Centrere layers
Fra : Pol Skardenni

Dato : 09-05-02 22:45

Dreamwaver. -min åbningsside,
http://hjem.get2net.dk/oliemalerier-af-PS/ , er opbygget i frames.
Mainframes indehold er i layers. Spørsgmål: Hvordan får jeg layers til
fortsat at være centreret på framen, når framens bredde ændres.
På forhånd tak. Pol Skardenni

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-05-02 23:23

"Pol Skardenni" <hp.skardenni@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Mainframes indehold er i layers. Spørsgmål: Hvordan får jeg layers til
> fortsat at være centreret på framen, når framens bredde ændres.

Hej.

Jeg har på min side løst det med at bruge nedenstående (har klippet det
overføldige ud, fyld selv på hvor det er nødvendigt). Der centreres
indholdet efter browserens størrelse.
Hvis du putter alle dine andre lag inden i den boks der hedder .indhold, så
tror jeg du vil komme til det resultat du efterlyser. ?????

BODY
{
text-align:center;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
}

..indhold {
position:relative;
top:0px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
height: 100%;
width:788px;
border-style:solid;
border-width:1px;
border-color:#4A4D30;

}

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : // Ralley

Dato : 10-05-02 18:44

Her skal du se.......

Det her vil centrere dit layer uanset hvilken opløsning du kører med:

..maintable {
width: 750px;
height: 450px;
position: absolute;
top : 50%;
left : 50%;
margin-left:-375px; (det halve af bredden i en negativ værdi)
margin-top:-225px; (det halve af højden i en negativ værdi)
}