Hvordan behandles en flagstang?
Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-05-02 15:16

Altså, hvordan maler man bedst en flagstang? Den er ca 2 år gammel. Malingen
er skallet temmelig meget af, og under det er den tilsyneladende
trykimprægneret. Den skal vel have en form for grunder før den males igen?
Men hvad kan holde at male med oven på trykimprægnering?

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 09-05-02 16:24

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykimprægneret. Den skal vel have en form for grunder før den males igen?
> Men hvad kan holde at male med oven på trykimprægnering?

Det skal lige tilføjes, at jeg har set en anvisning på at bruge koldpresset
linolie, og linoliemaling, men er i tvivl om, hvorvidt det duer sammen med
trykimprægneringen.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-05-02 22:51

> [...]
koldpresset
> linolie, og linoliemaling, men er i tvivl om, hvorvidt det duer sammen med

Hvis den virkelig er trykimprægneret ville jeg slibe den ned og give den
grundingsolie, efterfulgt af hvid træbeskyttelse. Om den skal være transp.,
laserende eller dækkende er op til dig.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : John Vedsegaard

Dato : 09-05-02 23:06

En flagstang skal da være hvid - skal den ikke?

John Vedsegaard

Fra : Chok Og Underholdnin~

Dato : 09-05-02 17:08

Relevante anmeldelser findes på:
http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/kultur/res/art&art_id=3505270
og:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=131580/

B. Frederiksen <ocean@get2net.dk> skrev

Fra : John Vedsegaard

Dato : 09-05-02 23:04

Hej Ole Axelsen
du skrev i en meddelelse

> [...]
| trykimprægneret. Den skal vel have en form for grunder før den males igen?
| Men hvad kan holde at male med oven på trykimprægnering?

Du kan male med alt oven på trykimprægnering.

Det er nemmest hvis du lægger den ned

Rens alt det gamle maling af der kan lade sig gøre.

Giv den nu grundingsolie.

Kit alle revner (vindridser).

Mal efter foreskrifterne for det produkt du vil anvende f.eks. linolie
http://www.raadvad.dk eller du kan finde flere links på min hjemmeside
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/

God arbejdslyst
Malermester
John Vedsegaard

Fra : Morten Flø Jørgensen

Dato : 10-05-02 16:29

Er det nu også en god ide at kitte alle vindrevner? Jeg kender en maler som
siger at man skal fylde revnerne med maling, da det nemmere kan arbejde(i
kulde varme) end kit kan.

Hilsen Morten

Fra : John Vedsegaard

Dato : 10-05-02 17:33

Hej Morten Flø Jørgensen

Hvad så hvis revnerne er 1/2 cm eller mere?
I øvrigt kan man også bruge en fugemasse til udvendig brug, den kan arbejde
50% til hver side.
Malingen kan ikke arbejde ret meget, oliemaling slet ikke.