Mere sne på loftet
Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 06-02-01 12:58

Jeg konstaterede også sne på loftet, og fik fjernet det (meste). Mne
spørgsmålet er nu hvordan skal jeg tætne for at undgå at det sker igen??

Jeg kunne konstatere at hovedparten kom ind ved tagryggen. Da
eternitpladerne (eller hvad det nu er) er lagt helt sammen i toppen, ser det
ud til at være vanskeligt (umuligt) at lægge den almindeligt brugte
'bølge-profil-skum-gumme-tætnings-liste'. Hvad kan man så gøre??
PU-skum? Glasuld?? Eller hva'?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-02-01 16:44

"Tommy Bøgeskov" <tb@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud til at være vanskeligt (umuligt) at lægge den almindeligt brugte
> 'bølge-profil-skum-gumme-tætnings-liste'. Hvad kan man så gøre??

Jeg tror at vi skal være lidt forsigtige med at tætne tagryggen.
Der skal jo være ventilation, også deroppe...
Jeg oplever situationen lidt som "force majeur" - temmeligt meget blæst,
kombineret med masser af sne, og så frostvejr så sneen ikke kunne blive
liggende på jorden.
Jeg *tror* ikke det sker igen foreløbigt...

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 06-02-01 19:30

Hej Tommy.

Vær du glad for lidt fygesne på loftet, det er tegn på at der er god
udluftning.

Du kan stort set ikke hindre fygesne på loftet, det vil alle husejere opleve
på et eller andet tidspunkt.

Tætner du, så der ingen udluftning er, får du sandsynligvis brug for din råd
og svamp forsikring inden længe.

Så hvad er bedst ?

Èn gang inden for de sidste 15 år har vi haft sne på loftet, da havde vinden
lige den rigtige retning.

Så man skal aldrig sige aldrig, tjek hver gang efter en storm.

Hilsen Jean