Kantning af bed mod græs
Fra : rcn

Dato : 09-05-02 23:03

Det skal være smukt, enkelt og prisbilligt!
Det er jo hele tre ting!?
Og netop derfor beder jeg om hjælp til gode ideer. Bedene i min lille
have ligger lavere end græsplænen, og da jeg ikke er tyben, der stikker
kanter, vil jeg gerne have en kantbegrænsning til at styre græsset, så
det ikke vælter ned i stuade- og rosenbede.
Trykimpræneret træ er udelukket.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 10-05-02 14:18

rcn wrote:

> [...]
> kanter, vil jeg gerne have en kantbegrænsning til at styre græsset, så
> det ikke vælter ned i stuade- og rosenbede.

Hvad med at finde nogle marksten og kante bedene med? Dem kan du som
regel få gratis hos den nærmeste landmand, især hvis du selv samler dem
ind fra skellene.
Godt nok holder de ikke al græsset væk, men det meste holdes tilbage, og
der kommer en klar og flot afgrænsning mellem bed og græsplæne.

Pia

Fra : Heidi Rydgren

Dato : 11-05-02 16:48

Hejsa,

Hvad med at finde nogle brosten at kante med ?
De kan evt. graves et stykke ned i jorden, så du får en afgrænsning. Det
holder godt nok ikke græsset væk, men det er i hvert fald nemt at tage med
en kantklipper

Heidi