800ccm kit til Bandit600
Fra : kim

Dato : 09-05-02 05:43

hej alle sammen!

jeg har fået fortalt at det skulle være muligt at anskaffe sig et
800ccm kit til en suzuki gsf600! Er der nogen der kan bekræfte at
dette er rigtig, eller er det helt hen i skoven?
Det skulle efter sigende kunne fåes i England!!!
Hvis der findes en hjemmeside eller ligende kunne det være dejligt!

Mvh. Kim...
www.sitecenter.dk/motorcykler

Fra : Armand

Dato : 09-05-02 13:07

kim <streetfigther@mail.dk> skrev i en

> [...]
> dette er rigtig, eller er det helt hen i skoven?
> Det skulle efter sigende kunne fåes i England!!!

Tuning indeholder en dårlig "total-økonomi" (tm by J.S.), hvorved det
givetvis vil være endnu dyrere (i forhold til ydelse og
videresalgsværdi) at hælde et 800-kit på, end hvis du solgte 600'eren og
brugte samme beløb
oveni på at få dig en større model! :-|

--
Armand.

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 09-05-02 15:36

Jeg har snakket (for sjov) med www.PH-Speed.dk om det den kan bores op til
853ccm for ca. 20.000kr
Men en gsx 750f motor passer også på! (93hk standart)
Jeg har samme tanker men bare ikke råd ENDNU!

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-05-02 15:46

> "kim" <streetfigther@mail.dk> skrev i en meddelelse

Der var engang en artikel om en 900 udgave af en 600 Bandit i Performance
Bikes. Den havde et ret interessant momentforløb! Det kostede ca. 25 k for
alt det der var lavet.

Men en Bandit 1200 fås vel for 80-90 k, og der kan man tale om momentforløb,
såe....

Asger
ZX-10

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 12-05-02 22:16

Jo men man kan forbedre både køreengenskaber og HK på banditten (stadig
billig forsikring?) og hvis man som jeg har tænkt sig at gå hele vejen, hen
ad vejen, så tror jeg (og håber) at man ender med en mc efter ens eget
hjerte, som man bliver rigtig glad for!

Fra : Armand

Dato : 13-05-02 16:36

Rune (Bandit600) <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
vejen, hen
> ad vejen, så tror jeg (og håber) at man ender med en mc efter ens eget

Er Bandit'en ikke "bare" en almindelig halvtung hverdagscykel?
Og er der helt ærligt ikke store chancer for at du på et tidspunkt vil
forelske dig i et alternativ á sportsmodel eller chopper?
600'eren holder ikke nær så længe hhv. til nær så meget efter at du
måtte have pumpet den, og du får aldrig(!) tuningsudgifterne igen ved
videresalg, måske snarere tværtom (hvilken af to identiske modeller til
samme pris, men hvor den ene er godt tunet ville du selv købe?) !!

Prøv lige at sætte dig i lotus-stilling og abstraher fra at du er
ejer-stolt og dermed lidt fanatisk omkring 600'eren, hvilket er grunden
til at du ikke vil slippe tanken om at du på et tidspunkt vil skifte den
ud. Akkurat som alle andre motorcyklister gør jævnligt!

--
Armand.
(der helt alvorligt forhørte på turbo-kit til sin daværende XS 500 -

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 14-05-02 15:43

Hej igen

Jeg kan godt se fornuften i det du siger, men jeg kan ik' ladevære...
Og jeg har nu ikke tænkt mig at bore den op, men måske sætte en GSX 750f
motor i, men det ligger et godt stykke ude i fremtiden, for jeg har ikke
"tid" nok lige nu! Så det kan jo være jeg kommer til fornuft inden?

Venlig hilsen Rune (Bandit600 der kørte fra en SV650 på en rigtig snoet vej
)

Fra : Inkognito

Dato : 16-05-02 15:43

> Og jeg har nu ikke tænkt mig at bore den op, men måske sætte en GSX
750f
> motor i...........

Bemærk:
Det er ulovligt at ilægge en større motor der er over 20% mer-ydende!
Det er ikke færdselsloven, men derimod skattelovgivningen at du er oppe
imod - Og skattefar er ikke nær så billig at lege med, som sheriffen

--
Hondahans

Fra : Jonas Holt

Dato : 16-05-02 17:18

> [...]
> Det er ikke færdselsloven, men derimod skattelovgivningen at du er oppe
> imod - Og skattefar er ikke nær så billig at lege med, som sheriffen

Hvis du tuner den motor du har, må du tune ligeså tosset du vil - bare den
originale motorblok bibeholdes.
Hvis du derimod lægger en større motor i, må slagvolumen max. stige 20% -
jeg ved ikke hvor meget effekt og moment må stige - men muligvis 20%...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Morten Dybdal

Dato : 17-05-02 11:22

Jonas Holt wrote:

> Hvis du tuner den motor du har, må du tune ligeså tosset du vil - bare den
> originale motorblok bibeholdes.
> Hvis du derimod lægger en større motor i, må slagvolumen max. stige 20% -

Der er ingen regler om slagvolumen.

> jeg ved ikke hvor meget effekt og moment må stige - men muligvis 20%...

Reglen, den eneste der er, siger maks. 20% effektforøgelse.

--
Morten Dybdal

Fra : Kenneth S

Dato : 22-05-02 10:28

> Der er ingen regler om slagvolumen.

Det er i så fald nye regler, for det har hidtil været sådan at med hensyn
til MC'ere gælder (gjaldt) det slagvolume, for biler gælder det hk.

Kenneth
R1

Fra : Morten Dybdal

Dato : 22-05-02 17:39

Kenneth S wrote:

> Det er i så fald nye regler, for det har hidtil været sådan at med hensyn
> til MC'ere gælder (gjaldt) det slagvolume, for biler gælder det hk.

Den forskel kendte jeg ikke.

--
Morten Dybdal

Fra : Jonas Holt

Dato : 22-05-02 19:25

> Det er i så fald nye regler, for det har hidtil været sådan at med hensyn
> til MC'ere gælder (gjaldt) det slagvolume, for biler gælder det hk.

Det har været sådan at den med en merforøgelse på max 20% galdt for biler.
Om det er lavet om ved jeg ikke.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Inkognito

Dato : 17-05-02 22:30

Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en
> [...]
20% -
> jeg ved ikke hvor meget effekt og moment må stige - men muligvis

Nix!
Stignings-grænsen gælder kun effekten (måske fordi den er enklere at
udmåle)!
Og så er der også lige en krølle omkring tuning v.h.a. originaldele (16V
topstykker på ældre VW Golf's og Indsprøjtningsanlæg samt turbo'er i
alm.), hvor 20% effektgrænsen også gælder!

--
Hondahans

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 16-05-02 20:54

Det gælder for biler ja! men da ikke for mc'er?(det er et spørgsmål jeg ved
det ikke!)
Men hvis det gælder har 750'eren 93hk og Banditten 77hk, lidt hovedregning
giver at 20% oven i 77 er 92,4hk
Tror i skattefar hænger sig i 0,6hk?

Fra : Morten Dybdal

Dato : 17-05-02 11:26

Rune (Bandit600) wrote:
> Det gælder for biler ja! men da ikke for mc'er?(det er et spørgsmål jeg ved
> det ikke!)

Det gælder alle registreringspligtige motorkøretøjer.

> Men hvis det gælder har 750'eren 93hk og Banditten 77hk, lidt hovedregning
> giver at 20% oven i 77 er 92,4hk
> Tror i skattefar hænger sig i 0,6hk?

Ja!

--