Extension til Integer
Fra : Torsten Menzel

Dato : 06-02-01 14:23

Jeg vil flytte en tekst tilfældigt rundt når formen åbner. Jeg tror nok at
jeg ved hvordan jeg skal gøre dette men jeg har brug for at lave extension
om til integer, jeg har prøvet med ExtToInt, men det virker ikke.

Kan du hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Torsten Menzel
tbm@menzel.dk

Fra : Thomas P

Dato : 06-02-01 19:34

RefleksSvar: Hvad med mininteger:=ROUND(minextension) ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Torsten Menzel <tbm@menzel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95otq3$9sv$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-02-01 19:49

Det hedder "extended" - extension er noget helt andet. Med mindre jeg
fuldstændig har misforstået denne diskussion ?

Fra : Christian Iversen

Dato : 06-02-01 21:23

> [...]
> jeg ved hvordan jeg skal gøre dette men jeg har brug for at lave extension
> om til integer, jeg har prøvet med ExtToInt, men det virker ikke.

Hvis jeg ellers har forstået situationen korrekt, så bruger du en datatype
der hedder "Extended". For at konvertere denne, kan du bruge følg.,
funktioner:

Round(Value : Extended);

Trunc(Value : Extended);

Det burde være ret nemt at regne ud hvilken funktion disse funktioner har...
"intet ordspil tilsigtet" ;)

De returnerer begge Integer's

M.V.H, Christian "Flawless" Iversen