Vinterens projekt
Fra : Steen Gruby

Dato : 09-05-02 21:44

Hej.

Så er jeg nået til enden med den forgangne vinters projekt.
Min NSU Super Fox står nu færdig klar til syn.
Jeg har lagt et par billerder på min hjemmeside, så her er lidt for
den nysgerrige: http://www.gruby.dk/foto's8.htm

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 10-05-02 11:08

Det må jeg nok sige! *S* jeg kan godt huske hvordan den så ud da du fik
den hjem - den er sørme blevet flot!
Tillykke med den.

-Charlotte
CBR 600 F2 & F4

Fra : OK

Dato : 10-05-02 19:54

...jo, den er "nuser".
Du har i hvert fald lagt noget tid i den.
Hvis man ser bort fra fornøjelsen med restaureringen - har det så kostet
mere end den er værd i almindelig handel?

Jeg har i mit eget vinterprojekt erfaret at man skal passe på med
omkostningerne.......

M.v.h. Ole (der selv har restaureret en Boldor der kun er 22 år gammel)

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-02 21:56

On Fri, 10 May 2002 20:54:11 +0200, "OK" <ole_k@post10.tele.dk> wrote:

Hej Ole.

>Du har i hvert fald lagt noget tid i den.

Der er rigtig mange timer - faktisk har den været splittet helt ad,
renset og poleret, og samlet igen.

>Hvis man ser bort fra fornøjelsen med restaureringen - har det så kostet
>mere end den er værd i almindelig handel?

Det kan jeg ikke rigtig vurdere, og jeg tror heller ikke jeg har lyst.
Sæt Lise hørte det
Men foruden tiden har den kostet mig godt 9.000 i stumper ,
Bolte, fodhvilere, lydpotte, parabol, dæk, sæde, stumper til motoren
mm.
Og så kommer der udgifterne til syn og nummerplade.
Slutsummen bliver nok noget med 10.000 Kr.
Og det får du ikke sådan en i den stand for - jeg tror du skal gange
med tre for at det passer
Tænk på, at den er 100% original, står i originallak, har gået 18500
Km.
Der er bygget 15000 af dem ialt i årene 1954 til 1959 i forskellige
versioner, og kun få af dem kom, pga. prisen, til Danmark.
Sammenlignet med NSU MAX der totalt blev bygget i et antal på over
100000 er den sjælden.
Der er ikke mange NSU Super FOX der har overlevet.

>Jeg har i mit eget vinterprojekt erfaret at man skal passe på med
>omkostningerne.......

Har man sagt A kommer der nødvendigvis et B

>M.v.h. Ole (der selv har restaureret en Boldor der kun er 22 år gammel)

Glæden ved at eje noget man selv har puslet om kan ikke gøres op i
penge.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Glavind

Dato : 11-05-02 01:00

Hej Steen.
En fin cykel du har der. Det med glæden kan jeg kun give dig ret i. Du kan
se her hvad jeg mener. Mit BSA projekt:
http://home5.inet.tele.dk/glavind/lightning/

Jørgen Glavind
BSA Lightning

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-02 10:56

On Sat, 11 May 2002 02:00:29 +0200, "Glavind" <glavind@cyberdude.com>
wrote:

Hej Jørgen

>http://home5.inet.tele.dk/glavind/lightning/
>
>Jørgen Glavind
>BSA Lightning

Tillykke - den er virkelig flot.
Sjovt, jeg mindes at alle de Lightning der kom til DK var malet guld
metalic.
Er din røde malet om, eller er det en original US model?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Glavind

Dato : 12-05-02 10:36

Hej Steen.
Den er malet om. Den er impoteret fra USA, men blev fra fabrikken solgt til
den tyske BSA importør. Mit gæt er at en amerikansk soldat har haft den med
tilbage til USA. US modellen havde også en mindre tank.
Jørgen Glavind