G400 vs. Deltaforce3 i win2k
Fra : zh0k

Dato : 24-11-00 07:47

jeg har lige fået et nyt kort, et Matrox G400 med 32 Mb SGRAM, og jeg kører
windows 2000

men mit problem kommer i at deltaforce ser helt vanvittig ud ! - er det
fordi mit grafikkort ikke er kraftigt nok ? eller manglende driver.
jeg har prøvet at finde noget OpenGL, men jeg har ikke fundet det til
win2k - hvor kan jeg fået det ?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-11-00 20:50

zh0k wrote:

> [...]
> fordi mit grafikkort ikke er kraftigt nok ? eller manglende driver.
> jeg har prøvet at finde noget OpenGL, men jeg har ikke fundet det til

Deltaforce ser vanvitig ud, det er en fejl i spillet.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 28-11-00 12:03

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Deltaforce ser vanvitig ud, det er en fejl i spillet.

Det gælder muligvis Deltaforce 1 og 2, men ikke Delta Force: Land Warrior,
som anvender 100% 3D hardwareaccelleration.
---
Anders

Fra : Lars Krag

Dato : 24-11-00 23:17

zh0k skrev i meddelelsen <8vmd8r$28ub$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
manglende driver. jeg har prøvet at finde noget OpenGL, men >jeg har ikke
fundet det til win2k - hvor kan jeg fået det ?

Iflg. readme filen kan der åbenbart være et problem med G400, og de foreslår
de nyeste drivere ver. 5.4. Har du prøvet det? Eller er det win 98/me
drivere? Spiller selv DF3, og det er væsentligt bedre (grafisk)end DF1 og 2.

Lars

Fra : zh0k

Dato : 25-11-00 03:09

Jeg har den nyeste driver til G400 i win2k, nemlig 5.20.016
Er der andet at gøre ?

Fra : Lars Krag

Dato : 25-11-00 20:01

zh0k skrev i meddelelsen <8vohft$1t2l$1@news.cybercity.dk>...
>Jeg har den nyeste driver til G400 i win2k, nemlig 5.20.016
>Er der andet at gøre ?

Umiddelbart kunne du opdatere spillet fra den utility der følger med (det
har du måske allerede gjort), jeg var nødt til det for at kunne spille på
Novaworld. Ellers kan jeg ikke hjælpe dig specifikt med G400 kortet. Jeg
spiler selv på GF2 Ultra og det ser fint ud. Husk endelig at opdatere fra
"desktoppen" og ikke fra menuen i selve spillet. Måtte selv igennem
proceduren 2x fordi der skete en fejl undervejs. Håber det virker.

Lars

Fra : wired

Dato : 29-11-00 17:34

Hvis du vil spille så lav en dualboot maskine med W2000/W98 hvor du bruger W98
til at spille på. W2000 er ikke ment som en spille platform, men som en
platform for professionelle brugere (som bruger windows hah : ) ...)...

Iøvrigt er Deltaforce3 da vist kun d3d acceleret og ikke opengl (eller er det
bare mig der har fået det galt i halsen), så der burde slet ikke være nogen
problemer..

wired

Fra : HeadMunch

Dato : 29-11-00 19:14

Mærkeligt

Spiller det selv under Win2k og G400Max(ikke Dual)
Display Driver: 5.00.2195.1100 (1.10.012)
Det kører 800x600, fint nok

--
Benjamin Andreas Lindholm Pedersen
E-Mail: balp@cs.auc.dk

Fra : Lars

Dato : 30-11-00 11:15

On Wed, 29 Nov 2000 18:13:54 GMT, "HeadMunch" <balp@cs.auc.dk>
wrote:

>Spiller det selv under Win2k og G400Max(ikke Dual)

Hvis dit G400 MAX ikke er DualHead er det *ikke* et MAX.

vh
--
Lars,
<URL:http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Double

Dato : 11-02-01 22:36

Dette er et driverproblem, som jeg også har oplevet. Skift til en anden
driverversion, og så ser spillet fint ud igen.