Menu skal laves..
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 09-05-02 21:14

Hej,

En har spurgt mig om jeg ikke ville lave en menu som den man kan se
på denne side:

http://www.thauto.dk/

- Ja den ude til venstre. Jeg synes selv det ligner lidt a'la noget
Frontpage menu skabelon. Men jeg kan ikke finde det nogen steder.

Er der nogle der ved hvor jeg kan finde en sådan menu, eller noget
der ligner. Farver og tekst skal selvfølgelig være konfigurer bart.

På forhånd tak!

Fra : jopa

Dato : 09-05-02 21:29

"Palle Hans Jensen" skrev .
> - Ja den ude til venstre. Jeg synes selv det ligner lidt a'la noget
> Frontpage menu skabelon. Men jeg kan ikke finde det nogen steder.

Det er nok ikke en god ide, da en del har fravalgt Java, og disse får så
ikke mulighed for at kunne navigere.
Hvis han absolut vil have noget lignende kan
du kan lave det samme med JavaScript, hvor man stadig vil kunne navigere
selv om man har fravalgt JavaScript.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-05-02 21:32

09 May 2002 20:13:59 GMT, skrev Palle Hans Jensen
<diesel@pokerface.dk>:

>- Ja den ude til venstre. Jeg synes selv det ligner lidt a'la noget
>Frontpage menu skabelon. Men jeg kan ikke finde det nogen steder.

Det er en javaapplet lavet i FP, du kan let finde lign. menuer på
en søgemaskine, hvis du søger på java + menu.

Hvis du vælger at brugen en applet til det, så sørg for
alternativ navigering, for en del kan/vil ikke se java.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 09-05-02 21:37

Knud Gert Ellentoft, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er en javaapplet lavet i FP, du kan let finde lign. menuer på
> en søgemaskine, hvis du søger på java + menu.

- Jeg har været de første par hundrede hits igennem på Google Kan
ikke finde noget der ligner rigtigt. Måske fordi det ser lidt (efter
min mening) tamt ud?

> Hvis du vælger at brugen en applet til det, så sørg for
> alternativ navigering, for en del kan/vil ikke se java.

- Jeg har set det var Java.. Gjorde det jo ekstra svært at lade mig
"inspirere" Jeg ønsker ikke at det skal være Java.. Det kunne
være der var noget konkret og måske endda lettere..

- Måske jeg skulle sætte mig ind i Frontpage... FNYS...

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 10-05-02 07:56

"Palle Hans Jensen" <diesel@pokerface.dk> skrev i en meddelelse

> - Måske jeg skulle sætte mig ind i Frontpage... FNYS...

NEEEEEEJ... Gør aldrig det!

kig her istedet:
www.dynamicdrive.com

--
...::Michael Kjeldsen::....
==>www.criterius.dk<==

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 09-05-02 21:43

"Palle Hans Jensen" <diesel@pokerface.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Er der nogle der ved hvor jeg kan finde en sådan menu, eller noget
> der ligner. Farver og tekst skal selvfølgelig være konfigurer bart.

For et stykke tid siden lavede jeg denne via css som eksempel:
http://www.kyndsberg.dk/eksempler/knapper.html

Hvis du ikke er alt for sart mht. browserunderstøttelse kan du bruge denne
som udgangspunkt. Leg evt. lidt med "border" for at opnå effekten fra den
side du linkede til.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : kajo

Dato : 09-05-02 22:18

> Hej,
>
> En har spurgt mig om jeg ikke ville lave en menu som den man kan se
> på denne side:
>
> http://www.thauto.dk/

Måske kan nedenstående bruges, der er kun brugt css.
Jeg bruger den på min egen side: http://home.worldonline.dk/privat09/
Mvh. Kajo

<head>
a.menupunkt { color: white; font-size: 12px; line-height: 20px;
text-decoration: none; background-color: #063; border: solid 1px #063;
width: 100%; height: 100% }
a.menupunkt:hover { color: white; font-size: 12px; line-height: 20px;
text-decoration: none; background-color: #063; border-style: solid;
border-width: 1px; border-color: black #0c3 #0c3 black; width: 100%; height:
100% }
table.menu { font: bold 12px verdana, sans-serif; text-align: center }-->
</head>
width="20%">
class="menupunkt">Forside</a></td>
sidste ændringer på siden" class="menupunkt">Sidste nyt</a></td>
resultater opnået i C-rækken - fra oktober '98 til juni '99"
class="menupunkt">C-r&aelig;kken</a></td>
resultater opnået i B-rækken - fra september '99 til september '01"
class="menupunkt">B-r&aelig;kken</a></td>
resultater - starter først i A-rækken i år 2002"
class="menupunkt">A-r&aelig;kken</a></td>
deltagere i B-rækken ved DM 2001" class="menupunkt">Resultat ved DM</a></td>
billeder med Fiffi og nogle af hendes hvalpe"
class="menupunkt">Billeder</a></td>
med relation til DcH, andre gode hundelinks samt links til næsten alle DcH's
lokalafdelinger og kredse" class="menupunkt">Links</a></td>
til at skrive i gæstebogen" class="menupunkt">Skriv i
g&aelig;stebog</a></td>
selv og alle andre har skrevet i gæstebogen" class="menupunkt">L&aelig;s
g&aelig;stebog</a></td>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-05-02 23:08

Thu, 9 May 2002 23:18:17 +0200, skrev "kajo"
<Fiffi@worldonline.dk>:

>Jeg bruger den på min egen side: http://home.worldonline.dk/privat09/

Hvis du i <td> smed en
style="display: block;width: 100%" og satte fast brede på <td> så
ville alle blive celler blive lige brede og hele cellen vil virke
som link.

Så ville den være perfekt.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 09-05-02 22:47

Takker for forslagene... Jeg er glad for alternative småafvigelser
til menuen.... Skal have et par i ærmet. Men de ligner ellers meget
godt