Scooter. 2 taks -> 4 taks?
Fra : Kim Sørensen

Dato : 09-05-02 08:17

Hejsa.
Hvad er forskellen mellem 2 og 4 taks motor?
Fordele/Ulemper.

--
\!/
(@@)
>NYT<. Nu kan du selv lege Bookie på gamebookers. Følg linket til helt nye
oplevelser.
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=121558

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-05-02 08:55

"Kim Sørensen" wrote:

> Hejsa.
> Hvad er forskellen mellem 2 og 4 taks motor?
> Fordele/Ulemper.

Kort spørgsmål. Der kan gives et kort svar. Se på:

http://www.k-wz.de/vmotor/z_omotore.html

Der er der vist principperne i forskellig motorer

Ib Jakobsen

Fra : 2mas Jensen

Dato : 09-05-02 09:37

Thu, 9 May 2002 09:16:58 +0200, skrev "Kim Sørensen"
<REMOVETHISmailbox@tdcadsl.dk> noget i retning af:

>Hejsa.
>Hvad er forskellen mellem 2 og 4 taks motor?
>Fordele/Ulemper.
Et par fordele ved 4-takts motorer:
- Du slipper for olie-fimsen.
- Blidere motorlyd (hvis man er til den slags), og dermed også lettere
at skelne fra 45'erne (du skrev scooter i subj., så jeg tænkte...)

Og så forekommer det mig, at 1-cyl. 4-taktere går længere på literen
end 1-cyl. 2-taktere med samme motorstørrelse. (har intet
videnskabeligt bevis at basere påstanden på)
--
2mas Jensen
- Man kan ønske i den ene hånd og skide i den anden.

Fra : SLP/JM

Dato : 09-05-02 11:09

"2mas Jensen" <t2j@hotmail.com> skrev

> Et par fordele ved 4-takts motorer:
> - Du slipper for olie-fimsen.

Kommer da an på, om 4-takteren trænger til renovering

--
Susanne
RGV 250 + RS 250

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-05-02 18:32

"SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote in message news:abdi07$9gn$1@sunsite.dk...
> [...]
kommer da an på olien.....har hørt den findes med jordbær lugt ....men
seriøst olien har meget at gøre med hvordan det er at ligge after en 2
takter....karin har lige fået motul 600 et eller andet på og den er langt
mere behagelig at lugte til en den der var i, i gamle dage.

Lasse Mille
Karin RS125

Fra : John Kramme

Dato : 14-05-02 18:43

"Lasse Lundberg" <laslun@hotmail.com> wrote in message

> kommer da an på olien.....har hørt den findes med jordbær lugt

> Lasse Mille
> Karin RS125

Hver sin lyst, jeg må erkende at jeg gerne ligger på hjul bag en 2 takter
hvis den laver en god olieafbrænding , der findes meget 2T-olie som har
en så lækker sød duft, at det nemt kan sammenlignes med når der tændes op i
en nystoppet pibe tobak !

Skørt ? ja sikkert ...hehe

V.H John - priller rs125