Trebenet telefonstik
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-05-02 23:44

Hej:

Min nabo har købt et brugt telefonapparat med trykknapper,
men uden stik. Fire tynde ledninger hænger og flagrer. Hvordan
skal de monteres i et alm. trebenet hanstik - når der er fire
ledninger og kun tre ben?

Farverne på de tynde ledninger er gul, rød, lyserød og lysegrå.

--
Hilsen: Jørgen / www.hamigen.dk
(mails til mig er minus men)

Fra : Sørensen

Dato : 10-05-02 02:04

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ledninger og kun tre ben?
>
> Farverne på de tynde ledninger er gul, rød, lyserød og lysegrå.

Hvis det er et fladkabel der sidder på telefonen er det sikkert De to
miderste ledninger der skal på De to yderste stik i det trebenede stik.
een ting er sikkert det er de to yderste stik på det trepolede der skal
bruges, så prøv dig frem.

vh.
Sørensen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-05-02 10:07

Sørensen <no@i.dont> skrev bl.a.:

> [...]
> miderste ledninger der skal på De to yderste stik i det trebenede stik.
> een ting er sikkert det er de to yderste stik på det trepolede der skal

Det vil jeg fortælle videre. Vi håbede dog der var en her i gruppen som
vidste præcis hvordan. Men tak.

Fra : Sørensen

Dato : 10-05-02 13:29

"> Vi håbede dog der var en her i gruppen som
> vidste præcis hvordan. Men tak.

Det er der ikke, og slet ikke når vi ikke ved hvad det er for en
telefon...det kan være en kinesisk model hvor de har brugt en rest kabel fra
en termoføler eller alt mulig andet.

Men det havde også været meget hurtigere at prøve sig frem end at skrive to
indlæg her i gruppen.

VH.
Sørensen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-05-02 20:00

Sørensen <no@i.dont> skrev bl.a.:

> Det er der ikke, og slet ikke når vi ikke ved hvad det er for en
> telefon...det kan være en kinesisk model hvor de har brugt en rest
> kabel fra en termoføler eller alt mulig andet.

Beklager, jeg har forstyrret. Og at jeg ikke fortalte at telefonen er en
model Lady, en vægtelefon som vist stadig kan købes i Telebutikker.
I bunden står der Alcatel Kirk. Mere interessant er måske at naboen
nu fortæller at ministikket som sidder i bunden af 'telefonrøret' er lidt
smallere end de tilsvarende stik i andre fastnetapparater. Så måske er
hans nye kræmmermarkedfund i virkeligheden født til en speciel firma-
central eller lignende...?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-02 20:15

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message

> [...]
> smallere end de tilsvarende stik i andre fastnetapparater. Så måske er
> hans nye kræmmermarkedfund i virkeligheden født til en speciel firma-

Nu er der gået ca. 20 timer fra du spurtge...

har du stadigvæk ikke prøvet dig frem?

Der er ikke mere end 4 variationer at vælge imellem.

Fra : Sørensen

Dato : 10-05-02 20:51

HI HI HI HI

vh.
Sørensen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-05-02 23:06

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:

> Nu er der gået ca. 20 timer fra du spurtge...
>
> har du stadigvæk ikke prøvet dig frem?
>
> Der er ikke mere end 4 variationer at vælge imellem.

Fire, siger du? Hm, hm ....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-02 23:11

> Fire, siger du? Hm, hm ....

Ja, du behøver ikke tage højde for polarition, med mindre det er en eller
anden central telefon.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 15-05-02 13:11

> "Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message

> Ja, du behøver ikke tage højde for polarition, med mindre det er en eller
> anden central telefon.

Arh, men der er nu alligevel 6 mulige kombinationer. Første leder kan
kombineres med 3 andre, anden leder med 2, tredie med 1 og så er der ikke
flere muligheder. 3+2+1=6.

Hvis der er en rød og en blå ledning ville jeg prøve dem først.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not replay by mail)

Fra : Sørensen

Dato : 10-05-02 20:32

> [...]
> smallere end de tilsvarende stik i andre fastnetapparater. Så måske er
> hans nye kræmmermarkedfund i virkeligheden født til en speciel firma-

Nej det er meget normalt at bruge De smalle modularstik til håndsættet.

2 muligheder:
1. køb en ny ledning i telebutikken
2. prøv dig frem til du finder De to rigtige ledninger, hvis du tager det
lille stik ud af håndsættet kan du se hvilke farve De to midderste ledere
har...det er dem der bruges (på min lady er De rød/blå)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-05-02 10:07

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-02 11:43

> Det vil jeg fortælle videre. Vi håbede dog der var en her i gruppen som
> vidste præcis hvordan. Men tak.

Ja, det må i lige se efter... Men det er vel ikke en ISDN telefon?

Det er lidt svært med de mærkelige farverkoder.. Entet en er det en meget
gammel telefon. Eller med udlandske farvekoder