profeti om tiden før Jesu genkomst
Fra : Ole Madsen

Dato : 10-05-02 11:09

Jesus kommer snart af Emanuel Minos En gammel dame på 90 år fra
valdres i Norge fik et syn fra Gud i 1968. Evangelisten Emanuel Minos holdt
møder hvor hun boede. Han fik lejlighed til at træffe hende, og hun fortalte
ham, hvad hun havde set. Han skrev det ned, men syntes dog det lød så
uforståeligt, at han lagde det i en skuffe. Nu, næsten 30 år efter, forstår
han, at han må dele synet med andre. Damen fra Valdres var en tindrende
klar, pålidelig, vågen og troværdig kristen, som havde et godt skudsmål af
alle, der kendte hende. Her er, hvad hun så : "Jeg så tiden, lige før Jesus
kommer - og den tredje verdenskrig bryde ud. Jeg så begivenhederne med mine
naturlige øjne. Jeg så verden som en slags globus. Jeg så Europa, land efter
land. Jeg så Skandinavien. Jeg så Norge. Jeg så visse scener, som ville
finde sted, lige før Jesus kommer igen - og lige før den sidste ulykke
finder sted. En ulykke, som vi aldrig før har oplevet magen til!" Hun nævnte
4 bølger.

1. Lige før Jesus kommer, og lige før den tredje verdenskrig bryder
ud, vil der blive en afspænding, som vi aldrig før har haft. Der bliver fred
mellem stormagterne i øst og vest, og det vil blive en lang fred. (Husk på,
at dette var i 1968, hvor den kolde krig stod på sit højeste. E. Minos). I
denne fredsperiode vil der blive nedrustning i mange lande, også i Norge, og
vi er heller ikke denne gang forberedte når det kommer. Den tredje
verdenskrig vil begynde på en måde, som ingen havde forventet - og fra
uventet hold.

2. Der vil opstå en lunken holdning uden sidestykke blandt de
kristne - et frafald fra sand, levende kristendom. Kristne vil ikke være
åbne for ransagende forkyndelse, lige før Jesus kommer igen. De vil ikke som
før i tiden høre om synd og nåde, lov og evangelium, bod og bedring. Der
kommer et surrogat i stedet : Lykkekristendom. Det vil komme til at dreje
sig om at have succes - om at være noget. Det vil dreje sig om materielle
goder - ting, som Gud aldrig har lovet os på denne måde. Kirker, bedehuse og
frikirkelokaler vil blive mere og mere tomme. I stedet for den forkyndelse,
vi har været vant til gennem generationer - som at tage sit kors op og følge
Jesus - vil underholdning, kunst og kultur overtage kirker, bedehuse og
lokaler, der hvor der skulle være vækkelse, nød og bodsmøder. Dette vil tage
til i stærk grad, lige før Jesus kommer igen.

3. Der bliver en moralsk opløsning, som gamle Norge aldrig har oplevet
magen til. Folk vil leve som gifte uden at være gift. (Dette var i 1968, og
jeg tror ikke begrebet sammenlever fandtes på den tid. E. Minos.) Stor
urenhed før ægteskabet og megen utroskab i ægteskabet, vil blive det
naturlige, og man vil undskylde det på alle leder og kanter. Det vil endda
snige sig ind i kristne kredse, og vi kæler for det - også synd mod naturen.
Lige før Jesus kommer igen, vil der komme tv-udsendelser, som vi aldrig
tidligere har oplevet. (Tv var lige kommet til Norge i 1968. E. Minos). Tv
vil blive fyldt med vold, en så grusom vold, at det lærer folk at myrde og
ødelægge hinanden, og der bliver utrygt i vore gader. Folk vil efterligne
det, de ser. Der bliver ikke én station på tv. Der vil blive fyldt med
stationer. (Hun kendte ikke ordet "kanal", som vi bruger i dag. Derfor
kaldte hun kanalerne for "stationer". E. Minos.) Det vil blive akkurat, som
vi har det i radioen, hvor vi kan tage den ene station efter den anden, og
det vil blive fyldt med vold. Folk vil bruge det som underholdning. Vi vil
se frygtelige scener af mord og ødelæggelse af hinanden - og dette vil
sprede sig i samfundet. Der vil også blive vist samlivs-scener på tv. De
mest intime ting, som foregår i et ægteskab, vil blive vist på skærmen.
(Dette var i 1968, og jeg protesterede med, at vi har paragraffen, som
forbyder den slags. E. Minos). Da sagde den gamle dame : "Det vil komme til
at ske, og du kommer til at se det. Alt, hvad vi har haft før, vil blive
brudt ned, og der vil blive vist det mest usømmelige for vore øjne." 4. Folk
fra fattige lande vil komme strømmende til Europa. (I 1968 var der endnu
ikke noget, der hed indvandring. E. Minos.) De vil også komme til
Skandinavien - og Norge. Der vil blive så mange af dem, at folk begynder at
synes dårligt om dem og bliver hårde over for dem. De bliver behandlet som
jøderne før krigen. Da er målet for vore synder nået. (Jeg protesterede over
det med indvandring. Jeg forstod det ikke på det tidspunkt. E. Minos.) Da
strømmede tårene ned over den gamle dames kinder. Jeg får det ikke at se,
men du vil komme til at se det. Da pludselig kommer Jesus igen, og den
tredje verdenskrig bryder løs. Det vil blive en kort krig. (Hun fik den at
se i synet.) Alt, hvad jeg har set af krig før, er bare leg i forhold til
denne, og den vil afsluttes med en atombombe. Luften vil blive så forurenet,
at man ikke kan trække vejret. Det vil komme over flere kontinenter -
Amerika, Japan, Australien og de rige lande. Vandet vil blive ødelagt. Vi
kan ikke dyrke jorden. Resultatet bliver, at kun en rest vil blive tilbage.
Og resten i de rige lande vil forsøge at flygte til de fattige lande, men de
vil være lige så hårde mod os, som vi var imod dem. Jeg er glad for, at jeg
ikke kommer til at se det, men når tiden nærmer sig, må du tage mod til dig
og sige dette. Jeg har fået det fra Gud. Intet af dette strider mod det,
Bibelen fortæller. Men den der har fået sin synd tilgivet og har Jesus som
Frelser og Herrer, er tryg. Når olien strømmer. En ældstebroder, Martin
Andersson, fra pinsemenigheden i Moss, Norge, var i 1937 vidne til følgende
profeti i Moss. "Når der kommer olie op fra Nordsøen og langs den norske
kyst, vil ting begynde at ske, og Jesu genkomst nærmer sig!" Da disse ord
havde lydt, rejste folk sig i forsamlingen og bad manden sætte sig og holde
op med at sige noget sådant vrøvl. For i 1937 var det vrøvl at tale om, at
olien skulle pumpes op langs den norske kyst. I dag er alle verdens store
olieselskaber i gang med at pumpe olie op langs den norske kyst. Norge er
verdens næststørste olieeksportør næst efter Saudi-Arabien. Skønt disse
udsagn er kommet i Norge, og en del af indholdet sætter fokus på
begivenheder i Norge, er summen af buskaberne til os alle. JESUS KOMMER
SNART! Endetidens begivenheder og Jesu genkomst gælder ikke blot for et
enkelt land, her Norge. Jesu genkomst gælder os alle - og ingen kan unddrage
sig. Samtidig kan vi nikke genkendende til udviklingen i det syn, Gud viste
vor ældre søster i Herren i Valdres for 30 år siden. JESUS KOMMER SNART Giv
dit liv til Jesus, hvis du ikke allerede har gjort det! Læs Ordet, bed til
din Himmelske Far og søg ind i et sundt, kristent fællesskab. Lær Herren
bedre og bedre at kende - og gør Ham kendt! Bered dig på at møde din Gud -
og hjælp andre til at være beredt !

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard

Fra : Live4Him

Dato : 10-05-02 12:03

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Den tredje
> verdenskrig vil begynde på en måde, som ingen havde forventet - og fra
> uventet hold.

Vil Jesus komme under den tredie verdenskrig eller lige efter ?

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 10-05-02 16:56

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
>
> Vil Jesus komme under den tredie verdenskrig eller lige efter ?

Kommer der en Tredie verdenskrig?

--
Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-05-02 21:06

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Kommer der en Tredie verdenskrig?

Læs Ez 37-39

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 11-05-02 05:33

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Læs Ez 37-39

I mange år var de kristne 100% sikker på at Magog var USSR, men USSR
eksietere ikke længere. Så hvem er Gog og hvor er landet Magog???

Hvad begrunder du en tredie verdenskrig med???

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-05-02 14:00

> [...]
> finde sted, lige før Jesus kommer igen - og lige før den sidste ulykke
> finder sted. En ulykke, som vi aldrig før har oplevet magen til!" Hun

De fleste kristne kender umiddelbart "De fire Ryttere" fra Åbenbaringen.

Ideen om at Dommedag sker i forbindelse med en Tredje Verdenskrig er også
temmelig oplagt, medmindre man ligefrem tror at Jesus spontant vender
tilbage en dejlig sommerdag som idag...

> [...]
> vi er heller ikke denne gang forberedte når det kommer. Den tredje
> verdenskrig vil begynde på en måde, som ingen havde forventet - og fra

Si vis pacem para bellum...Det er en historisk kendsgerning at de fleste
krige bryder ud, når den ene part kan have fordel af at starte den, hvorfor
"terrorbalance" faktisk ikke er et entydigt negativt begreb.

Men måske skulle f.eks. kineserne pludselig flippe ud og smide om sig med
atomvåben? Det tror jeg ikke...

> 2. Der vil opstå en lunken holdning uden sidestykke blandt de
> kristne - et frafald fra sand, levende kristendom.

Dèt synes også sakset direkte fra Åbenbaringens menighedsbreve, hvoraf eet
af dem netop handler om lunkenhed.

> [...]
tage
> til i stærk grad, lige før Jesus kommer igen.

Jeg kan ikke genkende udviklingen.

> [...]
og
> jeg tror ikke begrebet sammenlever fandtes på den tid. E. Minos.)

Er du gal, mand, det var netop på dèt tidspunkt at patriarkatet kæmpede for
sit liv!

> [...]
> naturlige, og man vil undskylde det på alle leder og kanter. Det vil endda
> snige sig ind i kristne kredse, og vi kæler for det - også synd mod

Gaaaaaab!

> [...]
> mest intime ting, som foregår i et ægteskab, vil blive vist på skærmen.
> (Dette var i 1968, og jeg protesterede med, at vi har paragraffen, som

Enhver kunne have sagt sig selv, hvor udviklingen bar henad. Vold på TV var
dengang ikke ukendt. Pornoen blev vist samme år frigivet i Danmark.

> Da sagde den gamle dame : "Det vil komme til
> at ske, og du kommer til at se det. Alt, hvad vi har haft før, vil blive
> brudt ned, og der vil blive vist det mest usømmelige for vore øjne."

Moralen er ALTID "i forfald" i forhold til "de gode gamle dage".

Det er ren nostalgi, der ikke har meget med noget reelt at gøre.

> [...]
> at man ikke kan trække vejret. Det vil komme over flere kontinenter -
> Amerika, Japan, Australien og de rige lande. Vandet vil blive ødelagt.

Den slags var man også begyndt at blive klar over i 60'erne.

> [...]
viste
> vor ældre søster i Herren i Valdres for 30 år siden. JESUS KOMMER SNART

Jeg kan ikke tage disse ting seriøst.

For dèt har man ment i snart 2000 år.

I så fald skulle jeg vel mene at f.eks Arthur C. Clarke, Aldous Huxley,
George Orwell og andre science-fictionforfatere var store profeter, idet de
også har lavet fremragende og meget rammende beskrivelser af fremtiden - vel
at mærke UDEN at inddrage Gud eller de højere magter i deres prognoser...

Anders Peter Johnsen