Forslag til fisk
Fra : fisk

Dato : 09-05-02 10:52

Jeg kunne godt tænke mig et par små fisk, som er lette til at få til at
yngle. Jeg har et selskabsakvarie, som efterhånden er rimelig beplantet med
følgende fisk:

10 sorte phantomtetra
5 kilepletbarbe
13 røde neon
1 "yoyo-fisk"
2 maller

Idet det kun er et 128 l. akvarie er jeg klar over at der ikke skal mange
flere fisk i, men et par små (2-3 cm) yngleglade fisk tror jeg godt der kan
være. Fisken jeg har nu ser ud til at trives rigtig godt, og jeg har faktisk
slet ikke haft nogen dødsfald igennem længere tid.

Er der nogen forslag til, hvilken fisk der ville kunne opfylde mine behov,
og samtidig få opfyldt sine egne i mit akvarie ?

Fra : DildoBent

Dato : 12-05-02 04:58

Check nogle apristogramma arter ud...

http://www.apistogramma.com

Du skal kunne lave nogel lidt rolige omgivelser - huler i rødder eller lign.

Men hvad er en yo-yo-fisk ?

Ved ikke hvor du bor men neonfisken har nogle dajelige apistoergrammaer på
frederikssundsvej i Kbh.

Fra : fisk

Dato : 12-05-02 10:00

"DildoBent" <Dildo@bents.crap.com> skrev i en meddelelse
> Check nogle apristogramma arter ud...
>
> http://www.apistogramma.com

De ser da meget spændende ud, men det jeg er lidt i tvivl om jeg kan købe
disse hos min dyrehandler.

> Du skal kunne lave nogel lidt rolige omgivelser - huler i rødder eller
lign.

> Men hvad er en yo-yo-fisk ?

Jeg tror at de hedder netsmerling, og kaldes yo-yo fisk pga. deres
"farver/aftegninger" på kroppen.

> Ved ikke hvor du bor men neonfisken har nogle dajelige apistoergrammaer på
> frederikssundsvej i Kbh.

Bor i sdr.jylland, så det er vist lige i overkantet at køre til kbh. efter
dem