MacZip problem?
Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 09-05-02 12:15

Hej grupper.

jeg har roddet mig ud i et lille problem, jeg skulle lave en backup
af noget data fra en iMac (G3 233mhz), for at transportere disse data
til en windows pc (mest billede og tekst filer).

Så jeg pakkede hele møjet med MacZip og fik filen over på PC'n, men
da jeg pakkede det hele ud var alle filerne der 2 gange???.

Jeg prøvede så at pakke det ud på iMac'n igen, men det var samme
problem. alle filer er der 2 gange, og den kan ikke genkende
filtyperne.

Er det et normalt problem med MacZip (at gøre filerne ubrugelige).
eller har jeg lavet noget lort da jeg pakkede filerne?

Og det vigtigste spørgsmål, kan jeg gøre noget for at rede filerne
igen?

Jeg takker mange gange for evt. hjælp.

Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-05-02 12:26

In article <t7mkduse2kojmgjr8uopsqsufnq0lg3hr9@4ax.com>,
Lasse Bodilsen <sca@bodycount.dk> wrote:

> Er det et normalt problem med MacZip (at gøre filerne ubrugelige).
> eller har jeg lavet noget lort da jeg pakkede filerne?

Sansynligvis er filerne ikke mac-binary kodet inden de blev komprimeret
- ren zip kan ikke holde rede på flergrenede filer (mac filer betstår af
en resucegren og en datagren), FAT partitioner kan ej heller holde rede
på på flergrenede filer, hvilket er grunden til at du ser at filerne
splittes op.

Jeg kender ikke mac-zip, brug dropzip eller zipit hvis du absolut vil
zippe på en mac. Hvorfor pakkede du dem ikke med stuffit?

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 09-05-02 14:23

On Thu, 09 May 2002 13:25:45 +0200, Morten Reippuert
<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kender ikke mac-zip, brug dropzip eller zipit hvis du absolut vil
>zippe på en mac. Hvorfor pakkede du dem ikke med stuffit?

jeg brugte MacZip fordi filerne skulle flyttes til en Windows maskine,
jeg vidste ikke stuffit kunne zippe!. men d.v.s. at der ikke er
nogen redning for de filer jeg har pakket. det skal siges at de
blev pakket som en backup inden jeg slettede OS, og geninstallerede
fra bunden, så det er kun det ene sted jeg har filerne.

Anyone else?, please!

Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-05-02 14:42

In article <9rtkdu8p064m5t6knq7g8sjq745sljfuel@4ax.com>,
Lasse Bodilsen <sca@bodycount.dk> wrote:

> jeg brugte MacZip fordi filerne skulle flyttes til en Windows maskine,
> jeg vidste ikke stuffit kunne zippe!.

Det kan standart versionen heller ike, men den kan sitte - lige såvel
som .sit kan pakkes ud på en PC med Aladdin Expanader for windows. Hvis
der er tale om en backup der skulle flyttes tilbage, er det i øvrigt
liggyldigt om arkivet kan pakkes ud på PC'en eller ej.

> [...]
> det skal siges at de blev pakket som en backup inden jeg slettede
> OS, og geninstallerede fra bunden, så det er kun det ene sted jeg

hvis der er tale om dokumenter (ikke binare - dvs omfatter også .img
filer) kan de sagtens bruges selvom resurce grenen er væk.

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 09-05-02 15:51

On Thu, 09 May 2002 15:41:34 +0200, Morten Reippuert
<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>der er tale om en backup der skulle flyttes tilbage, er det i øvrigt
>liggyldigt om arkivet kan pakkes ud på PC'en eller ej.

jo tak, det kan jeg så godt regne ud, men filerne skulle også bruges
på en PC, så det var lidt nødvendigt at de også kune pakkes ud der

>hvis der er tale om dokumenter (ikke binare - dvs omfatter også .img
>filer) kan de sagtens bruges selvom resurce grenen er væk.

Hmm, jeg må nok til den hårde vej, og teste hver enkelt fil for at se
om det virker. (pis)

tak for hjælpen.

Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-05-02 16:13

In article <a43lduouskb95aksrttcmr54cogcd5o0s4@4ax.com>,
Lasse Bodilsen <sca@bodycount.dk> wrote:

> jo tak, det kan jeg så godt regne ud, men filerne skulle også bruges
> på en PC, så det var lidt nødvendigt at de også kune pakkes ud der

Aladdin Axpander for windows håndterer .sit

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 09-05-02 16:35

On Thu, 09 May 2002 17:13:14 +0200, Morten Reippuert
<spam@reippuert.dk> wrote:

>Aladdin Axpander for windows håndterer .sit

ja, men til mit formål gav det mere mening at bruge et format som
windows håndterede normalt, istedet for at skulle hente en unpacker
mere.

Men nok om det. jeg rodede mig ud i noget lort, og nu er der nok kun
den hårde vej tilbage.

Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk