OemToChar
Fra : Harald

Dato : 09-05-02 17:49

Hej

Jeg har 2 PC´er i net
PC1: Kører Win2k engelsk
PC2: Kører Win2k dansk

På PC2 har jeg et ældre DOS program som exportere nogle data til en tekst
fil. På PC1 kører et windows program som importere teksten fra denne fil og
putter dataene i en database, for at oversætte specielle tegn såsom æøå
bruger jeg funktionen OemToChar.

På PC2 kører der også et windows program som har adgang til databasen på
PC1. I dette program kan jeg se at det ikke er alle special tegn der er
blevet oversat korrekt bla. 'ø', mens 'æå' er oversat fint.

Jeg har tidligere testet det hvor PC1 kørte med en dansk windows og da
virkede det fint. Nogle ideer?

Databasen er BDE og paradox.

Mvh
HK