Borebiller
Fra : News

Dato : 09-05-02 17:56

Er der nogen der ved hvordan man behandler for borebiller i
tagkonstruktionen.
Kan man evt. selv blande noget sammen.

mvh

Finn Petersen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 09-05-02 23:21

Prøv at se på http://www.skadedyr-guide.dk/ her er et særligt afsnit om
borebiller.

Malermester
John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-05-02 22:44

<snip>
> Er der nogen der ved hvordan man behandler for borebiller i
> tagkonstruktionen.
<snip>
Det første du skal gøre er at sørge for bedre udluftning, borebiller
angriber kun træ der har en relativ fugtighedsprocent på min. 11%
Du kan bruge diesel, men det stinker og er brandfarligt, så det kan ikke
anbefales.
Jeg brugte selv Gori 22/7 et produkt der er udviklet til at bekæmpe
insektangreb i træ. Desuden har det den fordel at det er "godkendt" af
forsikringsselskaberne, dvs. der bliver ingen forsikringsproblemer hvis du
fortæller du har behandlet med produktet.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : kapok

Dato : 10-05-02 01:10

Du skal bruge Boracol, det er et bor produkt, Gori 22-7 er noget giftigt
stads. Man kan købe landbrugsbor i grovvarehandler (butikker der sælger
til bønder)- det koster næsten ingen ting, jeg ved der er folk der
blander det selv , men desværre kender jeg ikke opskriften.

Mvh

Kapok

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-05-02 09:54

<snip>
> [...]
> til bønder)- det koster næsten ingen ting, jeg ved der er folk der
> blander det selv , men desværre kender jeg ikke opskriften.

Bor er mistænkt for at være kræftfremkaldende.......

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 20:33

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in
news:3cdcdc19$0$97318$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:noget der ligner dette

> <snip>

Boracol 20 købes hos den lokale tømmerhandel.
Det forhandles af et firma i Vejle der hedder
Lavtox og er godkendt til formålet af forsik-
ringsselskaberne. Kan forøvrigt som vist nok
det eneste produkt også bekæmpe ægte hussvamp.
Når du køber produktet får du en grundig vejledning
med omkring hvordan du gør.

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 20:34

> [...]

> <snip>
> <snip>
>
> Bor er mistænkt for at være kræftfremkaldende.......

Det skal på træet ikke i munden eller hånden :)

Fra : Katja Law

Dato : 04-06-02 22:18

Jeg har med held engang gjodt kål på en gang borebiller med hårlak.

Venlig hilsen
Katja Law