SV650 Kraftig røg fra udst.
Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 09-05-02 18:38

Jeg var ude og lege i går, med en på en SV650, og da vi kom ud på en lang
lige hovedvej (efter en af de små snoede) trykkede vi maskinerne af! Jeg lå
10-20 meter bag ham, da der pludselig væltede hvid røg ud af hans
udstødning. Jeg prøvede at gøre tegn til ham, men det så han ikke, det var
først da mc'en tabte moment han reagerede. Ind til siden mc'en ville ikke
starte før efter 2 min, og da kørte den igen normalt, dog med lidt hvid røg
fra udst. ved gasgivning.
Det indtraf ved 9000 o/min er der nogen der har en ide om hvad der skete?
--
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-05-02 19:12

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det indtraf ved 9000 o/min er der nogen der har en ide om hvad der skete?

Hvis røg er vand, blå røg er olie, sort røg er for meget bensin.
Det er sådan lige en tommelfingerregel.
Det kunne være en toppakning der er røget, hold øje med om den ryger igen,
eller om den begynder at blande vand i olien.

Rittig

Fra : JBH

Dato : 09-05-02 19:20

SV650 = Vandkølet ?

Mit bud er at han har blæst en toppakning. Check kølevandsstand.

mvh
JBH

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 09-05-02 22:07

> [...]
> lige hovedvej (efter en af de små snoede) trykkede vi maskinerne af! Jeg

> 10-20 meter bag ham, da der pludselig væltede hvid røg ud af hans

Toppakning

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-05-02 01:25

> [...]

> først da mc'en tabte moment han reagerede. Ind til siden mc'en ville ikke
> starte før efter 2 min, og da kørte den igen normalt, dog med lidt hvid

Det lyder på det hele, som alle andre også mener, til at det er en
toppakning der er gået. Den skal skiftes med det samme, ellers risikerer
kølesystemet at rende tør. Der kan også ske andre, typisk knap så slemme,
ting.

> Det indtraf ved 9000 o/min er der nogen der har en ide om hvad der skete?

Måske var SV'eren ikke varm? Hvor længe havde i kørt inden? Forsigtigt eller
friskt? Hvor længe holdt i hanen stram på hovedvejen?

Mvh
Steen

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 12-05-02 10:11

SV'eren var varm, vi havde kørt det meste af dagen.

Jeg tror vi var nået op 4 gear, med fuld skrue i de tre første!

Fra : Steen Schmidt

Dato : 12-05-02 22:37

> SV'eren var varm, vi havde kørt det meste af dagen.
> Jeg tror vi var nået op 4 gear, med fuld skrue i de tre første!

Intet problem, medmindre et gearskifte blev kikset. Kig efter andre
forklaringer - det kan være der er noget mere seriøst galt.

En hurtig hovedregning (fuld hane i 3.) giver omtrent 160 km/t på en
hovedvej...tsk. tsk.

Mvh
Steen

Fra : Kenneth T

Dato : 12-05-02 23:02

> En hurtig hovedregning (fuld hane i 3.) giver omtrent 160 km/t på en
> hovedvej...tsk. tsk.

...men han kørte vel ca midt i vejen ikke?, så må det jo blive noget i stil
med 80 + 80 = 160km/t :)

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 13-05-02 15:38

Nej nej nej

Der var to skilte med 80! så må man da lægge dem sammen...