Andet multimedie
Hvilket Program
Fra : ~~Wing~~

Dato : 09-05-02 20:15

Hejsa

Jeg har uppet et billede som er blevet lavet i et grafisk program, og jeg er
på jagt efter at vide hvilket program som har lavet det.
Nogen her som kan hjælpe.

Mvh
René

Fra : Søren Blom

Dato : 09-05-02 20:30

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev
> Jeg har uppet et billede som er blevet lavet i et grafisk program, og jeg
er
> på jagt efter at vide hvilket program som har lavet det.
> Nogen her som kan hjælpe.

Det kan være lavet i Photoshop. Det er ikke så meget hvilket program det er
lavet i, det er mere evnerne hos den som laver billedet det kommer an på.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : ~~Wing~~

Dato : 10-05-02 05:29

>"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev

> lavet i, det er mere evnerne hos den som laver billedet det kommer an på.

> [...]

Hej Søren

Ja den kunne jeg da ikke misforstå *LOL*

Mvh René

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-05-02 21:02

~~Wing~~ wrote in <3cdaca7f$0$198$bc7fd3c@news.sonofon.dk>:
[...]
> jeg
> er på jagt efter at vide hvilket program som har lavet det.

Mht. hvilket program, der rent faktisk har lavet det, så kan jeg ikke sige
andet, end at et ACD-produkt har været indblandet. Sikkert kun for at
konvertere det til JPEG.
Det konkluderer jeg fordi jeg har fundet denne streng i filen: "ACD Systems
Digital Imaging".

Mht. hvilke programmer der *kan* lave den slags, så er det straks en helt
anden sag.
Så vidt jeg lige kan se, så er det bare et foto, lidt glare og et logo, og
så er farver mv. justeret, og fotoet er sikkert også "retoucheret". Det kan
alle større billedbehandlings-programmer klare.

Den eneste udfordring jeg kan se her er, at få lavet fotoet. Men det er nu
mest fordi jeg ikke er så god til at sætte lys op, og så fordi jeg ikke har
et kamera.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : ~~Wing~~

Dato : 10-05-02 05:34

> [...]

> Mht. hvilket program, der rent faktisk har lavet det, så kan jeg ikke sige
> andet, end at et ACD-produkt har været indblandet. Sikkert kun for at

Jeg har brugt ACD til at ændre formatet fra BMP til JPEG.

Mvh René

Fra : Madsen

Dato : 09-05-02 22:32

~~Wing~~ skrev:

> Jeg har uppet et billede som er blevet lavet i et grafisk program,
> og jeg er på jagt efter at vide hvilket program som har lavet det.
> Nogen her som kan hjælpe.

Det kan laves i stort set alle billedbehandlingsprogrammer med
respekt for sig selv.
Følgende er f.eks. strikket sammen i Photoshop på et kvarters tid:
<http://home.worldonline.dk/hijklm/photoshop/xp_baggrund.jpg>
En lidt ældre model, men dem skal der jo også være plads til. ;)

Madsen.

Fra : ~~Wing~~

Dato : 10-05-02 05:42

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> <http://home.worldonline.dk/hijklm/photoshop/xp_baggrund.jpg>
> En lidt ældre model, men dem skal der jo også være plads til. ;)

Hej Madsen

Det er et helt fint stykke kunst du har strikket sammen. Har du tid og lyst
til at hjælpe mig igang med at lave sådan et værk,

Mvh René

Fra : Madsen

Dato : 11-05-02 00:04

~~Wing~~ skrev:

> Har du tid og lyst til at hjælpe mig igang med at lave sådan et
> værk.

Hmm, den var sværere. :)
Jeg kan godt vise dig hvordan du laver et billede som det jeg har
lavet, men personlig tror jeg du vil få mere ud af at tage et
kursus i Photoshop, eller et tilsvarende program.
Ofte får man ikke ret meget ud af at få skåret ud i pap hvordan man
opnår en eller anden tilfældig effekt. Det er efter min mening langt
bedre hvis man lærer grundprincipperne i et program at kende og så
stille og roligt arbejder sig fremad. Det vil komme dig selv til
gode i den sidste ende.

Madsen.

Fra : jopa

Dato : 10-05-02 07:07

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev bla..
> Jeg har uppet et billede som er blevet lavet i et grafisk program, og jeg
er
> på jagt efter at vide hvilket program som har lavet det.
> Nogen her som kan hjælpe.

Kan jo laves i selv simple grafikprogs.
Dette lynhurtigt lavet på 5 min i Photoshop, så du skulle uden de store
problemer kunne lave noget lignende.

http://www.webshop-jylland.dk/xp.htm

--

jopa