Spider-Man short-review (uden spoiler)
Fra : Per Kristensen

Dato : 10-05-02 07:58

Jeg havde lige muligheden for at se Spider-Man forleden og ville lige lufte
min mening om den. Filmens historie er generelt god, men virker dog lidt
langtrukken til tider. Desværre har man endnu engang sat for megen lid til
CGI effekter og Hollywood tror åbenbart stadig at de kan lave CGI skabte
mennesker uden at man kan se forskel. Men det kan man!!! En del af action
scenerne skriger så voldsomt af CGI, at jeg krummede helt tæer. Bevægelserne
ser simpelt hen ikke virkelige ud!

Lad os blot håbe at Hulk ikke bliver spoleret af CGI også.

Fra : Morten DH

Dato : 10-05-02 10:02

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cdb6f5b$0$11942$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
Bevægelserne
> ser simpelt hen ikke virkelige ud!
>
> Lad os blot håbe at Hulk ikke bliver spoleret af CGI også.

Jeg har ikke set filmen endnu; men der er flere sekvenser alene i traileren
som ser urealistiske ud... Lignende kritik får også Blade 2 desværre

Jeg fatter heller ikke hvordan ringe CGI effekter får lov at komme med i
film, der er pre-screenings og filmskaberne ser vel også deres film inden de
sender dem på markedet (selvom man nogen gange er i tvivl) og de må vel
næsten bedre end os almindelige seerer kunne se den slags...

Siden CGI kom igang har jeg set talrige eksempler på hvordan ellers gode
solide film bliver ødelagt af helt utroligt (og ofte unødvendige) ringe CGI
effekter... en del ellers gode gysere med en totalt over-the-top CGI
inficeret slutning der ødelægger hele filmen, kan jeg hurtigt nævne
(Phantoms, Amercian Werewolf in Paris m.fl.)...

Så mit gæt på CGI i Hulk er nok ikke særlig positivt desværre

Sjovt nok mener jeg ellers at kunne huske at dengang Cameron var på tale som
instruktør af Spiderman kom han med en udtagelse om at han ventede på at CGI
effekterne blev gode nok før han gik i gang... Sådan frit fra hukommelsen
var det vist noget med at han ventede på en komplet CGI-model af et
menneske - for at bevægelserne skulle være naturlige :-/

Jeg foretrækker til en hver tid at film benytter antydelsens kunst frem for
halvdårlige effekter og dårlig CGI er imho værre end tilsvarende optiske og
lignende effekter - selvom billedkvaliteten er bedre...

Fra : Jesper Stampe

Dato : 12-05-02 12:39

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Bevægelserne
> ser simpelt hen ikke virkelige ud!
>
> Lad os blot håbe at Hulk ikke bliver spoleret af CGI også.

Jeg har også haft fornøjensen af at se filmen og er da slet ikke enig med
dig - men sig mig lige en ting: hvordan laver man en realistisk film om
noget så urealistisk som en superhelt? Jeg mener - hvordan afgør man hvordan
Spiderman ville bevæge sig, hvis han havde været virkelig?

Fra : keldo

Dato : 12-05-02 19:50

LOL - det kunne jeg da egentlig også godt tænke mig at vide.........

Fra : Per Kristensen

Dato : 13-05-02 07:33

> [...]
hvordan
> Spiderman ville bevæge sig, hvis han havde været virkelig?

Sig hvad du vil, men vi var tre, som så filmen sammen og syntes alle at
meget af det var "dårligt" lavet. Og då staves det altså Spider-Man!