Montering af dæk
Fra : Jørgen Winther

Dato : 09-05-02 10:37

Det har været nævnt før, men jeg kunne ikke lige finde nogen af indlæggene,
så...

Hvor i hovedstadsområdet kan man få monteret dæk, man selv medbringer? Helst
uden at skulle afmontere hjulene først (jeg er af den bekvemme type).

Nu har jeg hos reifenversand.com bestilt Bridgestone BT 54 til Triumphen, og
har da nok bemærket, at BT 020 er dukket op. Det virkede imidlertid af
omtalen som om BT 020 mest var beregnet som et slidstærkt dæk, der så også
var godt i regnvejr, mens BT 54 var generelt godt til Sportstouring, og
dermed evt. bedre i tørt vejr? Men mindre slidstærkt?

Grundene til at jeg blot "hovedkulds" bestilte BT 54 var, at der dels sidder
sådan nogle på i forvejen, og dels foreligger en godkendelse fra den tyske
Triumph-importør til at køre med denne model. Så går man jo ikke helt galt i
byen.

Er der nogen her, der kan beskrive forskellene, gerne af egen erfaring -
eller henvise til tests el.lign., så jeg ved, om jeg skal købe BT 020 næste
gang?

--
Jørgen
Trophy 1200 '94

Fra : Richard Pade

Dato : 10-05-02 21:39

"Jørgen Winther" wrote:
> Hvor i hovedstadsområdet kan man få monteret dæk, man selv medbringer? Helst
> uden at skulle afmontere hjulene først (jeg er af den bekvemme type).

I udkanten af Hovestadsområdet, på Tuse Næs - flot natur og fine småveje
at prøve de nye dæk af på - finder du PH Speed:
http://www.ph-speed.dk/. Paw har en pris for mointering af løse dæk.
Ring hellere i forvejen.

Richard
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Jørgen Winther

Dato : 25-05-02 17:11

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> I udkanten af Hovestadsområdet, på Tuse Næs - flot natur og fine småveje
> at prøve de nye dæk af på - finder du PH Speed:

Godt tip - det prøver jeg formentligt. Så kan jeg måske prøve testbænken ved
samme lejlighed.

I øvrigt er omegnen af Holbæk også "hovedstadsområdet" i mit
verdensbillede - først når det bliver nødvendigt at tage en færge eller en
betalingsbro, holder hovedstaden op... i hvert fald når jeg er på motorcykel

--
Jørgen