Mystik omkring Exchange-server
Fra : Ole_kjestrup

Dato : 09-05-02 23:03

Jeg løber ind i problemer på en exchange server med ca. 15 brugere og
rigeligt med disk-plads.....Problemet er, at den enkelte klient ikke ser
alle sine ulæste mails, når de klikker på indbakken. Det betyder, at der
kan ligge ulæste mails, som så pludseligt dukker op efter ca. 1 uge som
ulæste. Det medfører at kunderne ikke får svar på afsendte mails uden at
få informationer om, at de ikke har nået os....(mailen bounch'er ikke)

Vi taler om klienter, der alle anvender MS Outlook 2000 og på serveren
er der installeret Exchange 2000.

Tidligere problemer er løst ved genstart af exchange-serveren - men det
betragter jeg som en work-around og ikke nogen løsning....

Er der nogen derude der kan hjælpe mig med denne lille udfordring...

På forhånd tak

Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-05-02 06:17

Hej "Ole_kjestrup" <Ole_kjestrup.news@kandu.dk>

> [...]
>ulæste. Det medfører at kunderne ikke får svar på afsendte mails uden at
>få informationer om, at de ikke har nået os....(mailen bounch'er ikke)

Det kan være en visning af indbakken. Check det først. Den mere
alvorlige mulighed er at der er korruption i databasen. Backup og brug
isinteg og eseutil.

Den korrekte gruppe for dit spørgsmål er:

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/