Hjælp! Min 9110 vil ikke faxe...
Fra : Jesper

Dato : 09-05-02 00:48

Hej alle communicator-eksperter.

Min Nokia 9110 vil ikke sende fax, men giver mig i stedet besked om at
"Forsendelsen mislykkedes. Kunne ikke sende fax til xxxx : Ugyldig
funktion".

Jeg har ikke noget data- eller fax-abo, men det burde da heller ikke være
nødvendigt for at sende. En fax er jo blot en almindelig analog samtale
mellem to fax-modemer. I princippet helt transparent for mobiloperatøren,
bortset fra at den lyder som Alvin the Chipmunk der skændes med Bamseline...

Er der nogen som har et bud på, hvor mit problem kan ligge? Hvad betyder den
dersens "Ugyldig funktion"?

hilsen,
Jesper

Fra : Palle Preben-Hansen,~

Dato : 09-05-02 10:38

Jeg har sendt fax fra min N9110 uden at have faxabbo. Abbo kræves kun for at
kunne modtage, i hvertfald hos TDC/Telmore. Jeg husker ikke om
beskedcentralens nr også bruges ved fax (den der bruges ved SMS), men sæt
den hellere. Endelig kan du i telefonen under Fax, Indstillinger have sat
spærring for udgående fax, men det har du næppe.

Mvh. Palle.

Fra : Jesper

Dato : 10-05-02 10:37

Hej Palle.

"Palle Preben-Hansen, OZ1RH" <palle@oz1rh.deleteSPAM.com> wrote in message

> ...beskedcentralens nr også bruges ved fax....
> ...sæt den hellere...
Den er sat og SMS fungerer i øvrigt fint.

> ...spærring for udgående fax....
Alle spærringer er de-aktiverede.

Jeg har prøvet at variere alle de parametre, jeg kan finde i fax-menuen, så
som opløsning, header til/fra osv. Jeg har også prøvet at sende til flere
forskellige modtager-faxe.

Næh, det ser nok foreløbigt ud til at jeg må indstille mig på at være
fax-løs. Men du skal i hvert fald have tak fordi du forsøgte...

hilsen,
Jesper

Fra : Peter Dahl

Dato : 13-05-02 19:12

> [...]
Bamseline...

> Er der nogen som har et bud på, hvor mit problem kan ligge? Hvad betyder

Jeg vil foreslå at du prøver at geninstallerer sw'en igen. Jeg fik hul lige
igennem m.h.t. at sende en fax via mit Telmore abb.

Peter