Spørgsmål vdr. gruppe
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 10-05-02 13:55

Hey folkens.

For flere år tilbage købte jeg et album med en dansk gruppe ved navn Clara
Thomas.
Det har faktisk vist sig at det er et af min ynglingsalbum - et af dem man
aldrig bliver træt af og jeg høre det mere eller mindre dagligt =)

Mit problem er bare at jeg overhovedet ikke kan finde mere og jeg begynder
efterhånden at tvivle på om de overhovedet har udgivet flere albums. Jeg
købte det næsten samtidig med Alanis Morisettes "Jagged little Pill" og det
album var næsten lige udkommet så det har vel været i 97 eller 98

Er der nogen der har oplysninger om Clara Thomas og ved om de har udgivet
mere end et album ?

hilsen fra Peter

Fra : nikolaj borg

Dato : 10-05-02 15:14

Peter Ingemann Hansen wrote:
> [...]
> Det har faktisk vist sig at det er et af min ynglingsalbum - et af
> dem man aldrig bliver træt af og jeg høre det mere eller mindre

Ja, det er faktisk en fin lille pop-perle. Jeg har også lyttet en hel del
til den.

> [...]
> været i 97 eller 98
>
> Er der nogen der har oplysninger om Clara Thomas og ved om de har

Jeg er ret sikker på, at der ikke er kommet mere. For et par år siden
(højest) hørte jeg et lille interview med dem i Popshop om deres
fremtidsplaner. De var vist igang med at arbejde på noget nyt materiale (i
en lidt anden stil), men jeg er ret sikker på, at det aldrig er udkommet.
Den første plade klarede sig vist ikke udpræget godt, så man kan vist godt
forestille sig, at de har haft svært ved at få afsat en 2'er, hvilket jeg
mener er ganske ærgeligt.

/Nikolaj

Fra : Peter

Dato : 10-05-02 21:20

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message

> [...]
> forestille sig, at de har haft svært ved at få afsat en 2'er, hvilket jeg

Det er lidt en skam...hmmm...sådan er det og jeg må lissom leve med det
album der men så længe det er skide godt så overlever jeg vel også.
Tak for oplysningerne. Så slipper jeg for at gå land og rige rundt.
Og du har ret: det var en lille pop-perle =)

Hilsen fra Peter

Fra : Max

Dato : 10-05-02 21:35

Hej Peter

> Tak for oplysningerne. Så slipper jeg for at gå land og rige rundt.
> Og du har ret: det var en lille pop-perle =)

Ifølge Rillen's årskatalog er Clara Thomas albummet "1" udgivet 1 1997,
men der er desværre heller ikke nævnt andre udgivelser fra den side.

Mvh Max

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-05-02 05:53

> Er der nogen der har oplysninger om Clara Thomas og ved om de har udgivet
> mere end et album ?
>
> hilsen fra Peter

Kære Peter
så vidt jeg kan se har Clara Thomas kun udgivet maxi´en You were never
Wrong, albummet Clara Thomas, samt maxi´en The Girl with the Strawberry
Lips.
mvh ole