at fratage selvsamme person evnen til at stave,
kommatere og bruge store bogstaver på den følgende torsdag.

>Hvoffar veed du om jag osse er gider lige heel, elles ær på sowe-medisin NU
>?

Stadig kvalificerede gæt. Jeg er rimelig sikker på, at jeg gætter rigtigt ;)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I dine øjne er alle muslimer vist terrorister.
Prøv at forholde dig objektivt til tingene."

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-05-02 20:42

> [...]

> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "Is it too fast? Not for normal people!"

Your outboost her Just now , is only to patronizing people !

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 11-05-02 16:47

> [...]
> Det andet har en karakter af flueknepperi, undskyld udtrykket.
> Så længe budskabet kommer igennem er dèt det vigtigste herinde, ikke om

Alt dette var pent sagt.Som tidligere nevt hender det at jeg blir for
ivrig,eller har for liten tid, men MÅ bare få sagt noe...

Vennlig hilsen
Grethe(som har sluttet å hisle etter folk foreløpig i hvert fall)

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 11-05-02 05:42

--

> "Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> mælte sligt:

> Dine indlæg ville blive væsentligt mere forståelige, hvis du ville
ulejlige
> dig med bare basal tegnsætning, retskrivning og sådan.

Jeg har da elles ingen problemer med at læse det " Noreg´ske " sprog, kanske
det er min ordblindhed der hjælper mig, for oppe i Noreg kritisere man ikke
mit dansk!